Andromeda
Rumpmas
25 januari 2011
· 3 860 Inlägg
eddhedd skrev:
Andromeda skrev:
eddhedd skrev:
skulle satsat på den GTi'n. Dock är den relativt högmilad, så se upp.
Jag förstår inte riktigt hur man tänkte med den bilen.
"Vi ska ha en högprestandamodell i GTI-anda också!"
"Ja, vi stoppar in lättryckaren på 150 hk i en bil nästintill lika tung som en Saab 9-3!"
Ingen har någonsin anklagat en 9-3:a med 150 hk för att vara särskilt snabb eller sportig, och att det står Tyskland som tillverkningsland gör den inte snabbare. Den motorn har ju dessutom minst lika stora problem som tidiga 9-5:or och är en tickande bomb.
Touché
Kusinen har en Golf Gti av liknande årsmodell och jag tänkte att det här ska bli kul att provköra, men jag blev inte särdeles imponerad. Vafan tänkte jag, vars är turbon?
Stolarna var inte särskilt bekväma, och tyginredning dessutom! Den kändes som en helt ordinär Golf inuti och sportigheten var som bortblåst. Oil-sludge på VAG talas det tyst om, men utsatta är de. I vanliga fall när man köper en lite sportigare och dyrare version av en modell typ T5, Aero, S, M osv får man unik utrustning i rejäla lass. De ska näst intill vara maxutrustade. Här får man en Golf med snikturbo och ett Gti-märke på bakluckan.
Skulle någon vilja ge 40k för en 9-3 2,0t T7-00 med för modellen helt vanlig utrustning och inredning skulle jag råda dom att dra sig ur fort som fan, det är minst dubbelt så mycket som bilen är värd. Samma med den här bilen tyvärr.
Edit: Tyckte bara att den kändes lite hederligt tysktrög i chassit, inte kvick i kurvorna eller något.
Senast redigerat av Andromeda (25 januari 2011)