6221
Sök

Svart skinninredning?

613 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
har kikat bra länge efter en hyffsad skinninredning med mittkonsol till 740 och 745 men antingen vill folk ha för möe betalt för daskiga grejer eller så finns det inget att hitta.. kan man få några tips på vart man kan hitta shyssta grejer till humana priser?big_smile
Senast redigerat av Holmmis (29 januari 2011)

1 653 Inlägg
29 januari 2011
skroten eller blocket...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

172 Inlägg
29 januari 2011
smakar det så kostar det. antar att du redan rensat blocket, garaget, 7/900klubben, tpc, tradera, eniro. osv osv osv osv.... annars får du åka tyg. har du ingen ac skulle jag inte stoppa in nå skinn.. kallt på vintern, svettigt på sommarn. men visst det är snyggt.

613 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
ja jag har rensat blocket och de flesta andra sajterna:/
har dock ac i bilen som ska hottas te lite dock behöver jag inte inredningen imöra men man vill ju ha lite framförhållning smile

fick ett mejl igår från en kille som vilje sälja beiga stolar samt baksäte för 7000 han hade heller inte någon mittkonsol 7000 hmm "nej tack" folk är tydligen inte realister vad det gäller bättre beg saker längre?

tack för tipsen dock mvh

1 653 Inlägg
29 januari 2011
1200 för allt utom förarstolen...
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … id=8280601

Edit
du kan ju kolla efter 9-seriens inredning också, passar ju rakt av, stolarna iaf.
Senast redigerat av Thullen (29 januari 2011)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

12 086 Inlägg
30 januari 2011
Gamla 740 skinninredningar brukar inte va i speciellt bra skick.

7000kr för beige skinninredning till en Volvo 740? Är killen efterbliven?

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
30 januari 2011
jag gav 1000 kr för komplett skinninredning från en 940 som jag satte in i min 740. detta var på skroten

EDIT:
940 stolarna passar inte alls i en 740. dom är någon mm bredare och när man väl tryckt (slagit) dom på plats går dom inte att rubba framåt eller bakåt samt att bulthålen inte stämmer överens med hålen i karossen.
smidigaste möjliga är att använda metallramen från 740 och sen byta sits och ryggstöd till 940:in då dessa passar rakt på.
baksätet kräver lite smått modifiering för att ryggstödet ska passa men med lite kreativitet går det. 940:ins ryggstöd är nämligen 10cm högre och därmed får man inte dit nackstöden iheller
Senast redigerat av mk2_power (30 januari 2011)

RACESOLUTIONS.SE
43 Inlägg
30 januari 2011
Holmmis skrev:
ja jag har rensat blocket och de flesta andra sajterna:/
har dock ac i bilen som ska hottas te lite dock behöver jag inte inredningen imöra men man vill ju ha lite framförhållning smile

fick ett mejl igår från en kille som vilje sälja beiga stolar samt baksäte för 7000 han hade heller inte någon mittkonsol 7000 hmm "nej tack" folk är tydligen inte realister vad det gäller bättre beg saker längre?

tack för tipsen dock mvh

ouch! 7000 låter ju lite väl mycket wink då ska man ju ha bilen på köpet isåfall wink men dammsugit skrotare i närheten? returbilen brukar det gå att göra riktiga fynd på, med lite tur givetvis. vet inte om du har någon sådan i närheten? självplock är helt klart att föredra när det gäller inredning tycker jag. man har ju en chans att syna grejerna innan man betalar för dom, dessutom är det oftast billigare. lycka till iallafall smile

Eating R:s, Shitting Aeros

613 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
tack för svaren ska defenitivt kolla upp bildelsbasen smile och sen ska här dammsugas skroter har öppnat en ny i närheten av där jag bor kanske dom har något mumsigt undanstoppat i nån vrå tack för hjälpen iallfall smile

Sök