Val av DLS grejer

dodgevan
20 juli 2006 · 22 Inlägg

Tjenare! Jag tänkte köpa nytt ljud till bilen. Har bestämmt att jag ska ha dls grejer. Det jag ska ha är två 4" högtalare framtill, två 6x9" i hatthyllan och antingen en eller två basar. Samt steg till detta.

4" högtalarna - DLS 224 Classic
6x9" högtalarna - DLS 1269 Classic

Det jag funderar på om jag ska köpa femkanals steget CA51 och driva alltihopa med samt bas. eller om jag ska köpa monosteget CA12 till basen(arna) och CA22 till 6x9orna och bara köra 4"arna på stereon. Vilket låter bäst?

Sen kommer ju basarna också som jag ska driva med stegen ovan. Ska jag välja 2 st W310B eller en MW110? Vilket basar samt låter bäst?

Tacksam för svar!

Theo
20 juli 2006 · 859 Inlägg

dodgevan skrev:
Tjenare! Jag tänkte köpa nytt ljud till bilen. Har bestämmt att jag ska ha dls grejer. Det jag ska ha är två 4" högtalare framtill, två 6x9" i hatthyllan och antingen en eller två basar. Samt steg till detta.

4" högtalarna - DLS 224 Classic
6x9" högtalarna - DLS 1269 Classic

Det jag funderar på om jag ska köpa femkanals steget CA51 och driva alltihopa med samt bas. eller om jag ska köpa monosteget CA12 till basen(arna) och CA22 till 6x9orna och bara köra 4"arna på stereon. Vilket låter bäst?

Sen kommer ju basarna också som jag ska driva med stegen ovan. Ska jag välja 2 st W310B eller en MW110? Vilket basar samt låter bäst?

Tacksam för svar!

Får du inte i större högtalare ifram?

Jag skulle kört på DLS Classic fyrkanalaren, och låtit 6x9orna gå på cdns inbyggda effekt.

Ang. basen så skulle jag valt MW110 i portad låda.

MVH Theo

dodgevan
20 juli 2006 · 22 Inlägg

Nej tyvärr så är det 4"are som gäller. Varför tycker du att jag ska välja ett fyra kanalssteg när jag får ett femkanalssteg för 500kr dyrare så jag slipper köra någonting alls på stereon? Och är det bättre att köra 4"arna på steget istället för 69orna om man måste välja?

dodgevan
21 juli 2006 · 22 Inlägg

Theo skrev:

dodgevan skrev:
Tjenare! Jag tänkte köpa nytt ljud till bilen. Har bestämmt att jag ska ha dls grejer. Det jag ska ha är två 4" högtalare framtill, två 6x9" i hatthyllan och antingen en eller två basar. Samt steg till detta.

4" högtalarna - DLS 224 Classic
6x9" högtalarna - DLS 1269 Classic

Det jag funderar på om jag ska köpa femkanals steget CA51 och driva alltihopa med samt bas. eller om jag ska köpa monosteget CA12 till basen(arna) och CA22 till 6x9orna och bara köra 4"arna på stereon. Vilket låter bäst?

Sen kommer ju basarna också som jag ska driva med stegen ovan. Ska jag välja 2 st W310B eller en MW110? Vilket basar samt låter bäst?

Tacksam för svar!

Får du inte i större högtalare ifram?

Jag skulle kört på DLS Classic fyrkanalaren, och låtit 6x9orna gå på cdns inbyggda effekt.

Ang. basen så skulle jag valt MW110 i portad låda.

MVH Theo

Föresten, vilket steg skulle du rekomendera till basen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang