Fasen vad tiden går fort, redan en helg närmre till påsk! I förra veckan blev det klart att Corvetten skall ställas ut på Elima vilket ska bli SKITKUL!
I fredags hämtade jag bilen från lackningen och typiskt så var det snökaos i Jönköping men det stoppade ju inte mig direkt från att ta hem bilen
Denna vecka blir det tyvärr inte så många bilder eftersom jag glömde kameran och är nu på väg tillbaka till Stockholm. Men vi har ju ändå fått en hel del gjort med bilen, dessutom har Jnytt varit och fotat bilen till tidningen som kommer ut nu på fredag, den kommer dessutom finnas på Elima under påsken.
I helgen har vi plockat ihop bilen interiört, gömt kablar och snyggat till, installerat/monterat backkamera. Exteriört har vi satt dit backluckan, baklyktorna, dörrhandtagen och backspeglarna. Fronten och huven åker på först då kompressorn och longtubeheadersena är på plats igen.
Ser riktigt grymt ut! Förstår inte att folk som bygger om sina 740is och bmw:s har 40 sidor med kommentarer, denna ska ha grymt mkt mer uppmärksamhet, sällan någon gör såhär stora grejjer på en Corvette Tummen upp!
Det är både mph och km/h i samma tavla. Du väljer vad du vill visa med en knapptryckning. Så antingen visar mätaren 0-200 mph eller 0-200 km/h.
Finns europa-tavlor som visar 0-300 istället, då tavlan måste kunna visa bilens maxhastighet i km/h av nån dum anledning här i sverige. Vi körde med cykeldator för att kringå det när vi regbesiktigade.
Det är både mph och km/h i samma tavla. Du väljer vad du vill visa med en knapptryckning. Så antingen visar mätaren 0-200 mph eller 0-200 km/h.
Finns europa-tavlor som visar 0-300 istället, då tavlan måste kunna visa bilens maxhastighet i km/h av nån dum anledning här i sverige. Vi körde med cykeldator för att kringå det när vi regbesiktigade.
jag är väl medveten om knappen. har haft några corvetter. Därför som jag undrade varför ni inte bytte tavla när ni ändå var igång. Roligare när den visar 300 nämligen
Lingenfelter har tavlor som går till 360. Med den motorsetuppen ni har så bör bilen i alla fall göra runt 320-330 om ni inte behöver växla till sexan innan. Då är det nog kört om ni inte ändrat utväxling på den växeln
I vilket fall. underbart med fler potenta Corvetter. Man blir så sugen
Vi såg att det fanns 300 km/h instrumentering på eBay, men dom kostade runt 4 papp exkl frakt så det var inte riktigt värt det kände jag. Roligare att skaffa en HUD istället, är billigare dessutom. Vi får se vad det blir senare!
Vi såg att det fanns 300 km/h instrumentering på eBay, men dom kostade runt 4 papp exkl frakt så det var inte riktigt värt det kände jag. Roligare att skaffa en HUD istället, är billigare dessutom. Vi får se vad det blir senare!
HUD:en är värdelös. det slutar med att man har den avstängd. Detta företaget gör mätartavlor http://www.jwmotoring.com/
Så här ser det ut. de tillverkar km/h också samt custom
Schysst bygge! Det kan vara en bra idé att svetsa i förstärkningar i dragöglan om den bara är bultad i den uppbockade delen, för om du då lägger drar i öglan så kommer den först att sträckas ut så den blir slät.
HUD:en är värdelös. det slutar med att man har den avstängd. Detta företaget gör mätartavlor http://www.jwmotoring.com/
Så här ser det ut. de tillverkar km/h också samt custom
Tackar för länkarna, kul att man kan göra så pass mycket, dock kan du inte bara byta ut 200 km/h-tavlor mot 300 km/h-tavlor då utväxlingen blir helt fel. Eller vet du något smidigt sätt att få instrumenteringen att tro att man kör med 300 km/h-tavlor?
Det är intressant att kanske kunna ändra till Celsius på vattentempen och Bar på oljetrycket också.
Dock kommer vi inte hinna med detta till Elmia, men det är inget som kommer synas ändå.
Sportvagnskonsult skrev:
Schysst bygge! Det kan vara en bra idé att svetsa i förstärkningar i dragöglan om den bara är bultad i den uppbockade delen, för om du då lägger drar i öglan så kommer den först att sträckas ut så den blir slät.
mvh
Ja vi funderade på det, men dragöglorna från Pfadt hade inga förstärkningar och var dessutom i alu. Vi kör med stål så det borde vara lugnt tycker man. Vi har dessutom redan fått dra bilen upp för en backe med front-dragöglan och den deformerades inte, så det är nog lungan. Jag tror det håller så länge man inte tar sats och rycker ordentligt i öglan, då är det risk att man rycker loss hela dragöglan från balken ändå (balken är i alu).
Tackar för länkarna, kul att man kan göra så pass mycket, dock kan du inte bara byta ut 200 km/h-tavlor mot 300 km/h-tavlor då utväxlingen blir helt fel. Eller vet du något smidigt sätt att få instrumenteringen att tro att man kör med 300 km/h-tavlor?
hur lätt som helst då du kan programera utväxlingen direkt via OBD2 uttaget. Går att göra med en SCT tuner
Jag tror att vi måste byta ruta för att installera HUD, jag testade lite med att lägga mobilen i rutan och då blir reflektionen dubbel.. Men ev ska vi byta rutan ändå så det kanske inte blir något problem, vi får se. Det jag är helt säker på är att jag inte hinner lösa detta innan mässan tyvärr... Tack för alla tips! jag vill ha MER!!!
Ja nu börjar det verkligen att dra ihop sig inför EMLIA, vilket jag verkligen ser fram emot, jag kommer att stå i B-hallen tillsammans med CRC som tillverkar produkter såsom 5-56. Skynda er dit då de endast kommer att vara där på fredagen, de kommer då dela ut gratis-prover av deras produkter!
Senaste nytt ang bilen är att den fått en omlack då första resultatet gav en aningen ojämn finish. Dessutom har min kille skurit ut ny "Exhaust dress up plate" Kommer bli asläckert när den är färdigfixad och på plats!