Behåller ni era vinterbilar?

Nille_83
2 februari 2011 · 116 Inlägg

Men om du säljer din vinterbil till våren så slipper du servicar, besiktningen, däckbyte, skatt, försäkring. Sen är det klart det finns ingen garanti att nästa vinterbil håller, men det finns heller ingen garanti att min 900a från 88 med 20 000 mil på mätaren håller nästa vinter heller.

Saab 9000 "CSE" (1997)
Saab Turbo X "Black Turbo" (2008)
wistfors Performance meck
2 februari 2011 · 342 Inlägg

låter som som hälften använder vinterbilar som bruksbilar vafan?  vinterbilar ska ju bara vara så pass bra att dom startar och liknar en folkracebil till utsende då är det en vinterbil;)

Mvh

jocke_gronberg
2 februari 2011 · 4 586 Inlägg

wistfors skrev:
låter som som hälften använder vinterbilar som bruksbilar vafan?  vinterbilar ska ju bara vara så pass bra att dom startar och liknar en folkracebil till utsende då är det en vinterbil;)

Mvh

Bättre att köpa en bil som håller några år. Har en volvo s60 som vinterbil tryggt och säkert.

Sommarbilen är 8 år äldre. big_smile

säljer såklart s60n det är en vinterbil och på sommaren ska man åka sommarbil

Senast redigerat av jocke_gronberg (2 februari 2011)

loow Jävel
2 februari 2011 · 2 018 Inlägg

Min vinterbil är redan avställd. Tänkte sälja beetlen här om nåra veckor o då ställa på vinterbilen, ta bort fjädrarna o ha den som brukis tills ja köper en ny vettig bruksbil igen smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
DusanMandick Random Hero
2 februari 2011 · 4 047 Inlägg

jag hade en vinterbil en gång.... sen kom ja underfund med att det är på vintern man ska ha en pålitlig bil som alltid startar, har bra värme, har bra däck, skön komfort, airbag o abs. får köra finbil på vintern o driftmissil på sommaren ist! nån som hakar på trenden ? tror den kommer bli de nya svart wink

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Spelis
2 februari 2011 · 1 926 Inlägg

Nääe fan, vinterbilen har typ kastat in handduken efter en hel jävla del misshandel. tongue


När jag köpte den (volvo 740) var den fin i karosseriet, nu är den.. Ptja, ser ut som en folkracebil typ..Repig, bucklig så in i helvete och de mesta är skruvat eller limmat. Har iofs haft en del skoj med den.

wistfors Performance meck
2 februari 2011 · 342 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

wistfors skrev:
låter som som hälften använder vinterbilar som bruksbilar vafan?  vinterbilar ska ju bara vara så pass bra att dom startar och liknar en folkracebil till utsende då är det en vinterbil;)

Mvh

Bättre att köpa en bil som håller några år. Har en volvo s60 som vinterbil tryggt och säkert.

Sommarbilen är 8 år äldre. big_smile

säljer såklart s60n det är en vinterbil och på sommaren ska man åka sommarbil

räcker o ha v70n som bruks o vara lite rädd om iaf:( spelar ingen roll vilken bil jag åker i inget slår en 7/900 och bara skicka jävel in i vallarna med så otroligt skönt och värkligen inte bry sig minsta om bilen så ni som åker fina bilar på vintern ni missar något!

Mvh

Timol
2 februari 2011 · 358 Inlägg

Sålde vinterbilen då den absolut inte skulle gå igenom besiktningen utan flertalet anmärkningar

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
2 februari 2011 · 901 Inlägg

Nille_83 skrev:
Men om du säljer din vinterbil till våren så slipper du servicar, besiktningen, däckbyte, skatt, försäkring. Sen är det klart det finns ingen garanti att nästa vinterbil håller, men det finns heller ingen garanti att min 900a från 88 med 20 000 mil på mätaren håller nästa vinter heller.

ju,saabar orkar mkt mer än bara 20t mil!
behåller man sin bil o vårdar lite,det blir billigare i det långa loppet.Ställer du av vinterbil du slipper både skatt o försökring.

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Stefan Varberg Supraman
3 februari 2011 · 2 300 Inlägg

Jag kör mina brukisar så länge jag gillar dom.
Känner inget krav att byta bara för att det är en brukis

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
elektronikfreak tummen mitt i handen
3 februari 2011 · 162 Inlägg

Vinterbil o vinterbil? Jag kör mest bil på vintern.  smile  Har just köpt en Saab 9-5t kombi -99.

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang