MGB GT Sebring Replica för Roadsport

TTMotorsport
21 juli 2006 · 196 Inlägg

MGB GTSR Snabb fakta (SR = Sebring Replika)
Kaross : MGB GT - 1970 med sebring glasfiber skärmar runt om , rear valance samt glasfiber huv. Plast fönster runt om förutom fram , Saftey Devices 6p bur med dörrstag , Delvis helsvetsad , Dubblade punktar / förstärkt
Chassi : Bilstein teleskopdämpare runt om , Poly / nylatron bussningar , 1" kräningshämnare i solid fästen , 660 lb / inch framfjädrar , original fjäderpaket bak med sänkblock , Banjo bakaxel med 4,875 : 1 diff.
Sitter 13*7" Revolution 4 spoke fäljar på med 205 däck runt om
Motor / låda : 1950cc Lutbadat , toppdeckat & nyborrat block
Je Smidda Kolvar
Carillo Stackar
ARP bultar topp / vev / svänghjul
Fastroad koppling
Ny slipad / balanserad / porslipad vev
Lättat svänghjul
Kent kam Fastroad 290graders kam , lyfter 10.5 på ventilen med std vippor
45 Fördelare utan vacum o lumenition brytarlöst system
Genomgången enkel dubbelports Weber 45.
m.m.
Växellåda med överväxel som fått ett rakskuret / tätstegat drevkit
Inredning : Original instrumentbräda med oljetemps givare , allt onödigt urrensat , Sparco Sprint stol med 4p bälte, aludörrsidor

Senast redigerat av Tysken|GBG (7 juli 2009)

Aatos
21 juli 2006 · 291 Inlägg

intressant... skall bli kul att följa detta projekt...

moltex
21 juli 2006 · 32 Inlägg

Jag ser potentialen i bilen, längtar att se följande bilder av projektet, fortsätt med det bra jobbet! smile

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
TTMotorsport
22 juli 2006 · 196 Inlägg

Tackar ! smile men blir nog inte så mycket mer än bilder på chassi delarna + nyslipad kaross kanske . . Sen är det armén ett tag innan första permisen

MG B GT "Sebring Replica - Roadsport C" (1970)
Austin Mini Van "Ex Jana s" (1965)
Lotus Europa S1 "Ex Gatregad Modsport 1" (1968)
TTMotorsport
24 juli 2006 · 196 Inlägg

God Bless The Queen !
Engelsmännen har lyckats igen
Fick hem 4 st framfjädrar , 4 st headlight crowls+fästen, 4st damasker till styrningen, ingen baklucka eller bumpstops (2a gången dom glömmer dom)

Bilsteinkitet , nylatronbussningar bak vad det enda dom fick rätt (bilstein kitet har ingen skruv osv så undrar fan om de e ställbart)

Menmen man får skylla sig själv om man arbetar med lotus o mg <<

moltex
24 juli 2006 · 32 Inlägg

Tysken|GBG skrev:
Tackar ! smile men blir nog inte så mycket mer än bilder på chassi delarna + nyslipad kaross kanske . . Sen är det armén ett tag innan första permisen

Vart ska du göra lumpen? yikes

en liten bil utan servo är som en gokart, kärlek!
Phaetoon
24 juli 2006 · 8 156 Inlägg

2:a gången som dom "glömmer" dom? *ler*
Har dom skickat dig fel grejer ofta eller?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
TTMotorsport
24 juli 2006 · 196 Inlägg

Ska göra lumpen på Skövde T2 som Repgruppbefäl. . inryck 31a

Mjodå , när ja va liten så hade en knut till lotusens drivaxlar gått sönder , vi väntade i 8månader o fick tillslut en knut till en TC , jävla stabilt då S1ans R16 motor o lotus Twincam inte har samma låda pga effekt skillnaden.

Engång fick farsan 2 växellådor till hans spitfire till priset av en , o engelsmännen sa bestämt att dom bara hade skickat en så de vara bara o behålla

Kollade fakturan för det jag fick idag o dom inte tog betalt för frakten + skickade dubbelt av nästan allt så rätt hyfsat smile

Dock bra att dom glömt mina bumpstops 2 gånger irad nu , för jag kan tydligen inte ha dom med mitt teleskop kit endå smile

Baklucka ska jag ringa upp till Ola o så får väl han skicka ner en till mej
Prov satteihop kitet idag som jag fick :

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/MGBGT_1970_232.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/MGBGT_1970_231.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/MGBGT_1970_230.jpg

Har inte värst mycket kvar , väntar på bussningar som ska komma inom 36 timmar o då kan jag plocka ihop hela framvagnen samt hänga upp bakaxeln så man kan sätta på fäljar o passa in o specielt rulla ut karossen när jag ska slipa osv

Senast redigerat av Tysken|GBG (24 juli 2006)

camaro67 Meister
24 juli 2006 · 6 763 Inlägg

De är fränt me sånna här projekt! ska bli kul å se när de blir klart

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
TTMotorsport
29 juli 2006 · 196 Inlägg

Tackar Camaro67 ! smile

6 punkts Bolt In Bur med rör vid dörröppningarna , tvärstag osv är beställt från Belgien o anländer om ca 1 vecka.  Fia godkänd o pulverlackad

Nu blir det inte mycket mera byggt på ett tag

Inryck på Måndag ! Skövde T2

Mr Lemon Satans Kung
29 juli 2006 · 467 Inlägg

Om en annan hade lite kolla på läget o våga starta ett sånt här projekt..Riktigt kul att se folk som har koll på läget o vågar lite..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
TTMotorsport
29 juli 2006 · 196 Inlägg

Äh va inte så svårt o starta , fick hem en nyrenoverad MGB GT o efter 12 timmar börja jag riva ner den smile
O allt jag gjort på detta är första gången iprincip , men man lär sig o då tar det lite längre tid bara.

TTMotorsport
25 november 2006 · 196 Inlägg

Nu har de gått några månader sen jag skrev något , lite uppdatering :
Karossen börjar bli klar
Underredet är lackat
Hjulupphängning / bromsar / race växellådan / plexi rutor kommer nästa helg
Sen saknas bara lite små saker + hjul o sen har jag ett rullande chassi
Buren sitter i men infästningarna fram är inte påbörjade + huvudbågens håller jag på med
Dörrar osv sitter på för inpassning o snart när bilen är rullande ska hela bilen byggas ihop så allt passar innan LACK !
När chassit står på hjul lackat o klart o börjar plockas ihop så är det dax o riva motorn
Blir nog ingen värsting motor pga att jag vill hinna köra lite 2007 , så mest preppande av std delar o blue printing o annan kam får det bli antagligen (ca 140 hk kanske)

Chippen88
26 november 2006 · 1 309 Inlägg

Kul projekt, lycka till

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
TTMotorsport
9 december 2006 · 196 Inlägg

Tackar ! smile
Hjulupphängningen är hemma samt en provfälj, revolution 13*8" 4spoke tog lite bilder så man ser hur de ser ut :
http://img89.imageshack.us/img89/8135/mgbgtsebring57ho2.jpg
http://community.gti.se/~g3fgunna/mg4.jpg

Väntar fortfarande på
Växellådan , sänkblock + plexirutorna

Senast redigerat av Tysken|GBG (9 december 2006)

adde_p airbrush rookie
10 december 2006 · 136 Inlägg

ser ruggigt spännande ut, lycka till och hoppas alla leveranser går som dem borde i fortsättningen,
mvh

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
TTMotorsport
29 december 2006 · 196 Inlägg

vad man kan säga om leveranser så strular det iprincip hela tiden tyvärr , alltid nått som saknas eller blir fel , men sånt är livet !

Just nu hänger hjulupphängningen fram på med styrning och allt ! 4 st 13*7" fäljar ligger hemma och väntar på en bussning till bakvagnen o vips så har jag ett rullande chassi igen !

Färg innuti och motorrum håller på att kollas upp smile

dvorak
4 juli 2008 · 1 Inlägg

HALLÅ!! Hur går det hahaha big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang