Varför råder sånt missnöje med mds-produkter?

David.E
27 april 2005 · 8 Inlägg

Jag undrar varför en stor del av personerna på det här forumet bojkottar mds produkter?
Om man sätter ljudkvaliteten i relation till priset så får man ju väldigt bra grejjer!! visst kanske inte det räcker för audiofilen men för lite vanligt dunk dunk i bilen så funkar det väldigt bra! Och så anser jag personligen att musik lyssnar man på hemma och motorn i bilen big_smile

Jag kör med en 4*50W sony CD o 1 MDS DL-210 Dynamic Competition i varje dörr (fast 5.25 elementet i den serien fanns inte på deras sida o kom inte ihåg vad den hette) 
Och ett 10" fanatic element i köpt låda som drivs av Mds AC-3 vilket jag tycker låter riktigt bra för slantarna. Driver 5.25orna på cd, steg ska inhandlas när ekonomin tillåter smile Ps vet att jag skrev att musik lyssnar på hemma o motorn när man kör men när man står still o väntar på nån lr liknande så måste man respekterna miljön o helt enkelt lyssna på musik ist smile
Bilen är självklart en 740 gl och nu vet jag att det är folk som tycker att en sån finns det väl inget motorljud i !!? men med öppen simons 2,5 slutdämpare, kromad simons 2.5 ändrör och öppet filter så blire helt ok när man är nybliven 18åring big_smile

mvh David  (Har inga bilder på bilen ännu men det kommer snart)

740 såklart ;)
Karlzzon The One Evolution
27 april 2005 · 1 627 Inlägg

kör ochså med ac-3 ett bra steg

Fäll ner pungen och landa
chrizz Administratör
27 april 2005 · 11 783 Inlägg

Jag driver min DLR UR10 med ett MDS-HC400, och jag har MDS Audiophile 6.5" i dörrarna, samt mt9-diskanter... har även 6x9" MDS bak ... jag har mao inget emot mds. Jag tror helt enkelt att de som inte gillar MDS eller helt enkelt orkar bry sig mer. Vi andra lyssnar på musik och är nöjda istället för att gnälla smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
David.E
27 april 2005 · 8 Inlägg

aa kanske är så chrizz smile

740 såklart ;)
Theo
27 april 2005 · 859 Inlägg

Jag säger såhär! Har man inte hört bättre grejjer så är det klart MDS e bra, skitbra till och med!

Vill bara tillägga att det finns märken som har produkter som är MYCKET mer prisvärda än MDS, men jag vill inte göra reklam här...

Det dom flesta inte gillar med MDS är nog deras sjuka marknadsföring och TOKljugande annonser...

/Theo

loudness
28 april 2005 · 4 554 Inlägg

Theo skrev:
Jag säger såhär! Har man inte hört bättre grejjer så är det klart MDS e bra, skitbra till och med!

Vill bara tillägga att det finns märken som har produkter som är MYCKET mer prisvärda än MDS, men jag vill inte göra reklam här...

Det dom flesta inte gillar med MDS är nog deras sjuka marknadsföring och TOKljugande annonser...

/Theo

håller med theo och vill även påpeka kvaliten på mds grejerna.. det är så mycke slarv i produktionen att prylarna inte funkar.. kan nämna ett produktionsfel: konen på basen är inte ihoplimmad med spolen.. det är ett vanligtfel... visserligen lätt att laga men sånt får inte ske.. har en kompis som lagar billjud och han e inge glad över dom mds grejer han får in.. högt på listan som kommer in är jensen stegen och karisma 6*9er och kharma basen.. vad jag vet.. sen är de mycka annan skit han får in men främst mds...  så jag har ganska mycke emot de och håller med theo om att de finns mer prisvärda produkter att hitta...

Stefan1973
28 april 2005 · 305 Inlägg

Hmm hur e GAS prylarna då? 
också rätt billiga  .
Kvalitets och ljudmässigt ? 
OK de är billiga men låter skapligt verkar det som.

David.E
28 april 2005 · 8 Inlägg

Theo skrev:
Jag säger såhär! Har man inte hört bättre grejjer så är det klart MDS e bra, skitbra till och med!

Vill bara tillägga att det finns märken som har produkter som är MYCKET mer prisvärda än MDS, men jag vill inte göra reklam här...

Det dom flesta inte gillar med MDS är nog deras sjuka marknadsföring och TOKljugande annonser...

/Theo

Har man inte hört annat? jag är väldigt intresserad av 2-kanalshifi och hemmabio så nog har jag hört/äger bättre grejjer!!

vilka märken isf har kollat lite på Zachry BX-T10 och ett steg till det t.ex. Ultimate T2-1200 men bir mycket billigare med mds prylar o Ac-3 ligger iaf 600w momo ävens fast det inte är några DLS w så finns det en hel del effekt för dom pengarna !

740 såklart ;)
David.E
28 april 2005 · 8 Inlägg

Stefan1973 skrev:
Hmm hur e GAS prylarna då? 
också rätt billiga  .
Kvalitets och ljudmässigt ? 
OK de är billiga men låter skapligt verkar det som.

Vet inte riktigt hur det är med GAS prylarna men dom är nog helt ok har aldrig ägt någon GAS produkt eftersom BRL lämna stan sad visst kan man beställa men det blir lättare när man kan åka o kolla på grejjerna fast dumt oxå för när man väl har sett skiten så är man fast big_smile

740 såklart ;)
David.E
28 april 2005 · 8 Inlägg

loudness skrev:

Theo skrev:
Jag säger såhär! Har man inte hört bättre grejjer så är det klart MDS e bra, skitbra till och med!

Vill bara tillägga att det finns märken som har produkter som är MYCKET mer prisvärda än MDS, men jag vill inte göra reklam här...

Det dom flesta inte gillar med MDS är nog deras sjuka marknadsföring och TOKljugande annonser...

/Theo

håller med theo och vill även påpeka kvaliten på mds grejerna.. det är så mycke slarv i produktionen att prylarna inte funkar.. kan nämna ett produktionsfel: konen på basen är inte ihoplimmad med spolen.. det är ett vanligtfel... visserligen lätt att laga men sånt får inte ske.. har en kompis som lagar billjud och han e inge glad över dom mds grejer han får in.. högt på listan som kommer in är jensen stegen och karisma 6*9er och kharma basen.. vad jag vet.. sen är de mycka annan skit han får in men främst mds...  så jag har ganska mycke emot de och håller med theo om att de finns mer prisvärda produkter att hitta...

Jag håller med slarv i prod och lite små sjuk marknadsföring o ljug på effekt siffror men tar man allt med en nypa salt och så har man hyfasade kunskaper innan så kan man "sålla ut" det produkter som kan vara något!   

Läste något om personalen på mds förr men måste säga att en av dom som jobbar på mds gävle är GRYM ! Han brinner verkligen för billjud och är grymt påläst!

Köper mina grejjer med drullegaranti 3år så det är lungt tongue

740 såklart ;)
Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
28 april 2005 · 441 Inlägg

Jag fick nästan bilen upp brunnen pga. MDS!!! Men givetvis hävdade dom att de va jag som hade kopplat fel! Så va icke fallet kan jag säga... fick ett nytt steg efter mycke om och men och kopplade in de precis som innan de började brinna... Hade detta steg ett bra tag enda tills någon dum jävel snodde de! MDS e bra men inte alla produkter.

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
loudness
28 april 2005 · 4 554 Inlägg

Turbo_A4 skrev:
Jag fick nästan bilen upp brunnen pga. MDS!!! Men givetvis hävdade dom att de va jag som hade kopplat fel! Så va icke fallet kan jag säga... fick ett nytt steg efter mycke om och men och kopplade in de precis som innan de började brinna... Hade detta steg ett bra tag enda tills någon dum jävel snodde de! MDS e bra men inte alla produkter.

kan ju glatt medela att du inte är den enda som varit med om ödet när steget brinner upp i bagaget.. senast igår var jag med om de när kompisen kopplade in sitt finfina MDS steg som skulle va så bra....

David.E
28 april 2005 · 8 Inlägg

nu blir man ju lite små skakis turbo_A4, loudness :S kanske skulle införskaffa en brandsläckare nu d smile

740 såklart ;)
David.E
28 april 2005 · 8 Inlägg

loudness kanske inte bara mds produkter som brinner upp!!??

"japp kom mängder med illa luktande rök sen rasslade de i dom å sen la dom av helt.."

big_smilebig_smile

740 såklart ;)
loudness
28 april 2005 · 4 554 Inlägg

har aldrig varit med om att något annant brunnit upp... inte så nya iaf.. fick in ett svingammalt pyramidsteg som hade brännt.. men de gick t om att laga...

Theo
28 april 2005 · 859 Inlägg

David.E skrev:

Theo skrev:
Jag säger såhär! Har man inte hört bättre grejjer så är det klart MDS e bra, skitbra till och med!

Vill bara tillägga att det finns märken som har produkter som är MYCKET mer prisvärda än MDS, men jag vill inte göra reklam här...

Det dom flesta inte gillar med MDS är nog deras sjuka marknadsföring och TOKljugande annonser...

/Theo

Har man inte hört annat? jag är väldigt intresserad av 2-kanalshifi och hemmabio så nog har jag hört/äger bättre grejjer!!

vilka märken isf har kollat lite på Zachry BX-T10 och ett steg till det t.ex. Ultimate T2-1200 men bir mycket billigare med mds prylar o Ac-3 ligger iaf 600w momo ävens fast det inte är några DLS w så finns det en hel del effekt för dom pengarna !

Ja har du hört annat så vet du ju hur fruktansvärt vasst ljud det är i MDS diskanter, då menar jag alla modeller.
Ljudet beror givetvis på de andra komponenterna men i det här fallet hjälper det inte.
Angånde AC3 steget så skulle jag gissa på 150 rena watt kanske. Jag hade ett AC4 förut, och i det fanns inte en enda "ren" watt. ett bedrövligt steg helt enkelt. Har tyvärr ägt en "kharma" bas med... Vill helst inte gå in på hur dåliga dem är.
Det är nägra exempel på mindra bra produkter, men visst, dom har en del saker som är OK, men inte i jämförelse med andra produkter i prisklassen.

Janken Driver
28 april 2005 · 2 111 Inlägg

någon som använt roadgear? köpte ett av en polare ,har inte hört talas om märket innan. Någon som har erfarenhet av roadgear 250W steg?

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
NightCruiser
28 april 2005 · 1 163 Inlägg

Inget förjust i mds, stegen har ja inget emot! Men basarna och högtalarna är inget vidare, låter ok tills dom går sönder...tongue

kompisen fick byta sin mds power 12"  4 gånger (på garantin då) under 8 månader. Han tog pengarna sista gången och köpte en pioneer 12" istället...smile

Själv kör ja väldigt blandat bil ljud, men inget mds...wink  hehe

Senast redigerat av NightCruiser (28 april 2005)

Stefan1973
29 april 2005 · 305 Inlägg

Är det Olika MDS föresten  för de tävlar ju med MDS  och har vunnit endel om jag fattar det rätt ?

Theo
29 april 2005 · 859 Inlägg

Stefan1973 skrev:
Är det Olika MDS föresten  för de tävlar ju med MDS  och har vunnit endel om jag fattar det rätt ?

När det gäller finljud(sasca) tävlar ingen med MDS... Men vissa har gjort det förut, när MDS var bättre än dom e nu.

Det är möjligt att nån tävlar i DB drag med MDS nuförtiden...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang