2701
Sök

BMW E34 Touring

Ett långtidprojekt där jag fixar och trixar med bilen efter egen smak och behov. Sedan tillkommer byten av slitage delar med mera. Det som står på schemat för tillfället är lite allmänt småpyssel för ett ännu bättre utseende.

Biltokig ingenjör
512 813 Visningar
Uppdaterades senast 2 mars 2016
Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
20 april 2013
Trådstartare
JimBo__ skrev:
Som sagt, gör en heldel big_smile som en R front på en Volvo, höhö wink

Precis wink

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
20 april 2013
Trådstartare
Hmm, jag såg idag vid en närmare koll att huven var i sämre skick än jag tidigare trott...

Ett par bulorna som pekat utåt(?!). En liten som buktar inåt. Några diskreta repor. Utöver det så har det spackel som förra ägaren täckte emblemet med börjat spricka upp. För att toppa det hela så att lite av färgen krackelerat.

Nu står jag i valet om jag ska skaffa en annan huv och lackera den i samma färg som bilen nu i samma veva. Eller skaffa en senare och lacka/foliera mattsvart.

Vad tycker ni? Jag har fruktansvärt svårt att bestämma mig hmm
Mattsvart:
eller
Samma kulör som bilen:

3 151 Inlägg
20 april 2013
Din bil har så jäkla häftig färg, att jag måste säga alternativ nummer två: samma färg som bilen. smile

100 Inlägg
20 april 2013
AD_ skrev:
Hmm, jag såg idag vid en närmare koll att huven var i sämre skick än jag tidigare trott...

Ett par bulorna som pekat utåt(?!). En liten som buktar inåt. Några diskreta repor. Utöver det så har det spackel som förra ägaren täckte emblemet med börjat spricka upp. För att toppa det hela så att lite av färgen krackelerat.

Nu står jag i valet om jag ska skaffa en annan huv och lackera den i samma färg som bilen nu i samma veva. Eller skaffa en senare och lacka/foliera mattsvart.

Mattsvart:
eller
Samma kulör som bilen:

Mattsvart tycker då jag smile det är de som gör den så jädra rå ju wink
Men det är ju du som bestämmer i slutändan smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
21 april 2013
Samma färg som bilen! Kulören du har är riktigt snygg och med m-paketet kommer den att se riktigt seriös ut. Med det. Har du tänkt köra kontrastlack btw? Tycker du ska köra med svart kontrastlack eller mörkgrå.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

2 763 Inlägg
21 april 2013
Kommer väl se bra ut med vad som på huven smile

Volvo - For Life

1 804 Inlägg
21 april 2013
BOLIN_ skrev:

Rosa? wink

Meguiars_sverige

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
Mervolic skrev:
Din bil har så jäkla häftig färg, att jag måste säga alternativ nummer två: samma färg som bilen. smile

Tack och bock smile Lutar åt att det blir så!

alfonso_ skrev:
AD_ skrev:

Mattsvart:
eller
Samma kulör som bilen:

Mattsvart tycker då jag smile det är de som gör den så jädra rå ju wink
Men det är ju du som bestämmer i slutändan smile

Velat länge fram och tillbaka över det tongue Får foliera den mattsvart i efterhand om jag ändrar mig smile

PHrnfeldt skrev:
Samma färg som bilen! Kulören du har är riktigt snygg och med m-paketet kommer den att se riktigt seriös ut. Med det. Har du tänkt köra kontrastlack btw? Tycker du ska köra med svart kontrastlack eller mörkgrå.

Tack! smile Det har jag inte kollat på i dagsläget, utan det får bli i ett senare skede isf.

BOLIN_ skrev:

Tror det smile Får väl som sagt foliera den mattsvart i efterhand om jag ändrar mig smile

JimBo__ skrev:
BOLIN_ skrev:

Rosa? wink

Haha, då med "Hello Kitty" också ? wink

2 763 Inlägg
22 april 2013
JimBo__ skrev:
BOLIN_ skrev:

Rosa? wink

Nja, tänkte mer turkos tongue

Volvo - For Life

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
JimBo__ skrev:
BOLIN_ skrev:

Rosa? wink

Den tror jag vi kör på lol

2 763 Inlägg
23 april 2013
AD_ skrev:
BOLIN_ skrev:
JimBo__ skrev:

Rosa? wink

Den tror jag vi kör på lol

Kommer bli kalas sen! wink tongue lol

Volvo - For Life

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
Igår var jag iväg med mina skärmar. Fick ordern att slipa ner dom med P500 för att spara några kronor. Sedan åka tillbaka och få dom grundade! smile

Åkte hem på direkten och lastade om för att åka på lite äventyr smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-4f0272cf59ee82cd70baf9fbee71c198.jpg

Före:
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-355c0e79b3436ada0a0b128c2e82ec25.jpg

2st skärmar och 2 timmar senare smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-15122fb86d658af4c00e21fbaf0ec951.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-822bc75399f1e974560e293c39178f39.jpg

Lite terapi arbete, men eftersom skillnaden syndes direkt blev det nästan roligt lol

Förhoppningsvis inte allt för länge till nästa update! Håll ut smile

600 Inlägg
24 april 2013
Ja håller ut! big_smile waiting for the hallelujjamoment big_smile

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
27 april 2013
Trådstartare
Noterade att jag har fått 100 följare! Känns riktigt roligt att det finns intresse för bilen big_smile

Benzin-rider skrev:
Ja håller ut! big_smile waiting for the hallelujjamoment big_smile

Fint det! big_smile Snart är det på G! smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
2 maj 2013
Stiligt!

m5portal.com
m3portal.com

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
Det har stått väldigt stilla pga. en spontantrip till Arjeplog och lite annat. Väntar visserligen också på att få grejerna tillbaka med slipgrunden lagd.

Efter att ha lagt lite drygt 250 mil bakom sig under långhelgen, så tänkte jag slöshoppa lite. Centrumkåpor till fälgarna och Plastidip stod på önskelistan dagen till ära.

Just mina centrumkåpor verkar ha en väldigt udda diameter, Ø75mm. Efter att ha dammsugit internet lite hittades tillslut två olika uppsättningar på Ebay. En med AC Schnitzer loggan och en med BMW emblem. Det lutar åt det senare. Iallafall, jag är lite skeptisk till att handla på Ebay (International).
Fast kanske inte är värre än att handla på vanliga tradera.se? Bara det att det känns mer "illa" när det är utomlands?

Plastidipen hann jag inte kolla särskilt mycket på ett par burkar skall det iallafall bli smile

PHrnfeldt skrev:
Stiligt!

Tackar! Snart börjar det roliga!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
7 maj 2013
AD_ skrev:
Det har stått väldigt stilla pga. en spontantrip till Arjeplog och lite annat. Väntar visserligen också på att få grejerna tillbaka med slipgrunden lagd.

Efter att ha lagt lite drygt 250 mil bakom sig under långhelgen, så tänkte jag slöshoppa lite. Centrumkåpor till fälgarna och Plastidip stod på önskelistan dagen till ära.

Just mina centrumkåpor verkar ha en väldigt udda diameter, Ø75mm. Efter att ha dammsugit internet lite hittades tillslut två olika uppsättningar på Ebay. En med AC Schnitzer loggan och en med BMW emblem. Det lutar åt det senare. Iallafall, jag är lite skeptisk till att handla på Ebay (International).
Fast kanske inte är värre än att handla på vanliga tradera.se? Bara det att det känns mer "illa" när det är utomlands?

Plastidipen hann jag inte kolla särskilt mycket på ett par burkar skall det iallafall bli smile

PHrnfeldt skrev:
Stiligt!

Var också skeptiskt till att handla där från början, men har aldrig gått fel. Du ser ju betygen på de du handlar av även där, välj säkra handlare så är det nog ingen större fara. I mitt fall så får jag sakerna som är beställda utomlands inom europa fortare än om jag hade köpt dem i Sverige, och sen kapar man ju ofta av åtminstone en fjärdedel utav det billigaste priset man hittar i Sverige.

m5portal.com
m3portal.com

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
PHrnfeldt skrev:
AD_ skrev:

PHrnfeldt skrev:
Stiligt!

Var också skeptiskt till att handla där från början, men har aldrig gått fel. Du ser ju betygen på de du handlar av även där, välj säkra handlare så är det nog ingen större fara. I mitt fall så får jag sakerna som är beställda utomlands inom europa fortare än om jag hade köpt dem i Sverige, och sen kapar man ju ofta av åtminstone en fjärdedel utav det billigaste priset man hittar i Sverige.

Det är ju sant smile Får våga lite mer tongue Är inte några jättestora pengar det handlar om i detta fall heller smile

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
Det är inte lätt när man alltid är ute i sista minuten tongue Det råder brist på arbetsbockar i garaget och naturligtvis hade rätt butik hunnit stänga för dagen och kristi flygare.
Rotade runt lite i gömmorna och efter lite arbete så blev resultatet helt okej smile

Steg ett. Leta reda på lämpliga skräpplank.
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-2195fe38a28e56ef4de2a773054241e8.jpg

Steg två. Kapa i lagoma längder
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-23302ca4d4b1e6ce095f2bf850a46a44.jpg

Steg tre. Gå lös med ögonmåttet, skruvdragarn, hammare och spik! Tada! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-ba55cea3dc09b2ef5f94b7dc868a9bf7.jpg

Spoiler wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-35940543a8f236703787d30e6afe235c.jpg

Har fått tillbaka lite grejer med slipgrunden, så nu ska det våtslipas!
Det var väl allt för idag. Tänkte nog hinna med att klicka iväg lite beställningar innan kvällen är slut smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
8 maj 2013
Det tuffar på! smile

m5portal.com
m3portal.com

Sök