2441
Sök

BMW E34 Touring

Ett långtidprojekt där jag fixar och trixar med bilen efter egen smak och behov. Sedan tillkommer byten av slitage delar med mera. Det som står på schemat för tillfället är lite allmänt småpyssel för ett ännu bättre utseende.

Biltokig ingenjör
512 835 Visningar
Uppdaterades senast 2 mars 2016
Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
Benzin-rider skrev:
Grattis till lyckad besiktning big_smile

Tack! big_smile
PHrnfeldt skrev:
AD_ skrev:
PHrnfeldt skrev:
Ha tålamod med tejpen. Själv svor jag bra många gånger innan jag fick till det, och det var ju bara på en list dessutom, men det går.

Tack för tipset! Det kan jag förstå, får se till att ha blodsockret på en bra nivå wink Får försöka få tag på ett par hjälpande händer så blir det kanske något lättare smile

Det är en bra idé, lågt blodsocker och tejp som sätter sej på allt går inte ihop tongue Skulle tro att det är väldigt mycket enklare på de längre partierna när man är två.

Haha, ja tongue Blir väl till veckan att jag pysslar med det tänker jag smile

BOLIN_ skrev:
Gött! big_smile Du kan få ta dig en titt på min handbroms med om du vill wink

Yes! big_smile Haha wink Njaa, så roligt är det inte wink

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

2 763 Inlägg
20 juli 2013
AD_ skrev:
Benzin-rider skrev:

Tack! big_smile
PHrnfeldt skrev:
AD_ skrev:

Tack för tipset! Det kan jag förstå, får se till att ha blodsockret på en bra nivå wink Får försöka få tag på ett par hjälpande händer så blir det kanske något lättare smile

Det är en bra idé, lågt blodsocker och tejp som sätter sej på allt går inte ihop tongue Skulle tro att det är väldigt mycket enklare på de längre partierna när man är två.

BOLIN_ skrev:

Va, vad menar du nu? wink

Volvo - For Life

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
AD_ skrev:
Benzin-rider skrev:

Tack! big_smile
PHrnfeldt skrev:

BOLIN_ skrev:

Det är lite av en "pain in the ass" grej att fippla med wink Tar en stund att justera det bra. Man blir aldrig nöjd wink Men till slut så smile

2 763 Inlägg
21 juli 2013
AD_ skrev:
BOLIN_ skrev:
AD_ skrev:
Benzin-rider skrev:

Tack! big_smile
PHrnfeldt skrev:

Det är lite av en "pain in the ass" grej att fippla med wink Tar en stund att justera det bra. Man blir aldrig nöjd wink Men till slut så smile

Haha tongue

Volvo - For Life

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Har inte hänt särskilt mycket på länge tyvärr.
Upptäckte lite roliga kablar under kåpan kring handbromsen. Bestämde mig för att borra och greja lite så jag kunde peta in ett 12V-uttag till baksätet.

Skall montera en grön kontrollampa, som skall lysa när något är inkopplat
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-6788e19ac16a985154011d4653a600e6.jpg

Farsan lämnade även sin bil obevakad en helg. Då kunde jag inte motstå frestelsen att o-gubbifiera fronten lite wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-851e50d9799e142be88729c154faeb73.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-b44f35234386c41873cfa058825f3efb.jpg

Bort med kromet!
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-e4ad4f28eeaaaee4dbb0457f03cfecc8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-ffae2b4f4b985aff0d24b562b40fa39b.jpg

Den silvriga ribban skall också bli svart så småningom.

600 Inlägg
8 augusti 2013
haha nice!! tongue hoppas han gillart då ^^ de med 12V uttaget vart ju fiffigt gjort tongue

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Benzin-rider skrev:
haha nice!! tongue hoppas han gillart då ^^ de med 12V uttaget vart ju fiffigt gjort tongue

Haha, jorå smile Han har spekulerat lite om det, efter att jag dippade mina njurar smile
Ja, som gjort för det smile

600 Inlägg
8 augusti 2013
AD_ skrev:
Benzin-rider skrev:

Haha, jorå smile Han har spekulerat lite om det, efter att jag dippade mina njurar smile
Ja, som gjort för det smile

jaha, blev snyggare än innan iaf så smile

2 763 Inlägg
8 augusti 2013
Det blev snyggt, både med eluttaget och njurarna! smile

Volvo - For Life

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
Äntligen en update igen! Varit sjukt intensivt ett tag nu. Det har varit semester, börja plugga och nollning med allt vad det innebär.

Lyckades lirka loss lite tid förra helgen, men inte fått tummen ur att göra update först nu.

Har länge stört mig på att det viner väldigt från fläkten (vad jag har misstänkt). Felsökt lite och kom fram till att fläktkopplingen mest troligt inte var frisk. Köpte en bättre beggad av Marcus_89 här på gorg smile

Bytes dags
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-d6c8876a21d11bcafb1b2c20c8c12a24.jpg

Tror att min fläktkoppling har sett bättre dagar roll

Det blev mycket bättre! smile Dock finns vinet kvar, men mycket mindre. Så fläktkopplingen var nog bara en bov i dramat.

Nu blir det väl ett bra tag till nästa update pga. studier. Men håll ut. tänkte att jag skulle hinna med att shadowlina listerna innan jag ska vaxa och polera den inför hösten/vintern smile

2 763 Inlägg
2 september 2013
AD_ skrev:
Äntligen en update igen! Varit sjukt intensivt ett tag nu. Det har varit semester, börja plugga och nollning med allt vad det innebär.

Lyckades lirka loss lite tid förra helgen, men inte fått tummen ur att göra update först nu.

Har länge stört mig på att det viner väldigt från fläkten (vad jag har misstänkt). Felsökt lite och kom fram till att fläktkopplingen mest troligt inte var frisk. Köpte en bättre beggad av Marcus_89 här på gorg smile

Bytes dags
http://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-d6c8876a21d11bcafb1b2c20c8c12a24.jpg

Det blev mycket bättre! smile Dock finns vinet kvar, men mycket mindre. Så fläktkopplingen var nog bara en bov i dramat.

Nu blir det väl ett bra tag till nästa update pga. studier. Men håll ut. tänkte att jag skulle hinna med att shadowlina listerna innan jag ska vaxa och polera den inför hösten/vintern smile

Lite skillnad i ljud där ja tongue

Volvo - For Life

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
2 september 2013
Satan va slut din gamla var big_smile

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
AD_ skrev:

Bytes dags
http://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-d6c8876a21d11bcafb1b2c20c8c12a24.jpg

Lite skillnad i ljud där ja tongue

Jajjamen smile
Marcus_89 skrev:
Satan va slut din gamla var big_smile

Haha, ja big_smile Skönt att ha en bra monterad smile Men den gamla var tillräckligt frisk för att palla med att kyla ordentligt iaf smile

600 Inlägg
2 september 2013
va du tar hand om din bil Adam!! big_smile du tar hand om den som om den vore ett husdjur wink den kommer leva för evigt big_smile

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
Benzin-rider skrev:
va du tar hand om din bil Adam!! big_smile du tar hand om den som om den vore ett husdjur wink den kommer leva för evigt big_smile

Haha, ja det är väl klart big_smile Efter alla gånger jag har plågat livet ur den, måste jag ju ge något tillbaka smile Den är mer än ett husdjur wink För evigt är kanske att ta i, men bra många år till iallafall:D

600 Inlägg
2 september 2013
AD_ skrev:
Benzin-rider skrev:

Haha, ja det är väl klart big_smile Efter alla gånger jag har plågat livet ur den, måste jag ju ge något tillbaka smile Den är mer än ett husdjur wink För evigt är kanske att ta i, men bra många år till iallafall:D

ja precis ge och ta!! big_smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
3 september 2013
Tror min fläkt är som din gamla ungefär. Lever jävulen men den fungerar.

Din bil blir som ny fast bättre f ö !

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

1 271 Inlägg
3 september 2013
sånt uttag har jag ett original ligger :p då det fanns som extra utrustning på vissa

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
Benzin-rider skrev:
AD_ skrev:
Benzin-rider skrev:

ja precis ge och ta!! big_smile

Haha smile
PHrnfeldt skrev:
Tror min fläkt är som din gamla ungefär. Lever jävulen men den fungerar.

Din bil blir som ny fast bättre f ö !

Det är lite smått störande, men inget man gjort något åt eftersom det fungerat smile

haha, nu ska vi inte överdriva för mycket tongue Tackar tackar smile

-stoffe- skrev:
sånt uttag har jag ett original ligger :p då det fanns som extra utrustning på vissa

Ah! Jag fick idén efter att jag såg lösa kablar under inredningen, samt det på nån bil tongue Men inte hittat den nånstans, så meckade ihop ett eget smile Har du någon bild som jag kan jämföra med? smile

1 271 Inlägg
4 september 2013
Kan jag nog fixa om jag hittar det

Sök