Hjälp med Dumpventil till Audi A4 1.8T (B7)

TicTaC
9 februari 2011 · 69 Inlägg

Tjena

Jag har tänk skaffa mig dumpventil till min audi men är lite osäker på vad man ska skaffa. Har kollat runt lite på olika sidor och har kommit fram till en som dem på dalhems säger är både bra och för rätt pris smile

Tänkte kolla om någon vet om det är bra och om det är svårt att fixa det i en B7 modell ?

http://dalhems.se/Product.aspx?guid=974 … 9300759e3b

Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
2quick4u
9 februari 2011 · 296 Inlägg

1.8t motorerna brukar inte gilla när du dumpar rakt ut i luften utan mår bättre av att få det återcirkulerat. Utav någon anledning så går lmm:en sönder, iaf på aeb motorerna smile och dumpventilen för övrigt så är det som med allting annat, man får vad man betalar för smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
_Tony_ ???
9 februari 2011 · 661 Inlägg

TicTaC skrev:
Tjena

Jag har tänk skaffa mig dumpventil till min audi men är lite osäker på vad man ska skaffa. Har kollat runt lite på olika sidor och har kommit fram till en som dem på dalhems säger är både bra och för rätt pris smile

Tänkte kolla om någon vet om det är bra och om det är svårt att fixa det i en B7 modell ?

http://dalhems.se/Product.aspx?guid=974 … 9300759e3b

varför byta dumpventil?

TicTaC
9 februari 2011 · 69 Inlägg

2quick4u skrev:
1.8t motorerna brukar inte gilla när du dumpar rakt ut i luften utan mår bättre av att få det återcirkulerat. Utav någon anledning så går lmm:en sönder, iaf på aeb motorerna smile och dumpventilen för övrigt så är det som med allting annat, man får vad man betalar för smile

Så du föredrar återcirkulerande ? Typ någon av demma 2 då ?

http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?s … =RTR-BOV13
http://dalhems.se/Product.aspx?guid=b18 … e69c36d3ba

Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
TicTaC
9 februari 2011 · 69 Inlägg

_Tony_ skrev:

TicTaC skrev:
Tjena

Jag har tänk skaffa mig dumpventil till min audi men är lite osäker på vad man ska skaffa. Har kollat runt lite på olika sidor och har kommit fram till en som dem på dalhems säger är både bra och för rätt pris smile

Tänkte kolla om någon vet om det är bra och om det är svårt att fixa det i en B7 modell ?

http://dalhems.se/Product.aspx?guid=974 … 9300759e3b

varför byta dumpventil?

Vill ha lite mer krut i Pysandet och bättre effekt på turbon smile

Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
stewii
9 februari 2011 · 318 Inlägg

Jag skulle kört med ett öppet filter om du inte redan har de. 1,8t motorn har luftmassemätare och klarar därför inte en öppen dump. Om du ändå vill ha de så ska du skaffa en hybriddump, vet dock inte hur bra motorn mår av de. Jag hade själv bara öppet filter på min tidigare a4 och de blev bra dumpljud av bara det smile
Mvh Johan

TicTaC
9 februari 2011 · 69 Inlägg

stewii skrev:
Jag skulle kört med ett öppet filter om du inte redan har de. 1,8t motorn har luftmassemätare och klarar därför inte en öppen dump. Om du ändå vill ha de så ska du skaffa en hybriddump, vet dock inte hur bra motorn mår av de. Jag hade själv bara öppet filter på min tidigare a4 och de blev bra dumpljud av bara det smile
Mvh Johan

gick din luftmassemätare sönder da när du hade öppet? Jag har frågat dem på dalhems om den första länken jag visade eller det var dem som rekomenderade den för en rimlig slant smile och dem sa att den funkar på en 1.8T men passar det inte eller nått är det ju igentligen bara skicka tbx smile

Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
stewii
9 februari 2011 · 318 Inlägg

Nix inte på min, men om du ska ha de så kör inte med ett för fett filter, alltså ett som är inoljat. skulle inte tro den första som va länk till passar på din, de e två 25mm slangar har ja för mig som dumpen sitter i. ja precis de går ju alltid smile

TicTaC
9 februari 2011 · 69 Inlägg

stewii skrev:
Nix inte på min, men om du ska ha de så kör inte med ett för fett filter, alltså ett som är inoljat. skulle inte tro den första som va länk till passar på din, de e två 25mm slangar har ja för mig som dumpen sitter i. ja precis de går ju alltid smile

Vadå för filter menar du då ? luftfilter? Asså jag vet inte ens vart orginaldumpen sitter? :S Eller är det typ den runda grejjen rätt så nära vindrutan ?

Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
stewii
9 februari 2011 · 318 Inlägg

Ja precis, Jag körde med bsr:s filter och de funkar fint, vet ja iaf smile de säljs komplett med värmeavskiljare och allt smile  Allright, på min satt den långt ner till vänster bakom fronten om du ser bilen framifrån, men ja hade en 8e modell, så vet inte exakt på din. Nja de skulle ja inte tro de e smile

TicTaC
9 februari 2011 · 69 Inlägg

stewii skrev:
Ja precis, Jag körde med bsr:s filter och de funkar fint, vet ja iaf smile de säljs komplett med värmeavskiljare och allt smile  Allright, på min satt den långt ner till vänster bakom fronten om du ser bilen framifrån, men ja hade en 8e modell, så vet inte exakt på din. Nja de skulle ja inte tro de e smile

okey just nu kör jag med orginalfilter sånt instatsfilter smile okey får kolla upp det med någon som kan om det lite mer smile

Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
stewii
9 februari 2011 · 318 Inlägg

Okey, men gå in på www.nordicaudi.com tror ja de e, och kika på forumet. där finns de säkert nån som kan hjälpa dig och vet mer exakt smile

2quick4u
9 februari 2011 · 296 Inlägg

om du köper ett konfilter från bsr så kommer du inte bli missnöjd, det låter så det räcker och blir över smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
_Tony_ ???
9 februari 2011 · 661 Inlägg

2quick4u skrev:
om du köper ett konfilter från bsr så kommer du inte bli missnöjd, det låter så det räcker och blir över smile

håller med. tror inte att byta dump kommer göra nån skillnad.
Ljudet kommer ju ändå ut filtret...

TicTaC
9 februari 2011 · 69 Inlägg

2quick4u skrev:
om du köper ett konfilter från bsr så kommer du inte bli missnöjd, det låter så det räcker och blir över smile

Kan du visa ett bra , är inte så värta bra på att hitta saker speciellt på bsr sidan smile

Volvo V40 D3 "Rebel Blue" (2013)
Volkswagen Golf 3 "Gulfen" (1995)
2quick4u
9 februari 2011 · 296 Inlägg
"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang