Release: Garaget 9.4

MrCarfreak Gasglad
14 februari 2011 · 3 244 Inlägg

Otroligt tråkigt att ni precis som alla större video sidor har reklam när man skall titta på en film sad

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
J-Frank
14 februari 2011 · 1 410 Inlägg

chrizz skrev:

volvo_pure_power skrev:
jag kan inte heller radera mina bilder samt jag kan inte redigera dom?

Du måste ge mer information, som t.ex. vilken webbläsare du använder. Det du beskriver fungerar utmärkt i t.ex. senaste Firefox.

jag kör med firefox version 4.0b1.

Senast redigerat av volvo_pure_power (14 februari 2011)

chrizz Administratör
14 februari 2011 · 11 783 Inlägg

MrCarfreak skrev:
Otroligt tråkigt att ni precis som alla större video sidor har reklam när man skall titta på en film sad

Räkningar och löner måste betalas, vi är två st som jobbar med det här på heltid trots allt + en deltid. Vi försöker att inte överdriva dock, och det är inte meningen att reklamen ska bli störande på något vis. Vi slog på videoreklamen imorse iallafall, och vi får utvärdera och se hur ofta de kommer att visas, och är det för mycket så drar vi ned på det naturligtvis, men lite måste vi ha tyvärr. Det är trots allt aldrig något längre än 15 sekunder, och jag tycker nog man kan överleva det utan att gå under. Det visas ju inte innan varje klipp hela tiden heller, det hade varit ohållbart. smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
14 februari 2011 · 11 783 Inlägg

volvo_pure_power skrev:

chrizz skrev:

volvo_pure_power skrev:
jag kan inte heller radera mina bilder samt jag kan inte redigera dom?

Du måste ge mer information, som t.ex. vilken webbläsare du använder. Det du beskriver fungerar utmärkt i t.ex. senaste Firefox.

jag kör med firefox version 4.0b1.

En beta-version alltså. Inget vi har stöd för. Det du beskriver fungerar utmärkt i 3.6

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
J-Frank
14 februari 2011 · 1 410 Inlägg

chrizz skrev:

volvo_pure_power skrev:

chrizz skrev:

Du måste ge mer information, som t.ex. vilken webbläsare du använder. Det du beskriver fungerar utmärkt i t.ex. senaste Firefox.

jag kör med firefox version 4.0b1.

En beta-version alltså. Inget vi har stöd för. Det du beskriver fungerar utmärkt i 3.6

Mvh

ok bra o veta. då får jag försöka ladda ner 3.6. kan även säga att jag kör på en mac.

s12 Nissan Gazelle
14 februari 2011 · 1 460 Inlägg

chrizz skrev:

s12 skrev:

chrizz skrev:

Vad använder du för webbläsare?

Jag har Windos XP

Ok, men programmet du surfar med, vad heter det? Internet Explorer? Kan du se vilken version av det du använder? 6? 7? 8?

Mvh

Efter allt problem med min dator m.m. Så har jag bytt i från Windos XP till Firefox. Nu går de å ta bort och ändra bilder. Jag hade stöt på samma problem med när jag va inne på hemsidan som heter granturismoworld.com. Då ringde jag till Playstation support. Han som jag pratade med i telefonen. Så sa han : Du måste byta Browse. Nu funkar allt igen.

MVH

Nissan Silvia
fontheking5
14 februari 2011 · 825 Inlägg

När jag trycker på konvertera så händer ingenting , har startat ett nytt album som bilderna skulle in i , men det händer inget när jag trycker på konvertera . Har markerat alla bilder också.

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
Memoria
14 februari 2011 · 282 Inlägg

fontheking5 skrev:
När jag trycker på konvertera så händer ingenting , har startat ett nytt album som bilderna skulle in i , men det händer inget när jag trycker på konvertera . Har markerat alla bilder också.

Fungerar klockrent för mig med Firefox iallafall.

Andreas79
14 februari 2011 · 3 968 Inlägg

Tog en del tid att fixa då jag hade väldigt många mappar till min bil med bilder,
men konverteringen lyckades, inga problem... använde Internet Explorer 7

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
fontheking5
14 februari 2011 · 825 Inlägg

Jag kommer ladda upp bilderna igen , blir nog bäst så även om det tar lite tid .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
eastmotorsport -sommar ska de va....
14 februari 2011 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:
Max är 200 bilder per album. Att även det antal som försöker konverteras står framför 200 beror nog på en typo bara. Fixar det i nästa buggfix-uppdatering senare idag.

Ok , därför det blev lite konstigt i antalet. :-)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
eastmotorsport -sommar ska de va....
14 februari 2011 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:

s12 skrev:

chrizz skrev:

Vad använder du för webbläsare?

Jag har Windos XP

Ok, men programmet du surfar med, vad heter det? Internet Explorer? Kan du se vilken version av det du använder? 6? 7? 8?

Mvh

Jag kör Explorer 8

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
twin_cam Smålänning
14 februari 2011 · 7 877 Inlägg

Så jäkla bra konverteringsfunktionen funkade!

Snyggt jobbat!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Haniball_s
14 februari 2011 · 455 Inlägg

va skit lätt att fixa fotoalbumet! bra när ni gör det så lätt använt tycker jag! smile
minus för den jävla reklamen!mad men men ni måste ju ha betalt så får väll överleva!tongue

Senast redigerat av Haniball_s (14 februari 2011)

>syns man inte finns man inte<
-Michael :-)
14 februari 2011 · 367 Inlägg

För fan, gör något åt videodelen.
Så mycket skitklipp, gamla klipp och fullt av massa jävla reklam.

hur kul är det att se samma reklam i 20 sekunder före varje film?


Stäng av delen tills ni kommit på något bättre.
Blir ju bara sämre och sämre det här.

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
14 februari 2011 · 695 Inlägg

kan hålla med om att det finns en rad gamla klipp där ja.. det bästa hadde varit och raderat alla klippen och ha som MÅL att lägga upp HD-kvalité klipp

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Neuro Administratör
14 februari 2011 · 139 Inlägg

volvo740mannen skrev:
kan hålla med om att det finns en rad gamla klipp där ja.. det bästa hadde varit och raderat alla klippen och ha som MÅL att lägga upp HD-kvalité klipp

Vi kan inte bara radera alla gamla klipp som ni användare har laddat upp. De gamla klippen är dessutom alldeles för många för att någon skulle sitta och gå igenom vad som är "värt att spara". Planen är att göra något liknande som för bildgalleriet, att ge er användare en enkel funktion för att få upp dem på t.ex. Youtube och sedan "spara om" dem. Men då en "opt-in"-variant så att bara det man tycker är värt att spara blir kvar.
Detta projekt ligger dock en bit in i framtiden, men så småningom kommer vi att kunggöra en deadline samt en funktion för att konvertera sina gamla videoklipp.

Neuro Administratör
14 februari 2011 · 139 Inlägg

-Michael skrev:
För fan, gör något åt videodelen.
Så mycket skitklipp, gamla klipp och fullt av massa jävla reklam.

hur kul är det att se samma reklam i 20 sekunder före varje film?

Skitklipp är ju en smaksak. Det finns egentligen bara två saker man kan göra åt den saken. Rösta upp/ner det man gillar/inte gillar, samt skicka in klipp man själv tycker om.

När det gäller reklamen så är tanken såklart att den inte ska vara så störande att den gör att man drar sig för att kolla på filmerna. Här är era åsikter värdefulla och vi har byggt in funktionalitet för att styra ganska noggrant hur ofta reklamen visas.

Vi har nu inte ens kört ett dygn med videoreklamen, och den nya videosektionen är också ny, så jag hoppas att alla vill ge oss lite tid att "trimma in" detta till en acceptabel nivå. Det ska aldrig behöva kännas som när man försöker se en Beckfilm på TV4. smile

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
14 februari 2011 · 6 473 Inlägg

Tack för uppdateringen, funkade finfint med konvertering av gamla fotona från galleriet.

men nu när jag laddar upp nya foton har jag en fundering
Kör XP både med Firefox 3.6... & IE 8

I FIREFOX: när jag klickar "ladda upp knappen" så får jag klicka mig in ända från "mina dokument" in till rätt fotomapp & välja foton varje gång.

I IE : så öppnas "rätt mapp" (senaste) direkt när jag klickar på "ladda upp knappen"

Är det så med Firefox eller är det nån "bugg" ?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
twin_cam Smålänning
14 februari 2011 · 7 877 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Tack för uppdateringen, funkade finfint med konvertering av gamla fotona från galleriet.

men nu när jag laddar upp nya foton har jag en fundering
Kör XP både med Firefox 3.6... & IE 8

I FIREFOX: när jag klickar "ladda upp knappen" så får jag klicka mig in ända från "mina dokument" in till rätt fotomapp & välja foton varje gång.

I IE : så öppnas "rätt mapp" (senaste) direkt när jag klickar på "ladda upp knappen"

Är det så med Firefox eller är det nån "bugg" ?

Är nog så. Är likadant i Chrome.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang