Ang Nätaggregat i datan.

pukan2
11 februari 2011 · 3 182 Inlägg

hej jag har ett 600w Nätaggregat i min dator och den låter illa och jag skulle villa byta ut den till en ny. skulle villa ha hjälp med att förstå vad det är för skillnad på 600ws Nätaggregat och 700ws Nätaggregat.

JsoooN
11 februari 2011 · 388 Inlägg

Hur mycket effekt dom kan leverera, du klarar dig med ett på runt 500W garanterat om du har en någolunda normal dator. smile

Corsair är en tillverkare som ska göra bra har jag för mig. smile

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
11 februari 2011 · 3 585 Inlägg

pukan2 skrev:
hej jag har ett 600w Nätaggregat i min dator och den låter illa och jag skulle villa byta ut den till en ny. skulle villa ha hjälp med att förstå vad det är för skillnad på 600ws Nätaggregat och 700ws Nätaggregat.

Hur låter den illa. Det är inte fläkten i den som låter konstigt. Isfl så kostar den 100kr att byta ut och det tar 10min att göra det.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
pukan2
11 februari 2011 · 3 182 Inlägg

vill gö inte ha ett med lägre watt en det jag har idag och det är 600w.

pukan2
11 februari 2011 · 3 182 Inlägg

ToTTeN skrev:

pukan2 skrev:
hej jag har ett 600w Nätaggregat i min dator och den låter illa och jag skulle villa byta ut den till en ny. skulle villa ha hjälp med att förstå vad det är för skillnad på 600ws Nätaggregat och 700ws Nätaggregat.

Hur låter den illa. Det är inte fläkten i den som låter konstigt. Isfl så kostar den 100kr att byta ut och det tar 10min att göra det.

den låter högt vet ej hur jag ska förklara. datan står bredvid tvn i vardagsrummet och jag vill ha den tyst det är fett störande när man glor på tvn och så måste man höra den jobbiga datan.

pukan2
11 februari 2011 · 3 182 Inlägg

är inte så hemma på datorer men kell o company har ett 600w agregat,  Plexgear PS-600, 80-Plus
600W ATX / 80+ / 120mm fläkt
Kraftfullt nätaggregat med strömbrytare. Anslutningar: 3 st 4-pin Molex, 1 st 3,5" kontak, 6 st SATA-power, ATX 20/24-pin, 1st 4-pin P4 kontakt, 1 st 8-pin EPS12V samt 2 st PCI-Express 6-pin kontakter. Stor tystgående 120 mm temperaturstyrd fläkt. Godkännande: CE. Aktiv PFC.

för 599kr är detta nått att ha eller är det bara skit.

JsoooN
11 februari 2011 · 388 Inlägg

När det gäller nätagg så får man vad man betalar för (Oftast) så skulle hålla mig till kända och välprövade märken.smile

Om du inte vill gå under 600W så finns alltid bla :
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=223516

Aldrig hört talas om "plexgear" förut. smile

Senast redigerat av JsoooN (11 februari 2011)

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
pukan2
11 februari 2011 · 3 182 Inlägg

JsoooN skrev:
När det gäller nätagg så får man vad man betalar för (Oftast) så skulle hålla mig till kända och välprövade märken.smile

Om du inte vill gå under 600W så finns alltid bla :
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=223516

Aldrig hört talas om "plexgear" förut. smile

hur vet jag att det passar i min dator med  kablar och allt.

pukan2
11 februari 2011 · 3 182 Inlägg

har ett silver power nättagregat idag såg jag nu vad jag har googlat fram så ska det inte va så bra tydligen.

JsoooN
11 februari 2011 · 388 Inlägg

pukan2 skrev:

JsoooN skrev:
När det gäller nätagg så får man vad man betalar för (Oftast) så skulle hålla mig till kända och välprövade märken.smile

Om du inte vill gå under 600W så finns alltid bla :
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=223516

Aldrig hört talas om "plexgear" förut. smile

hur vet jag att det passar i min dator med  kablar och allt.

Det är "universalt" lr vad man ska kalla det och om det mot förmodan skulle vara något som inte passar så är det bara o köpa en adapter skulle jag tro. tongue

Bara och kolla så att sata strömportarna (till hdd o dvd tex om du har dessa med sata) räcker, finns 8st på detta nätagg ja länkade, men antar att du inte har fler än 8 hårddiskar så. smile

Sedan kolla så att det finns tillräckligt många pci-express kablar också, används för att t ex strömförsörja grafikkortet men det är 2st 6+2 pin på nätagget jag länkade så det ska inte heller vara något problem så länge du inte kör någon lösning med flera grafikkort. smile

Tror det var allt, någon annan piggare person får gärna fylla på med mer info om det behövs. smile

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
LeafBox Lat Perfektionist
11 februari 2011 · 6 359 Inlägg

Köp Coirsar agget, njut av kraft, kablar och säkerhet i år framöver.
Passar garanterat alla dina kontakter osvosv.

Kör på bara

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
gutfucker Norrlänning
11 februari 2011 · 643 Inlägg

Och du är säker på att det är nätagget som lever om? i mina datorer brukar det vara grafikkort eller processorfläktar som gör mest ljud ifrån sig, men du kanske har kollat? (kan ju vara andra chassifläktar också)

I övrigt håller jag med leafbox (och ni andra) som tycker att du ska köpa corsair. Riktigt bra agg, snygga, tysta och hållbara, och det lär passa på ditt moderkort.

pukan2
11 februari 2011 · 3 182 Inlägg

har kollat dom andra och det är inte dom som låter.

MIne101
12 februari 2011 · 123 Inlägg

Vad jag har hört, vet ej om de stämmer, är att det i stort sett bara finns tre tillverkare på "innehållet" i nätagg... Sen byter man hölje och klisterlappar... Så de är nog mkt märket man får betala för. Sen visst, de är ju själv klart skillnad om du köper ett 1200w agg för 20 kr på rusta lr ett 600w på dustin för 1200kr. Men ligger dom rätt nära så gör de ingen större skillnad.

Själv har jag ett Cooler master, väldigt nöjd med de...

Madhouse
12 februari 2011 · 1 079 Inlägg

Kör på corsair, bra kvalitet, tyst och lång garanti, personligen skulle jag köpa ett modular så man slipper kabelhärvan. Snåla aldrig på Nätdel och låda.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
pukan2
12 februari 2011 · 3 182 Inlägg

Madhouse skrev:
Kör på corsair, bra kvalitet, tyst och lång garanti, personligen skulle jag köpa ett modular så man slipper kabelhärvan. Snåla aldrig på Nätdel och låda.

är ny på datorer, vad menar du med Nätdel och låda.

Madhouse
12 februari 2011 · 1 079 Inlägg

pukan2 skrev:

Madhouse skrev:
Kör på corsair, bra kvalitet, tyst och lång garanti, personligen skulle jag köpa ett modular så man slipper kabelhärvan. Snåla aldrig på Nätdel och låda.

är ny på datorer, vad menar du med Nätdel och låda.

Nätdel= strömförsörjning
Låda=chassi som allt sitter i

Själv kör jag med en nätdel som heter: corsair HX 750W  kostar ca: 1200kr men välinvesterade pengar.

Lådan jag har är en Lianli PC65 välinvesterade pengar på ett kvalitetschassi kostade 1700kr utan nätdel när jag köpte den för 10år och det håller än även designmässigt. Tom fläktarna i fronten fungerar bra fortfarande utan missljud.

Detta är själva grundstommen som hela bygget vilar på och det absolut viktigaste imo. Moderkort, processorer, grafikkort kommer och går men lådan består.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
pukan2
12 februari 2011 · 3 182 Inlägg

Madhouse skrev:

pukan2 skrev:

Madhouse skrev:
Kör på corsair, bra kvalitet, tyst och lång garanti, personligen skulle jag köpa ett modular så man slipper kabelhärvan. Snåla aldrig på Nätdel och låda.

är ny på datorer, vad menar du med Nätdel och låda.

Nätdel= strömförsörjning
Låda=chassi som allt sitter i

Själv kör jag med en nätdel som heter: corsair HX 750W  kostar ca: 1200kr men välinvesterade pengar.

Lådan jag har är en Lianli PC65 välinvesterade pengar på ett kvalitetschassi kostade 1700kr utan nätdel när jag köpte den för 10år och det håller än även designmässigt. Tom fläktarna i fronten fungerar bra fortfarande utan missljud.

Detta är själva grundstommen som hela bygget vilar på och det absolut viktigaste imo. Moderkort, processorer, grafikkort kommer och går men lådan består.

oki då förstår jag. men vet du nåt om det jag har i nu det är ett silver power nättagregat 600w, vet du om det är bra eller dåligt. måste hur som helst ha ett nytt då detta är fett störande så det blir att köpa ett nytt till löning.

Madhouse
12 februari 2011 · 1 079 Inlägg

pukan2 skrev:

Madhouse skrev:

pukan2 skrev:

är ny på datorer, vad menar du med Nätdel och låda.

Nätdel= strömförsörjning
Låda=chassi som allt sitter i

Själv kör jag med en nätdel som heter: corsair HX 750W  kostar ca: 1200kr men välinvesterade pengar.

Lådan jag har är en Lianli PC65 välinvesterade pengar på ett kvalitetschassi kostade 1700kr utan nätdel när jag köpte den för 10år och det håller än även designmässigt. Tom fläktarna i fronten fungerar bra fortfarande utan missljud.

Detta är själva grundstommen som hela bygget vilar på och det absolut viktigaste imo. Moderkort, processorer, grafikkort kommer och går men lådan består.

oki då förstår jag. men vet du nåt om det jag har i nu det är ett silver power nättagregat 600w, vet du om det är bra eller dåligt. måste hur som helst ha ett nytt då detta är fett störande så det blir att köpa ett nytt till löning.

det tillverkas av Solytech och är av sämre kvalitet. Köper du ett corsair tx 650 så blir du inte besviken tyst, stabilt och rimligt pris ca: 750kr på inet.se. Lägger du till 250kr så får du ett 650 HX, det är modulärt och slipper ha onödiga kablar som tar plats i lådan.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
pukan2
12 februari 2011 · 3 182 Inlägg

Madhouse skrev:

pukan2 skrev:

Madhouse skrev:

Nätdel= strömförsörjning
Låda=chassi som allt sitter i

Själv kör jag med en nätdel som heter: corsair HX 750W  kostar ca: 1200kr men välinvesterade pengar.

Lådan jag har är en Lianli PC65 välinvesterade pengar på ett kvalitetschassi kostade 1700kr utan nätdel när jag köpte den för 10år och det håller än även designmässigt. Tom fläktarna i fronten fungerar bra fortfarande utan missljud.

Detta är själva grundstommen som hela bygget vilar på och det absolut viktigaste imo. Moderkort, processorer, grafikkort kommer och går men lådan består.

oki då förstår jag. men vet du nåt om det jag har i nu det är ett silver power nättagregat 600w, vet du om det är bra eller dåligt. måste hur som helst ha ett nytt då detta är fett störande så det blir att köpa ett nytt till löning.

det tillverkas av Solytech och är av sämre kvalitet. Köper du ett corsair tx 650 så blir du inte besviken tyst, stabilt och rimligt pris ca: 750kr på inet.se. Lägger du till 250kr så får du ett 650 HX, det är modulärt och slipper ha onödiga kablar som tar plats i lådan.

oki den infon tackar jag för.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang