ZonaX skrev:
Rquired skrev:
ZonaX skrev:
Nej jag kan inte det

Har inget annat med komponentingång. Och innan flytten så var xboxen kopplad till en Matsui 32" utan det problemet.
Och det är som sagt endast via xboxen det blir sån bild, inte om du kollar dvd via den separata dvdspelaren eller kollar vanlig kabeltv.
Ok, har du trådlöst nätverk eller dylikt? Sådana enheter kan faktiskt ställa till mer bus än man tror under fel omständigheter! Testa att flytta eller helst stänga av dem.
Du har alltså problem enbart via Xbox, oavsett AV(Vit, röd och gul?) och Komponent (5 kablar ink ljud)? Du kan inte testa att dra en RCA från din dator om den har sådan bildutgång, eller DVDn (Finns adapters från scart-->RCA, om inte du har en så har säkert någon bekant?), och se om du får samma fel? Det är inget ovanligt att man bränner just en eller flera separata ingångar på en skärm, alltså att en eller flera krånglar medan andra fungerar till 100%.
Fungerar TVn kanske det är konsolen som krånglar, finns det några tecken på att den blir mycket varm? Varma grafikenheter kan ställa till med lustiga bilder!
Xboxen kör jag inte via trådlöst nätverk, dock är den kopplad med sladd i routern som delar ut trådlöst till en dator i hemmet.
AV, menar du scart då eller? Och ja, bilden är tagen med hd komponentkabel (5 eller 6 sladdar eller vafan det är).
Och vafan är RCA?!

Konsollen blir inte varm, och den bilden är hela tiden, oavsett om den är nystartad eller gått en stund

((
RCA är en typ av kontakt, jag slänger upp en bild så tror jag du känner igen den:
![http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Component_video_RCA.jpg]()
Observera att den inte har med vilken signal du använder, den kan användas till enbart ljud, till komponent enligt ovan eller komposit (alltså en enda gul sådan kontakt).
Komponent skall vara 5st. RCA; Två för ljud och tre (Grön, blå och röd) för bild.
Jag tror chansen är minimal, men det bör inte skada något att testa slå av routern? Står den långt ifrån TVn tror jag dock det inte ens är lönt att testa dock.
Eftersom TVn verkar fungera i övrigt tycker jag det lutar åt xboxet tyvärr, du kan kanske testa TVn med en RCA från datorn eller DVDn enligt ovan så att du är 100% säker på att ingångarna är ok?
För felsökning av xboxet hade jag nog vänt mig hit;
www.sweclockers.seDet kanske finns någon här på Garaget som kan men ovanstående forum är trots allt dedikerat till elektronik och inte bilar, lycka till!