4707
Sök

Audi a6 -06 (montering av slutsteg och baslåda)

24 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
#1
Hej!
Ska uttrycka mig kortfattat vad jag behöver hjälp med.
En vän har köpt en audi A6 årsmodellen tror jag var 06-07.
Har kopplat in ljud i bilar innan dock bara äldre bilar då man drar lågnivå + remote från stereo samtidigt och + från batteri och - från chassit.
Men nu är det nyare bil med inbyggd orginalstereo då kan man varken dra lågnivå eller remote.
Hur går man sig till väga?
Vet att bilen har orginal "slutsteg" monterat bak på vänster sida en liten lucka man öppnar, om jag fattat mig rätt ska man koppla remote + lågnivå till någon av dom, men kan någon förklara hur?
Hoppas någon förstår hur jag menar och kan hjälpa mig!
// Alexander
Senast redigerat av alexiisz (15 februari 2011)

3 466 Inlägg
15 februari 2011
#2
Om man kollar på tex DLS CA-serie så har dom högnivå-ingång med autostart. Med andra ord behöver du varken lågnivå eller remote. Du snor helt enkelt signal från bilens orginal-högtalarkablar och steget startar när stereon går igång. Smidigt men ljudkvalitén blir inte lika bra som lågnivå.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

24 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
#3
M_icke_ skrev:
Om man kollar på tex DLS CA-serie så har dom högnivå-ingång med autostart. Med andra ord behöver du varken lågnivå eller remote. Du snor helt enkelt signal från bilens orginal-högtalarkablar och steget startar när stereon går igång. Smidigt men ljudkvalitén blir inte lika bra som lågnivå.

tjena micke!
tack för ditt snabba svar.
vännen har helst ingen större lust att köpa nytt slutsteg.
och vill få ut så bra ljud som möjligt.
finns det ingen annan lösning?
om det nu skulle vara så att han beslutar sig att köpa ett dls classic t.ex. hur kopplar jag då in menar du?
tack så jätte mycket på förhand!
hälsningar alexander

24 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
#4
ingenn???


Sök