Beror väl på om vi snackar stadskörning eller landsvägskörning.
Men 345an med M47R, E85-konverterad B23A och K-kam (Kanske runt 120-125hk) drar ganska precis 1L/mil landsvägskörning, stadskörning vill jag inte ens tänka på med tanke min körstil :X 57L bränsletank så tar mig runt 57mil på en tank.
I våras när jag hade M45R och B19A helt original (95hk) och körde på BF95 så drog 345an 0,65L/mil landsvägskörning så då skulle jag isf tagit mig 87mil på en tank.
0.65 Har jag ganska svårt att tro
Ja du svårt för mig att övertyga dig. Tankade fullt och körde nästan exakt 19mil för att hälsa på min mormor och tankade fullt då jag kom fram, fick i 12L soppa vilket ger 0,63L/mil. Höll ganska exakt 90km/h under hela resan.
Min B19 har gått 12000 gubb/kärringkörda mil så man kan säga att motorn är som ny. B23an har tyvärr gått hela 28000 gubbkörda mil.
merca 250D 20v rymmer 70liter i tanken bilen dra ungefär 0,5 vid normal körning , kommer väldigt långt på fulltank , räcker oftast att tanka en gång varje månad om man inte leker för mkt .
Hynda Elantra: +60 mil. Vettifan vad tanken rymmer och har aldrig pressat ner mätaren. Hynda XG30: 70 mil. Tanken rymmer ca 70 liter. Jag vet för sträckkörde den i 40 mil i söndags efter köp. Snäll körning "Nåja" Dags och tanka idag efter 70 mil... 300C: Inte mycket. Stratus: Vet inte får bara kört den 4 mil hittills. Men den går billigt känns det som!
Senast jag körde chevan så kom jag väl ca 40 mil på en tank (90liter). 292:an är törstig men ofta blir dom tydligen ganska mycket snålare med lite trim (vilket min kommer att få).
Kapitänen kommer jag runt 70 mil på en 65liters tank då jag sällan snålkör en hel tankning.