Kommer ungefär 75mil på en tank vid landsvägskörning. Vid blandad/ stadskörning är det väldigt olika men ca.60-65mil. Tycker det är vettig bränsleförbrukning.
Och hur stor är tanken? 30l? 50l? 190l?
Tror den är ca 55liter. Har bara koll på hur mycket den drar. Sen visar färddatorn hur långt jag skulle komma innan tanken är tom. Körde i söndags 40mil landsväg och kunde enligt färddatorn ta mig 35mil till om jag skulle forsätta med exakt samma sorts körning. Färddatorn stämmer för övrigt bra med verkligheten, så ingen behöver gnälla på att jag hänvisat till den. Jag har helt enkelt ingen lust att köra till bilen dör för att se hur långt jag kan komma.
Skruvar hellre i skotrar! www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Kommer ungefär 75mil på en tank vid landsvägskörning. Vid blandad/ stadskörning är det väldigt olika men ca.60-65mil. Tycker det är vettig bränsleförbrukning.
Och hur stor är tanken? 30l? 50l? 190l?
Tror den är ca 55liter. Har bara koll på hur mycket den drar. Sen visar färddatorn hur långt jag skulle komma innan tanken är tom. Körde i söndags 40mil landsväg och kunde enligt färddatorn ta mig 35mil till om jag skulle forsätta med exakt samma sorts körning. Färddatorn stämmer för övrigt bra med verkligheten, så ingen behöver gnälla på att jag hänvisat till den. Jag har helt enkelt ingen lust att köra till bilen dör för att se hur långt jag kan komma.
Ja nej, det är väl helt ok. Men jag tycker ju det i sammanhanget är ganska intressant att veta hur stor tanken är iaf, det var så jag menade. Att komma XX mil säger ju inte så mycket annars
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Ja nej, det är väl helt ok. Men jag tycker ju det i sammanhanget är ganska intressant att veta hur stor tanken är iaf, det var så jag menade. Att komma XX mil säger ju inte så mycket annars
Förstår att du undrade, Men om någon skulle vara intresserad måste dom väl leta lite själv
Edit: Menade nu inte att just du skulle gnälla, men har sett att det kan bli ordentligt med liv "på folk" i en del trådar om man hänvisar till vad en färddator säger...
Senast redigerat av RannerKing (16 juli 2013)
Skruvar hellre i skotrar! www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Opeln kommer man ungefär 60 mil på en tank (65L), men går helt klart att köra snålare
740in kommer man ungefär lika långt på en tank (60L) men den går också att köra snålare
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
Tyvärr inte. Nej, vet faktiskt inte riktigt, men för jävla långt kommer jag inte.
68liter rymmer tanken på din bil, blev givetvis nyfiken. Fin Corvette btw.
Tyvärr inte, inte originaltank... Men 68 liter hade inte räckt långt ändå. Jag satsar på kvalitet över kvantitet när det kommer till antal mil på en tank.
Chevrolet Suburban '80, 307/350. Bara metallskrot kvar! Viktigaste läxan: Försäkra aldrig en bil genom Trygg-Hansa!
Chevrolet Corvette Stingray '71, 496/400.
Ford Model A '30. Svensksåld!?
Vid senaste Göteborgsresan så kom vi 124 mil med förra V70 D5 Awd, 4 pers och fullastad så det får anses som bra! Med Lexusen ca 90-100 mil. 945:an med trasig OD 40-50 mil, högst!
I Alfa 166:an kom jag cirka 44 mil på 70 liter... Den blev inte gammal... (166 3.0 24v)
Det behöver väl inte bara vara billigt, den kan väl få vara lite roligt också!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!