Nissan skyline r33 widebody bygge

Erick
5 juli 2011 · 4 767 Inlägg

Jävlar va spackel! Du har å slipa hehe! big_smile Blir några timmar med långklossen där smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Streetstyle
5 juli 2011 · 253 Inlägg

Haha ja det har redan gått åt en burk med kolfiberspackel och jag har inte ens haft på det på alla skarvar än =P de kommer blir väldans mycke spackel ja smile men kolfiberspacklet är riktigt nice att ha och göra med så!!

Audi R8 v10 (2011)
Bimiss
6 juli 2011 · 154 Inlägg

Vart finns kolfiberspackel, och varför är de så mycket bättre än annat?

Woojen
6 juli 2011 · 1 101 Inlägg

Man börjar se formerna smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Streetstyle
6 juli 2011 · 253 Inlägg

kolfiberspackel har lite hårdare konsistens =P svårt att förklara varför men testar du det kommer du förstå! så länge man är lätt på handen så formar det sig hur bra som hellst även om du bygger väldigt tjockt! och det är väldigt stabilt. Vi får tag på det från färgproffsen i västerås

Audi R8 v10 (2011)
Supra_robin
6 juli 2011 · 4 663 Inlägg

skit snygg vinge big_smile

E28ve
6 juli 2011 · 79 Inlägg

Kul att jag hitta din tråd smile

Bra up date och skrivning om bilen smile Jag tror din bil kommer bli super fin!

Streetstyle
6 juli 2011 · 253 Inlägg

Trevligt trevligt smile tack ska ni ha!!

Audi R8 v10 (2011)
Streetstyle
14 juli 2011 · 253 Inlägg

Har hittils snart gjort av med två burkar kolfiber spackel och det är bara på bak breddarna =P de går bra nu big_smile

Audi R8 v10 (2011)
kristoffersson
15 juli 2011 · 505 Inlägg

Ser riktigt najs ut dethär!  big_smile
men hoppas för guds skull att du använder en ordentlig mask när du slipar kolfiberspacklet, och ingen vanlig pappersbit man hänger över näsan tongue

Streetstyle
15 juli 2011 · 253 Inlägg

Kul att höra smile ska erkänna att jag är ganska dålig på att använda mask tyvärr... tycker det är så jäkla obekvämt =/

Audi R8 v10 (2011)
kristoffersson
15 juli 2011 · 505 Inlägg

Obekväm? köp en bekväm wink 
Tro mig, man blir helt dum i huvet om man inte använder det. Oavsett hur bra fläktar och damsugare man har tongue Har jobbat som lackerare och sysslar med det till och från hemma.  Man vänjer ju sig, men det är fan inget bra  att komma hem varje kväll och hosta och snyta sig, och harkla damm och färg som aldrig kommer upp ur lungorna igen..  Och speciellt kolfiber i sig är ju 8 gånger så farligt damm än vanligt spackel.

Sen jag började använda skydd ordentligt så tänker jag aldrig mer jobba utan big_smile
Även om det är obekvämt och osmidigt ibland tongue

Streetstyle
15 juli 2011 · 253 Inlägg

okej smile tack för tippset!! lär försöka bli bättre på det! nej de känns inge vidare åå snyta sig så pappret blir helt svart heller iof...  vet dock inte vart ja skulle kunna hitta någon mask som skulle kunna vara nice, ja har inte hittat någon än ja står ut med längre stunder iaf =/

Audi R8 v10 (2011)
kristoffersson
15 juli 2011 · 505 Inlägg

Googla på 3m halvmask.  Finns både med utbytbara filter, och med fasta filter.
Jag personligen tycker att dom med utbytbara filter är jobbigare att ha på sig.

Utbytbara fitler är kalas till slipande osv, men om man målar så sätter sig lukten i själva masken.

http://www.skyddsprodukter.se/andningss … -p2d~3033/
Den tycker jag är kalas, använder den alltid!  Billigt och bra, byta när dfet börjar bli svårt att andas..  1-5 månader beroende på hur aktivt du använder den smile

Streetstyle
15 juli 2011 · 253 Inlägg

ahh fan va nice tack ska du ha smile var de där stycke pris eller för 10? masker för lackering har vi redan eftersom att vi lackar själva i vår lackbox smile

Audi R8 v10 (2011)
kristoffersson
15 juli 2011 · 505 Inlägg

Inga problem! smile

Vet inte, har inte själv handlat genom den hemsidan, använde den bara som ett exempel.
Men som jag uppfattade det så är det  275kr / stycket  och säljes bara i 10pack.
Men det låter ju skumt, så ta kontakt och fråga smile

Streetstyle
15 juli 2011 · 253 Inlägg

ja jag får nog fan göra de... dock tar ja de nog genom färgproffsen i västerås dom har också de märket har jag för mig men jag lär kolla upp de smile

Audi R8 v10 (2011)
kristoffersson
15 juli 2011 · 505 Inlägg

Alla färgleverantörer lär ha det märket! smile

Jag tar också det genom lokala lackfirman eller hos deras färgdistributör smile

Streetstyle
15 juli 2011 · 253 Inlägg

låter klockers!! på företaget där vi har garage industri lackerar dom också så då kommer det leveranser en gång i veckan, så vi kan beställa med i samma veva smile de funkar fint!

Audi R8 v10 (2011)
kristoffersson
15 juli 2011 · 505 Inlägg

Streetstyle skrev:
låter klockers!! på företaget där vi har garage industri lackerar dom också så då kommer det leveranser en gång i veckan, så vi kan beställa med i samma veva smile de funkar fint!

Oh vilken lyx, det kan man ju leva med wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang