2729
Sök

Iphone 4 eller HTC Desire HD?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
21 februari 2011
Av de givna alternativen Desire HD, om man går utanför de angivna valen så Samsung Galaxy S, snarlik hårdvara som Desire HD, dock så är skärmen förbannat bra, minst sagt... En fördel så där allmänt med att köra android kontra iphone är ju om inte annat så möjligheten att själv byta batteri (alt ha med sig ett extra om man vet att man inte kommer ha möjlighet att ladda). Samt att man inte låser sig vid en viss lagringskapacitet då androidlurarna har kortplats istället för inbyggt minne samt inte kräver någon programvara när man vill t.ex ta bort/lägga till musik i minnet från valfri dator....

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

353 Inlägg
21 februari 2011
sitter i samma sits, ska ha bestämt mig till imon,

iphone har jag haft innan, mamma tvättade den i tvättmaskinen, det höll den inte för!
htc hade jag haft före iphonen gillar båda, enda är att 2 av 3 kompisa som har iphone 4 har fått instalera om dom, vilket jag inte gillar, sen måste jag ha en mobil med bra mottagning, (bor på landet) vilket iphonen inte verkar ha. så väldigt kluven

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 februari 2011
Det är väldigt få App som kostar mer än 7:- tycker jag, då sällan mer än 30-80:- för riktigt rejäla sådana. Hundra eller tusentals kronor finns det en ytterst liten mängd som kostar, men erbjuder då rejäla funktioner som tex. navigation. Navi för 900:- när en separat enhet kostar 3500:-, är det dyrt? Allt får sättas i perspektiv!

Andreasevo7: Täckningen på iPhone4 är mer än godkänd, om man inte pillar på ovanstående svaga punkt. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

113 Inlägg
21 februari 2011
Har själv en Iphone 4 och är super nöjd med allt vad funktioner och telefonen i sig erbjuder. Det du ska vet innan som det varken står mycket om, och som dom som säljer telefonen inte berättar om är att den inte har stöd för Java/flash. 
Alltså kan du på sidor som kör flashfilmer inte se dom. Även en del Youtube klipp kan i dagsläget inte ses för att de inte godkänns av Apple dom själva. Detta är en process som Apple själva allt efter hands fixar och tillåter.

En annan bra sak som kan vara värd att veta är att om du ska tanka när en App t.ex ett spel som är större än 25 mb så går det inte om du inte kör nätet genom Wifi. Så kör du trådlöst hemma så kan du genom Wifi tanka ner t.ex spel som kan vara uppe i mot 300-400mb

Mvh Hexon

?
1 038 Inlägg
21 februari 2011
Hexon skrev:
Har själv en Iphone 4 och är super nöjd med allt vad funktioner och telefonen i sig erbjuder. Det du ska vet innan som det varken står mycket om, och som dom som säljer telefonen inte berättar om är att den inte har stöd för Java/flash. 
Alltså kan du på sidor som kör flashfilmer inte se dom. Även en del Youtube klipp kan i dagsläget inte ses för att de inte godkänns av Apple dom själva. Detta är en process som Apple själva allt efter hands fixar och tillåter.

En annan bra sak som kan vara värd att veta är att om du ska tanka när en App t.ex ett spel som är större än 25 mb så går det inte om du inte kör nätet genom Wifi. Så kör du trådlöst hemma så kan du genom Wifi tanka ner t.ex spel som kan vara uppe i mot 300-400mb

Eller så ladda du ner via datorn med usb-kabeln.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

723 Inlägg
21 februari 2011
Desire HD för den har android, det säger ju allt

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Dope MF
213 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Hmm, nu börjar jag bli lite osäker på vad jag vill ha tongue Drar in till nån 3 butik under veckan och känner lite på iPhone 4, Desire HD och Galaxy S tror jag.. Det blir nog enklast så smile

723 Inlägg
22 februari 2011
Gnomen skrev:
Hmm, nu börjar jag bli lite osäker på vad jag vill ha tongue Drar in till nån 3 butik under veckan och känner lite på iPhone 4, Desire HD och Galaxy S tror jag.. Det blir nog enklast så smile

Om du tycker om Galaxy s så kommer ju 2an närsom..

Dope MF
213 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Glimbrink skrev:
Gnomen skrev:

Om du tycker om Galaxy s så kommer ju 2an närsom..

Ok smile Aldrig gillat samsung faktiskt, men ska ta mig en titt på galaxyn imorn och se om jag gillar den eller ej smile

2 924 Inlägg
23 februari 2011
En annan sitter och inväntar den snygga Sony Ericsson ARC med Android 2.3, vass kamera/optik och vass/stor skärm som släpps snart roll

http://prylkoll.se/wp-content/uploads//2011/01/sonyericsson-xperia-arc.jpg

~ Life is short, have FUN! ~

412 Inlägg
23 februari 2011
peegee skrev:
En annan sitter och inväntar den snygga Sony Ericsson ARC med Android 2.3, vass kamera/optik och vass/stor skärm som släpps snart roll

http://prylkoll.se/wp-content/uploads// … ia-arc.jpg

Håller med, har kollat på lite klipp på tuben om den. Verkar vara riktigt grym!

135
├┼┼
24 R

1 435 Inlägg
23 februari 2011
Gnomen skrev:
Rquired skrev:
Har haft en 5800 och någon iPhone-dödare har Nokia aldrig presenterat oavsett modell. Och visst kommer säkert nya iPhone 5 med flera vara bättre telefoner, men de kommer också kosta därefter vid introduktionen. Nackdelen med iPhone4 ligger i antennen som man ej bör hålla över, undviker man detta och/eller har ett skal är det inget som påverkar överhuvudtaget.

Stod att 5800 var en "iphonedödare" på massa forum och då gick jag på det tyvärr..
Jo kommer nog mycket bättre telefoner snart, men så är det hela tiden med elektronik, så fort man köper en sak så kommer det något nyare och bättre ett litet tag senare.

Angående antennen på iPhonen så är jag väl medveten om det, men enligt ett par polare så är det inget större problem..

iPhone 4 kommer kosta mig 399:- per månad hos 3, men då får jag även använda hela månadsbeloppet till att ringa samt andra tjänster.. Betalar nu 299:- per månad med min 5800.. 100:- spänn mer tycker jag helt klart att det är värt men funderar nu på om jag verkligen har råd med det sad Eller så tar jag lite lägre månadskostnad och betalar en lite större avgift för telefonen från start. Hmm..

Du får dock tänka på att när 5800 var ny så var det väl iPhone 3G som var den senaste iPhonen.

Har själv haft en 5800 jag med, nu har jag en ZTE Blade med Android. Nokian hade grymt ljud som både slår Iphonens och många nya Androidlurar idag,

Jag flashade om mjukvaran i min 5800 till liknande som det är till Nokia C7 och det blev en helt annat lur, hårdvaran är bra men operativsystemet orginal suger. (S60V5).

Angående iPhone VS Android så är det svårt, båda två är riktigt grymma OS.

Dock tycker jag själv att hårdvaran i iPhone4 börjar kännas lite gammal samt att skärmen är för liten. Vänta till femman kommer om du ska ha en iPhone och har tänkt att behålla den ett tag.

peegee: SE Arc är kass jämfört med andra nya android lurar som LG Optimus X2 osv. Sedan får du VM i plast på köpet eftersom det är en Sony Ericsson big_smile
Senast redigerat av Alpinabiturbo (23 februari 2011)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
23 februari 2011
Tyvärr måste jag säga Iphonen.

Som linuxanvändare i grunden är jag inte mycket för appleprodukter men måste säga att just nu spöar iphonen sina konkurenter med hästlängder, nästan lika rejält som när apple uppfann musen och det grafiska gränssnittet på 80-talet.

Känslan, bredden avfunktioner och användarvänligheten i kombination med den fulständigt strålande skärmen säger allt.

Jag har en surfplatta hemma som kör android och den suger på allt tyvärr... Enda nackdelan är att jag får ta omvägen via windows och itunes för att få telefonen att prata med datorn då apple hatar linux lika mycket som linuxanvändare brukar hata apple (och microsoft för den delen).

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

723 Inlägg
23 februari 2011
Sony ericsson är tyvärr skit, det kommer aldrig uppdateringar och dem bryr sig inte om sina nuvarande kunder visst det är lockande att köpa en snygg fin mobil men tro mig ni kommer ångra er senare... Min x10 hade jag i 2 månader fruktansvärt dålig vart den...

Meerx
23 februari 2011
Jag har en iphone 4 å ja jobbar på 3 själv .

Och ja säger bara Iphone !

Och 97% och folk man pratar som har iphonen är nöjda !

Så de finns bara ett säkert kort smile

412 Inlägg
23 februari 2011
Meerx skrev:
Jag har en iphone 4 å ja jobbar på 3 själv .

Och ja säger bara Iphone !

Och 97% och folk man pratar som har iphonen är nöjda !

Så de finns bara ett säkert kort smile

Jag måste hålla med, att ha den som leksak är ju underbart - men inte som telefon. Det är ett helvete att hålla på och passa batteritiden hela tiden, glömmer man ladda på kvällen är man körd.

(..om man pratar någorlunda mycket i telefonen)

135
├┼┼
24 R

RS
886 Inlägg
23 februari 2011
Gnomen skrev:
Halloj!

Har just nu ett abonnemang från 3 som jag är väldigt nöjd med samt en telefon (Nokia 5800).
Bindningstiden löper snart ut och jag funderar då på att förlänga abonnemanget i 2 år till och ta en ny telefon. Min nuvarande Nokia är det sämsta skiten jag någonsin varit med om faktiskt då den är seg, extremt buggig och mycket plastig.

Mitt val står nu mellan en Iphone 4 och en HTC Desire HD.. Vilken skall jag välja?

Iphonen är dock ett säkert kort då jag har har känt på den och lekt runt lite. Har näst intill bara positiva erfarenheter av den.. Älskar telefonens programvara väldigt mycket.

HTC:n däremot har jag inte känt på alls, men den är dock väldigt intressant. 8Mpx kamera på den, men är den bättre än iphonens? Android är ganska trevligt, men har inte provat på det nämnvärt mycket, dock gratis appar.. Hur är responsen i den?

Vad skall jag välja för fon? Kan inte riktigt bestämma mig hmm

Om du kan vänta så går det ju rykten om att det kommer en iPhone 5 i sommar. Se hur den blir, samt se vad det finns för androidlurar då och köp en då istället.
Senast redigerat av Bostrom (23 februari 2011)

Focus RS

Dope MF
213 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Bostrom skrev:
Om du kan vänta så går det ju rykten om att det kommer en iPhone 5 i sommar. Se hur den blir, samt se vad det finns för androidlurar då och köp en då istället.

Jag kommer att vänta till i slutet på juni/ början på juli innan det blir något nytt. Har bestämt mig för att säga upp abonnemanget hos 3 (men är sent ute nu så de kommer lägga till tre månader för mig) och byta till halebop. Alla polare kör halebop så det billigast för mig, samt att de har bättre priser på sina abonnemang.

Detta är nog vettigast känner jag smile

Kung
603 Inlägg
23 februari 2011
Är det iphone 4 som har problem med batteriet? för min 3GS håller batteriet utan problem i en vecka, använder jag den och surfar mycket med den så håller det fortfarande i ett par dagar.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 februari 2011
Uttelito skrev:
Är det iphone 4 som har problem med batteriet? för min 3GS håller batteriet utan problem i en vecka, använder jag den och surfar mycket med den så håller det fortfarande i ett par dagar.

Nej, inget illa menat men 3Gs är lite känd för en dålig batteritid. Upplevde den som sämre än 3G, och 4 som bättre än båda två. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök