BMW 330i e46 Turbo

bruman
22 februari 2011 · 32 Inlägg

Tänkte lägga upp en liten projekttråd här på mitt bygge.

Bygger som sagt på en 330i e46. Tanken är att landa på ca 350hk då jag kommer använda bilen dagligen och vill ha det driftsäkert!

Bilder kommer eftersom!

johanbjork
22 februari 2011 · 137 Inlägg

prenumeration lagd! (:

eastmotorsport -sommar ska de va....
22 februari 2011 · 4 524 Inlägg

jag följer också...

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Jespersson
22 februari 2011 · 206 Inlägg

Skoj projekt. smile FÖLJER!

Lycka till. smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
Darkie dARKiE
22 februari 2011 · 5 031 Inlägg

Följer också..! smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
udde
22 februari 2011 · 15 Inlägg

Härligt Robin smile Kommer följas, hoppas man får hjälpa till o skruva lite wink

bruman
22 februari 2011 · 32 Inlägg

udde skrev:
Härligt Robin smile Kommer följas, hoppas man får hjälpa till o skruva lite wink

Mer än gärna Udde, höll på att tända eld på skiten idag när jag skulle demontera fronten!

Lohman wtf.
22 februari 2011 · 85 Inlägg

sweeet! prenumeration lagd och det kommer att följas! lycka till Robin!

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."
udde
23 februari 2011 · 15 Inlägg

bruman skrev:
Mer än gärna Udde, höll på att tända eld på skiten idag när jag skulle demontera fronten!

Haha, kan man titta in i garaget på söndag?

bruman
24 februari 2011 · 32 Inlägg

udde skrev:

bruman skrev:
Mer än gärna Udde, höll på att tända eld på skiten idag när jag skulle demontera fronten!

Haha, kan man titta in i garaget på söndag?

Ja det är bara att slå en signal och höra vart jag är smile

bruman
27 februari 2011 · 32 Inlägg

Någon som vet om någon svensk återförsäljare som har turbogrenrör till e46?

Darkie dARKiE
27 februari 2011 · 5 031 Inlägg
MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Crille-76 Rekondchef
27 februari 2011 · 265 Inlägg

PPF is your friend när d handlar om ALLT till överladdade Beemers! Trevligt forum finns oxå där stor kunskap finns i stort o smått! smile

Tschagerlund
27 februari 2011 · 133 Inlägg

kommer följas! smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
bruman
2 mars 2011 · 32 Inlägg

Nu har jag stött på det första "problemet" som egentligen inte är ett problem om man vet vad man håller på med (vilket jag kommit fram till att jag inte gör! tongue )

Mitt problem nu är vart ska jag sätta lamda sonderna som sitter upe på grenröret just nu? och vart ska jag sätta dom sonder/givare som sitter nedanför kattarna?

bruman
6 mars 2011 · 32 Inlägg

Finns det någe roligare än att vänta på delar? bygget står stilla då jag väntar på ett grenrör som (förhoppningsvis) är på väg från USA! Någon som har erfarenhet och vet ungefär hur länge det brukar ta att få grejer därifrån? det skulle skickas som express brev med USPS.

Clintan66
6 mars 2011 · 2 011 Inlägg

Vart hittade du röret? När beställde du det? När jag själv köpt från Ebay, så är nog det snabbaste om jag minns rätt 5 dagar.

Ang dina lambdor, så kan du förlänga kablarna. Själv gjort det på mina, när jag satte på extraktor röret.

De 2 där uppe måste vara innan katt, så de satte jag där. Gjorde 2 stycken hål i katten innan cellerna. Svetsa dit 2 muttrar som lambdorna gick att skruva fast i och samma procedur efter katt med de 2 lambdor som satt ner till.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
bruman
7 mars 2011 · 32 Inlägg

Clintan66 skrev:
Vart hittade du röret? När beställde du det? När jag själv köpt från Ebay, så är nog det snabbaste om jag minns rätt 5 dagar.

Ang dina lambdor, så kan du förlänga kablarna. Själv gjort det på mina, när jag satte på extraktor röret.

De 2 där uppe måste vara innan katt, så de satte jag där. Gjorde 2 stycken hål i katten innan cellerna. Svetsa dit 2 muttrar som lambdorna gick att skruva fast i och samma procedur efter katt med de 2 lambdor som satt ner till.

kommer inte ha någon katt! har hört runt nu och lambdorna kommer sitta direkt efter turbon!

Clintan66
7 mars 2011 · 2 011 Inlägg

Ok. Trodde alla fall du skulle ha race katt. Tolkade det som du skulle besiktiga den

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
bruman
7 mars 2011 · 32 Inlägg

Clintan66 skrev:
Ok. Trodde alla fall du skulle ha race katt. Tolkade det som du skulle besiktiga den

kommer köra utan kattar och när det blir dags för besiktning ska jag försöka få in ett katt längre bak på avgassystemet!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang