Tja buskörning kanske. Så vitt jag vet så är "Dallas" som han kallas verkligen inte ensammen och tyvärr så utsätter han både sig själv och andra för fara när han kör så där.
/Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
visst är det onödigt att sladda i trafiken, och överallt annars också, kan sätta fler en ens eget liv på spel, och orsaka olyckor med mera..
MEN!! så länge det görs snyggt och att ingen tar skada av det så är det i mina ögon lugnt! helst på parkering eller stor plan, eller inhägnat! väg funkar, om det är lite trafik! som på filmen! vem sköter det snyggast om man oavsiktligt får sladd på bilen? någon som håller sig till reglerna och aldrig sladdar eller en som tränar på det?
Jag tror nog att risken är väldigt mycket mindre att det händer en olycka på vintern för en som kör som han på filmen eller mig, om man jämför med hur stor olycks risken är för Agda 85år i ett snö oväder.
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
här kan vi fortsätta diskutera sladden i tv4nyheterna
Gör ett vettigt första inlägg och fila till din rubrik.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
jag tycker det va en bra rubrik och jag tycker alla bittra jävlar som säger att det är farligt osv inte har humor, ser ni inte hur kul det ser ut när han åker förbi eller? och så håller jag med om att agda 85 eller vad som nämndes tidigare är nog större trafikfara
man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Om det hade varit roligt så hade han skrotat bilen mitt i sändning.... DET hade vart coolt... dom stora trafikfarorna är just dom som TROR dom kan köra bil och åker runt på vägarna å sladdar.
jag tycker vi hellre ska diskutera det löjliga i att kalla det snökaos,, jag såg inget snökaos,, lite snöfall,, å LITE snö på vägen,, suck,,
Det har du så rätt i.. kaos är när man inte kommer utanför dörren..inte när det är 2cm snö på vägen. Å andra sidan,,,, snökaos....det är vinter helt enkelt och då får man räkna med att det ligger snö på vägarna.
Om det hade varit roligt så hade han skrotat bilen mitt i sändning.... DET hade vart coolt... dom stora trafikfarorna är just dom som TROR dom kan köra bil och åker runt på vägarna å sladdar.
Word.
Den stora faran är de som tror att de behärskar bilen i alla lägen , åker breställ efter breställ och sen hamnar de i en ohållbar situation som de inte reder ut, händer förr eller senare...
Har man tur är det bara en snödriva som får smaka på förarens dårskap...
Hur man kör vid olyckor/dikeskörningar/personer i närheten av vägen (läs arbetar på vägen):
"Man bromsar ner så man lungt och försiktigt utan risk för sina medtrafikanter kan passera" De som inte klarar av detta skall fråntas sina körkort!
Hade det bara varit kameran och helt fritt så hade jag inte reagerat på "leken" utan nu var det totat respektlöst mot både den förolyckade bilen och de som stannat för att hjälpa till..
Mvh Magnus
Senast redigerat av zovix (23 februari 2011)
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
gör det själv!? verkar vara klagomål vadfan man än gör..
2§ När du startar en ny tråd Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§). Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).
3§ Rubriksanvisningar: Allmänna Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig! Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-