2727
Sök

Xenon på supran inför besiktnining konvertera tillbaka hjälp?

Bilmekaniker
805 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
När jag köpte supran satt det xenon på den, dags för besiktning nu snart skriver en lista på vad jag behöver fixa tills det är dags kom på xenon... ja det satt på när jag köpte bilen och jag har aldrig xenon konverterat en bil ... vill bara fixa en snabb lösning för att komma igenom bes hur? går det att bara trycka in en annan glödlampa? och vad gör jag med den boxen som är till xenon mvh

28 Inlägg
23 februari 2011
I med en vanlig lampa så äre klart. smile

Bilmekaniker
805 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
boxen till xenonen kommer antagligen ge duktigt förmycket ström till en vanlig lampa antar jag?

100% ninja
342 Inlägg
23 februari 2011
AnesN skrev:
boxen till xenonen kommer antagligen ge duktigt förmycket ström till en vanlig lampa antar jag?

ja, men koppla bort den?

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Bilmekaniker
805 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
kom på det nyss att det skulle göras inför bes.. får kolla på det imorgon inte kollat noggrant hur det ser ut där

1 237 Inlägg
23 februari 2011
bara att koppla bort och lägga i vanligt halogen.. boxarna kan du ha kvar för det kan inte besiktningen klaga på smile

1 067 Inlägg
23 februari 2011
Kontakten du stoppar i boxen kopplar du direkt i en vanlig glödlampa istället. Som förra personen skrev så låt boxarna sitta kvar.. Räcker med halvljus o det heter HB4 på supran om jag inte
Minns fel.. smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

Bilmekaniker
805 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
HB4 är xenon

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
23 februari 2011
Och även halvljuset är antingen hb4 eller hb3..

Hellre Nürburgring än vigselring

1 067 Inlägg
23 februari 2011
Hb står väll för fästet?

106 Inlägg
23 februari 2011
HB4 eller HB3 är lampsockeln

Bosse

1 067 Inlägg
23 februari 2011
tucce skrev:
HB4 eller HB3 är lampsockeln

Bosse

Då var det löst smile

Bilmekaniker
805 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Kan man skarva innan boxen? och bara ta sladdarna till en vanlig glödlampa inför bes? inte så smart att skarva i högspänning efter boxen

100% ninja
342 Inlägg
23 februari 2011
AnesN skrev:
Kan man skarva innan boxen? och bara ta sladdarna till en vanlig glödlampa inför bes? inte så smart att skarva i högspänning efter boxen

du behöver inte skarva? koppla ur sladden som går in i boxen, koppla den till en halogenlampa, Voila! så är det färdigt

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Bilmekaniker
805 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
ja men det är jävligt "fint" gjort... alla sladdar är liksom gömda och i smö flexi plast rör som går under hela kylaren osv, pallar inte riva allt det igen för det:P därför jag tänkte skarva lite bara inför bes..

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
24 februari 2011
Trodde alla eftermarknadsxenon var PnP,

Hellre Nürburgring än vigselring

Sök