2826
Sök

440 glt kyl-problem

"Ijenkligen"
788 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
hej!
jo det är så att bilen går varm o vattnet försvinner, men det läcker inte under bilen.
har kollat oljan o den är inte grå eller nåt..
vad kan det vara för fel?
sen en sak till, tomgången pendlar mellan 1000-1500 ibland o det hörs som det "surrar" precis under baksätet. kan det vara bensinpumpen eller nåt som är kass?
mvh

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

295 Inlägg
24 juli 2006
jag hade en volvo 440gl sist. den sopa oxå i sig vatten, men typ nån liter i månaden max. låt nån kompis lägga sig under bränslepumpen å lyssna om den surrar. sånt hör man direkt oavsett bil. angående tomgången, hade typ samma problem ett tag, ta ut den gröna kontakten på luftslangen och sätt dit den igen! sen kan det funka perfekt! en reboot på den rackarn borde fixa det big_smile

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

"Ijenkligen"
788 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Arnie skrev:
jag hade en volvo 440gl sist. den sopa oxå i sig vatten, men typ nån liter i månaden max. låt nån kompis lägga sig under bränslepumpen å lyssna om den surrar. sånt hör man direkt oavsett bil. angående tomgången, hade typ samma problem ett tag, ta ut den gröna kontakten på luftslangen och sätt dit den igen! sen kan det funka perfekt! en reboot på den rackarn borde fixa det big_smile

har varit ute o kollat men jag hittar ingen grön kontakt..
kanske annan motor?
ingen annan som har nåt bra förslag på vad det kan vara?
mvh

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

"Ijenkligen"
788 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
ingen som vet?

Vårdare!
60 Inlägg
25 juli 2006
blockpackningen som har gått en sväng!

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''

"Ijenkligen"
788 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
p@trioten skrev:

borde inte oljan vara grå o äcklig då?

1 741 Inlägg
25 juli 2006
kan ju ha spruckit mellan vatten och en cylinder.. så hade det hänt för en polare men en helt annan bil. men då rök den mycket!!!(väldigt mycket) men den sluckade vatten och kokade bara man kört en kort bit. så det kan vara det ändå. komptesta om inte det ger något utslag så finns det någon sorts mätare man kan sätta på kylarlocket som mäter om det är avgaser i vattnet.

är det det så är det ju ingen tvekan om saken

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

5 710 Inlägg
25 juli 2006
opeltiffi skrev:
p@trioten skrev:

borde inte oljan vara grå o äcklig då?

Inte nödvändigtvis.....
Är man HELT 100 på att det inte läcker finns det tyvärr inte mycket annat än att det blir vattenånga och försvinner ut i avgasröret.

MVH Jonas
..............

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
25 juli 2006
tecman skrev:
kan ju ha spruckit mellan vatten och en cylinder.. så hade det hänt för en polare men en helt annan bil. men då rök den mycket!!!(väldigt mycket) men den sluckade vatten och kokade bara man kört en kort bit. så det kan vara det ändå. komptesta om inte det ger något utslag så finns det någon sorts mätare man kan sätta på kylarlocket som mäter om det är avgaser i vattnet.

är det det så är det ju ingen tvekan om saken

Provtryckning av kylsystemet...

Sök