Seriös köpare från London?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 mars 2011 · 17 478 Inlägg

Skulle sälja en bil för ett antal år sedan och köparen dök upp och ville ha bilen. Han pratade klockren amerikanska och ville betala kontant i Dollar... Jag sa åt fanskapet att jag tar bara Svenska pengar så åk ner och växla! Han dök aldrig upp igen... Han anade nog att jag hade kollat de svenska sedlarna mycket noggrant!

Gå inte på det. Som folk säger ovan. Uppenbart en skojare! Men jävlas lite med honom och säg att du går med på affären! hade varit roligt med lite uppföljning!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mina76
11 mars 2011 · 5 Inlägg

Mm...tänker inte sälja min bil till honom, men jävlas lite...

Jag mejlade till honom några gånger och bad om att få hans adress och telefonnummer så att vi kunde lösa det med köpkontraktet. Varje gång svarade han att jag inte behöver bry mig om pappersjobbet pga det kommer hans agent att göra när han hämta bilen. Det ända han behövde var mitt paypal konto. Då skrev jag åter igen att jag INTE vill skaffa ett paypal konto pga jag inte tycker det är ett säkert betalsätt.
Efter mycket "tjat" och massor med mejl så fick jag till slut hans adress....hmmm...i alla mejl så hette han Dennis och nu så heter han Roland????? Skojare....
Påpekade detta och då fick jag till svar: jaha, jag trodde det var namnet på min agent du ville ha....

Fortsättning följer....

Eson_
11 mars 2011 · 48 Inlägg

Mina76 skrev:
Mm...tänker inte sälja min bil till honom, men jävlas lite...

Jag mejlade till honom några gånger och bad om att få hans adress och telefonnummer så att vi kunde lösa det med köpkontraktet. Varje gång svarade han att jag inte behöver bry mig om pappersjobbet pga det kommer hans agent att göra när han hämta bilen. Det ända han behövde var mitt paypal konto. Då skrev jag åter igen att jag INTE vill skaffa ett paypal konto pga jag inte tycker det är ett säkert betalsätt.
Efter mycket "tjat" och massor med mejl så fick jag till slut hans adress....hmmm...i alla mejl så hette han Dennis och nu så heter han Roland????? Skojare....
Påpekade detta och då fick jag till svar: jaha, jag trodde det var namnet på min agent du ville ha....

Fortsättning följer....

hhaaha skall med glädje följas wink

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 mars 2011 · 17 478 Inlägg

En annan klassiker är att titta på en billig bil för 5-7 tusen. Den som ska blåsa nån sätter själv in en annons på vad som helst... Kamera, båt, bil, osv. Bara värdet är samma! Givetvis nåt typ "Gubbkörd Volvo 940 Turbo gar. 8700 mil" Han blir nerringd och till slut vill nån sätta in pengar på hans konto. Är ni med?

Nu uppger han DITT kontonummer som han redan frågat efter då han vill ha din bil! Den stackarn som svarar på hans annons finansierar hans bilköp.

DU får ett helvete för den som satt in pengar på ditt konto blev blåst och vill ha tillbaka. Bilen är på väg till Estland...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jober
29 mars 2011 · 3 Inlägg

Fick precis likadant idag... först ett sms från någon Dennis och sedan samma mail... jösses vilka skojare det finns...

**********
Hi mate, I have looked at it a few times now, and after looking around, i'm satisfied with the great condition but what's your actual price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal, i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment... Let me know your price for it . I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for it to be transported to my home in London,UK. If possible can you send me some recent picture or video of the item ?

-Cheers-
**********

Svarade att bilen finns i Sverige och erhålls mot betalning i svenska kronor... big_smile
Ska nog även jag driva vidare med denna filur... he he

/J

You only live once
Eson_
29 mars 2011 · 48 Inlägg

Jober skrev:
Fick precis likadant idag... först ett sms från någon Dennis och sedan samma mail... jösses vilka skojare det finns...

**********
Hi mate, I have looked at it a few times now, and after looking around, i'm satisfied with the great condition but what's your actual price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal, i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment... Let me know your price for it . I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for it to be transported to my home in London,UK. If possible can you send me some recent picture or video of the item ?

-Cheers-
**********

Svarade att bilen finns i Sverige och erhålls mot betalning i svenska kronor... big_smile
Ska nog även jag driva vidare med denna filur... he he

/J

Görne tongue ska dom ha de dom jävlarna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang