6128
Sök

C250-99, baklucke "problem"

330 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Julaftonsnatten small det rätt ordentligt när jag plockat åt mig påsen med julgransplundringens fynd, och skulle gå hem. Vänster sida, gas-kolv/dämparen packade ihop katastrofalt. Sprutade is och snö från karossens utsida, men det blev inga synliga skador. Sedan dess har man fått lyfta luckan med 'viss kraft' för att ta sig ned i utrymmet. Jag antog att det bara satt en kolv, och då på den sidan, men jag misstänker nu att det sitter två. Och att även eden högra nu har gett upp. Nu behöver man nästan hyra in en bodybuilder för att lyfta upp luckan, och den stannar inte över huvudtaget uppe på egen hand längre. (sedan julas har den stannat i fullt öppet läge, om det inte blåst för mycket...)
Så nu är frågan... är det rimligt att anta att fästen och dylikt är friska, eller bör man ha en mekaniker till att riva grejerna för att titta efter innan man beställer hem nya gas-vaddetnuheterförnågot.

Det här skulle så klart legat under karosseri, men det verkar inte som om vi har någon sådan kategori, så det fick bli här... Tack för att ni tar er tid att läsa ända hit.
B!

330 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Då beställer jag grejer och hoppas på det bästa...
B!

Sök