Jag har en Audi 1,8t årsmodell -03. Jag kopplade in min bilstereo för ett tag sen och så har det dykt upp ett problem som inte jag kan förstå! När jag åker in i tunnlar eller som t.ex in på bildäck på Finlandsfärjan så slutar bilstereon att låta..... Alltså när jag lyssnar på cd skiva så fortsätter skivan att rulla men ljudet slutar att fungera. Jag har bara kopplat in den med befintliga iso kontakten. Ska tillläggas att jag har skit dålig radio mottagning men nu handlar det om när jag lyssnar på cdn....
Jag har en Audi 1,8t årsmodell -03. Jag kopplade in min bilstereo för ett tag sen och så har det dykt upp ett problem som inte jag kan förstå! När jag åker in i tunnlar eller som t.ex in på bildäck på Finlandsfärjan så slutar bilstereon att låta..... Alltså när jag lyssnar på cd skiva så fortsätter skivan att rulla men ljudet slutar att fungera. Jag har bara kopplat in den med befintliga iso kontakten. Ska tillläggas att jag har skit dålig radio mottagning men nu handlar det om när jag lyssnar på cdn....
Du kör troligtvis för sakta..i förhållande till ljudet på stereon..! Kan funka om du antingen gasar på lite eller sänker ljudet!!!
Skämt åsido!! Jävla knepigt. Har aldrig hört talas om detta! Ska bli mycket intressant att få veta vad det är för "fel".
Säkerligen har Sharky nån överjordisk förklaring...!
Lycka till Martin
I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.' Min sida på www.fotosidan.se
vet inte va de kallas men när radiostationer sänder ut ett *nödrop* eller *varning* bryts ju cd för att lysna på de.. stäng av den funktionen och prova.. de ända logiska ja kan komma på. att när radiomotagningen försvinner eller blir dålig tror cd de är ett nödanrop
Har fortfarande problem med den här jävla bilen och stereon..... Nu tänkte jag att jag rycker ur antennkontakten på stereon från bilen. Det måste ju hjälpa. Men när jag sitter och åker och lyssnar på en cd skiva och passerar en tunnel så försvinner ljudet och kommer tillbaka lika snabbt när jag kommer ur den. Hur faan är det möjligt??????
Har du kollat om det tänds någon symbol på stereons display när det händer? Förresten, det blir väl mörkt i bilen när du kör i en tunnel även om det är belysning i tunneln. Fungerar CD:n när du har mörkt i bilen på kvällen/natten?
det var ta mej f:n det konstigaste jag någonsin hört, man skulle kunna tro att det har med magnetfällt att göra? den mest logiska förklaringen som jag ser som flera andra har sagt kan ju vara trafikanropen som dycker upp utav någon konstig förklaring TA eller TR tror jag det heter å då räcker det inte med att dra ut antennen funktionen måste inaktiveras.
det är nog det mest troliga. ÄR väll kanske nån signal stereon får in som har med färjans/broarnas interna radio system. Pty är det inte så det heter när den tar in "nödrop" ? Annars är ju om den har tok spel och tror att nån ringer till dig och sänker volymen för att den tror du tar emot samtal när du kör in i tunnlar. Har du mobilen kopplad til stereon ? Är ju en sak till att testa i alla fall i så fall