Volvo 740 med v8 bygge!

Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

hej jag har en volvo 740 gl 88 årsmodell.

så är det tänk nu attt turbo konvetera, eller stoppa i en small blockare v8 från en cheva alltså en 350 tbi motor! vad behövs göra så som styrsystem och motorfästen ?! vad börs tänka på ?
är det kapa en massa i torped vägen för att få ner automat lådan till v8'an har hört att själva motorn ska gå ner utan några stora moddningar! ?

skulle vara glad för svar för detta !

lätt att få igenom bes och så ?

Turbo:
annars vad det tänkt att stoppa i en liten snurra på den och ej byta stakar och kolvar, så kommer bara lira på 0.4.0.5 i ladd! Så hur är det där, kan det lira bra med mitt tändsystem om jag bara bytar till en guldbox (asså den med bränsle chip + täning chip)

hoppas på svar snarast så därav kan fixa resten av grejorna till det nu som jag ska ha Tack

Honda civic "Jane" (1996)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
3 mars 2011 · 3 404 Inlägg

Stoppa ned en csb du men 350 är tydligen för krallig så du får regga med en slöare 305 eller de kanske bara gäller 240.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Alex-s Bakhjulskrafs
3 mars 2011 · 1 479 Inlägg

Om du ska ha turbo är det smidigare och mycket billigare att skaffa en b230ft och slänga i med boxar och allt. Är det lh2.4 jetronic du har?

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Mobeerg carzy
3 mars 2011 · 461 Inlägg

Mycket bättre o sätta i FT om du ska ha turbo, 0.4-0.5 i ladd ger inte nått skjuts direkt.

Team BSG
G-sson
3 mars 2011 · 612 Inlägg

TenZer skrev:
Stoppa ned en csb du men 350 är tydligen för krallig så du får regga med en slöare 305 eller de kanske bara gäller 240.

Den enda CSB som är godkänd i 240 är den lilla & löjligt slöa 262 kubiktumsmotorn som fanns i Chevrolet Monza två år, alla andra har för mycket vridmoment. Jag tror att 740 är godkänd för lite högre vrid, men om det finns någon annan CSB som är godkänd där lär den vara riktigt slö också. Och med tanke på bilens årsmodell måste du ha en så modern motor att du har rätt sorts avgasrening, det utesluter 262 (p.g.a. ålder) och många andra motorer med lågt vrid...

Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

mk2_power skrev:
Om du ska ha turbo är det smidigare och mycket billigare att skaffa en b230ft och slänga i med boxar och allt. Är det lh2.4 jetronic du har?

det blir inte motor byte till b230ft eller fk motorn
det vet jag inte kan inte dem så bra!

Honda civic "Jane" (1996)
Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

G-sson skrev:

TenZer skrev:
Stoppa ned en csb du men 350 är tydligen för krallig så du får regga med en slöare 305 eller de kanske bara gäller 240.

Den enda CSB som är godkänd i 240 är den lilla & löjligt slöa 262 kubiktumsmotorn som fanns i Chevrolet Monza två år, alla andra har för mycket vridmoment. Jag tror att 740 är godkänd för lite högre vrid, men om det finns någon annan CSB som är godkänd där lär den vara riktigt slö också. Och med tanke på bilens årsmodell måste du ha en så modern motor att du har rätt sorts avgasrening, det utesluter 262 (p.g.a. ålder) och många andra motorer med lågt vrid...

hmm okok , men vad jobbigt detta blev, jag är stort sugen på att stoppa i en v8 men det verkar skita sig ;/ om det ska vara massa klydd med det!

Så då blir det nog turbo konvertering då!

Honda civic "Jane" (1996)
twin_cam Smålänning
3 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Som ombyggt fordon borde det gå att besikta, kanske t.om med en 350. Vad som måste bytas mer är svårt att svara på till 100%..

Gäller att hitta en tung 740 först och främst (t.ex en med taklucka), eller vikta upp den vid reggningen.
Borde räcka med att att ta förstärkningsstaget volvo har (ambulansstag) och bättre fjädring (typ last/sportfjädrar och andra dämpare), troligen andra bromsar med.

I en 740 får nog en 700-låda plats, är ju rätt mycket bättre med plats än i 240...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

twin_cam skrev:
Som ombyggt fordon borde det gå att besikta, kanske t.om med en 350. Vad som måste bytas mer är svårt att svara på till 100%..

Gäller att hitta en tung 740 först och främst (t.ex en med taklucka), eller vikta upp den vid reggningen.
Borde räcka med att att ta förstärkningsstaget volvo har (ambulansstag) och bättre fjädring (typ last/sportfjädrar och andra dämpare), troligen andra bromsar med.

I en 740 får nog en 700-låda plats, är ju rätt mycket bättre med plats än i 240...

ahh okok smile men vadå skilldnad på taklucka och inte taklucka ? jag har taklucka på min!

så vadå är där bättre plats i 740 än i 240 då ?

Honda civic "Jane" (1996)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 mars 2011 · 1 948 Inlägg

ombyggt fordon behöver du inte klassa upp bilen om du ska ha en 350... om du inte väljer en överbrutal en då.

det är 15kw/100kg som gäller.

I min 960 som väger 1600kg på tjänstevikt(det är den man går efter) så får jag köra med ca 335hk.

Alltså en 740 som ligger på runt 1400 "borde" du få ha ca 280-300hk i. Vridmomentet har jag inte sätt att det finns någon gräns på om man kör som ombyggt fordon.

Alltså så kan ha t.om ta en 350 från en 80 talscamaro eller dylikt om han vill. Den har "bara" ca 240hk.

Men som ombyggt måste han bygga om bromsar och antagligen bakvagnen också(ska man köra dragrace o dylikt vill man nog ha en bra bakvagn ändå).

Turbokonvertera sugmotorn i en 740 är som att skjuta sig själv i foten IMO, idiotiskt och onödigt. Eftersom att det är en av de få bilar där du kan stoppa i motor med ca230hk med endast en regbesiktning.

Då väljer man helt klart en färdig turbomotor som finns och spara pengar, tid och arbete. Sen chippar man och ställer upp laddet så ligger man på runt 200hk och är glad.

Eller så lägger man lite mer arbete(samma eller t.o.m lite mindre än att turbokonvertera) på att stoppa i en T5! den får du också ha med "endast regbes" då har du helt plötsligt runt 300hk med lite chipp, ställt ladd och ett avgas.


Bara mitt tycke och lite tips som jag hört/forskat lite i då jag funderade på att kanske bygga nått på en 740 ett tag.

Senast redigerat av AcesHigh666 (3 mars 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
ombyggt fordon behöver du inte klassa upp bilen om du ska ha en 350... om du inte väljer en överbrutal en då.

det är 15kw/100kg som gäller.

I min 960 som väger 1600kg på tjänstevikt(det är den man går efter) så får jag köra med ca 335hk.

Alltså en 740 som ligger på runt 1400 "borde" du få ha ca 280-300hk i. Vridmomentet har jag inte sätt att det finns någon gräns på om man kör som ombyggt fordon.

Alltså så kan ha t.om ta en 350 från en 80 talscamaro eller dylikt om han vill. Den har "bara" ca 240hk.

Men som ombyggt måste han bygga om bromsar och antagligen bakvagnen också(ska man köra dragrace o dylikt vill man nog ha en bra bakvagn ändå).

Turbokonvertera sugmotorn i en 740 är som att skjuta sig själv i foten IMO, idiotiskt och onödigt. Eftersom att det är en av de få bilar där du kan stoppa i motor med ca230hk med endast en regbesiktning.

Då väljer man helt klart en färdig turbomotor som finns och spara pengar, tid och arbete. Sen chippar man och ställer upp laddet så ligger man på runt 200hk och är glad.

Eller så lägger man lite mer arbete(samma eller t.o.m lite mindre än att turbokonvertera) på att stoppa i en T5! den får du också ha med "endast regbes" då har du helt plötsligt runt 300hk med lite chipp, ställt ladd och ett avgas.


Bara mitt tycke och lite tips som jag hört/forskat lite i då jag funderade på att kanske bygga nått på en 740 ett tag.

Ahaa tack som fan för information  du, men liksom hur fan blir det då med det med katalysator och lamda osv med den biten! för tydligen skulle det vara svåare på 88 iom där e katalysator, det är ju det jag är mes oroad för


hehe ja många säger ju det med sugis att konvertera den om man säger så!

som sagt hade det varit roligare med v8 faktiskt blir ju inget brutalt då med tanke på ekonomin

men kollar rundor på priser nu med v8 och en automat låda från en cheva men då är det att jag vill veta allt först innan jag bestämmer mig så det inte blir en massa klabb och så ;/

Så hur gjorde du med besiktining osv ?

Honda civic "Jane" (1996)
jimmzzan
3 mars 2011 · 1 168 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
ombyggt fordon behöver du inte klassa upp bilen om du ska ha en 350... om du inte väljer en överbrutal en då.

det är 15kw/100kg som gäller.

I min 960 som väger 1600kg på tjänstevikt(det är den man går efter) så får jag köra med ca 335hk.

Alltså en 740 som ligger på runt 1400 "borde" du få ha ca 280-300hk i. Vridmomentet har jag inte sätt att det finns någon gräns på om man kör som ombyggt fordon.

Alltså så kan ha t.om ta en 350 från en 80 talscamaro eller dylikt om han vill. Den har "bara" ca 240hk.

Men som ombyggt måste han bygga om bromsar och antagligen bakvagnen också(ska man köra dragrace o dylikt vill man nog ha en bra bakvagn ändå).

Turbokonvertera sugmotorn i en 740 är som att skjuta sig själv i foten IMO, idiotiskt och onödigt. Eftersom att det är en av de få bilar där du kan stoppa i motor med ca230hk med endast en regbesiktning.

Då väljer man helt klart en färdig turbomotor som finns och spara pengar, tid och arbete. Sen chippar man och ställer upp laddet så ligger man på runt 200hk och är glad.

Eller så lägger man lite mer arbete(samma eller t.o.m lite mindre än att turbokonvertera) på att stoppa i en T5! den får du också ha med "endast regbes" då har du helt plötsligt runt 300hk med lite chipp, ställt ladd och ett avgas.


Bara mitt tycke och lite tips som jag hört/forskat lite i då jag funderade på att kanske bygga nått på en 740 ett tag.

nu lät det väl lite för bra för vara för sant eller?roll

Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

Min0lta skrev:

AcesHigh666 skrev:
ombyggt fordon behöver du inte klassa upp bilen om du ska ha en 350... om du inte väljer en överbrutal en då.

det är 15kw/100kg som gäller.

I min 960 som väger 1600kg på tjänstevikt(det är den man går efter) så får jag köra med ca 335hk.

Alltså en 740 som ligger på runt 1400 "borde" du få ha ca 280-300hk i. Vridmomentet har jag inte sätt att det finns någon gräns på om man kör som ombyggt fordon.

Alltså så kan ha t.om ta en 350 från en 80 talscamaro eller dylikt om han vill. Den har "bara" ca 240hk.

Men som ombyggt måste han bygga om bromsar och antagligen bakvagnen också(ska man köra dragrace o dylikt vill man nog ha en bra bakvagn ändå).

Turbokonvertera sugmotorn i en 740 är som att skjuta sig själv i foten IMO, idiotiskt och onödigt. Eftersom att det är en av de få bilar där du kan stoppa i motor med ca230hk med endast en regbesiktning.

Då väljer man helt klart en färdig turbomotor som finns och spara pengar, tid och arbete. Sen chippar man och ställer upp laddet så ligger man på runt 200hk och är glad.

Eller så lägger man lite mer arbete(samma eller t.o.m lite mindre än att turbokonvertera) på att stoppa i en T5! den får du också ha med "endast regbes" då har du helt plötsligt runt 300hk med lite chipp, ställt ladd och ett avgas.


Bara mitt tycke och lite tips som jag hört/forskat lite i då jag funderade på att kanske bygga nått på en 740 ett tag.

Ahaa tack som fan för information  du, men liksom hur fan blir det då med det med katalysator och lamda osv med den biten! för tydligen skulle det vara svåare på 88 iom där e katalysator, det är ju det jag är mes oroad för


hehe ja många säger ju det med sugis att konvertera den om man säger så!

som sagt hade det varit roligare med v8 faktiskt blir ju inget brutalt då med tanke på ekonomin

men kollar rundor på priser nu med v8 och en automat låda från en cheva men då är det att jag vill veta allt först innan jag bestämmer mig så det inte blir en massa klabb och så ;/

Så hur gjorde du med besiktining osv ?

Plus att 350 tbi motor från en cheva ligger på 200hk

Honda civic "Jane" (1996)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 mars 2011 · 1 948 Inlägg

jimmzzan skrev:

AcesHigh666 skrev:
ombyggt fordon behöver du inte klassa upp bilen om du ska ha en 350... om du inte väljer en överbrutal en då.

det är 15kw/100kg som gäller.

I min 960 som väger 1600kg på tjänstevikt(det är den man går efter) så får jag köra med ca 335hk.

Alltså en 740 som ligger på runt 1400 "borde" du få ha ca 280-300hk i. Vridmomentet har jag inte sätt att det finns någon gräns på om man kör som ombyggt fordon.

Alltså så kan ha t.om ta en 350 från en 80 talscamaro eller dylikt om han vill. Den har "bara" ca 240hk.

Men som ombyggt måste han bygga om bromsar och antagligen bakvagnen också(ska man köra dragrace o dylikt vill man nog ha en bra bakvagn ändå).

Turbokonvertera sugmotorn i en 740 är som att skjuta sig själv i foten IMO, idiotiskt och onödigt. Eftersom att det är en av de få bilar där du kan stoppa i motor med ca230hk med endast en regbesiktning.

Då väljer man helt klart en färdig turbomotor som finns och spara pengar, tid och arbete. Sen chippar man och ställer upp laddet så ligger man på runt 200hk och är glad.

Eller så lägger man lite mer arbete(samma eller t.o.m lite mindre än att turbokonvertera) på att stoppa i en T5! den får du också ha med "endast regbes" då har du helt plötsligt runt 300hk med lite chipp, ställt ladd och ett avgas.


Bara mitt tycke och lite tips som jag hört/forskat lite i då jag funderade på att kanske bygga nått på en 740 ett tag.

nu lät det väl lite för bra för vara för sant eller?roll

Fixa grenrör, turbo samt olja till turbon, bygga alla slangar och rördragning, samt modifiera insprutet/byta insprut.

Eller skaffa en t5, ta 960 motorfästen, 960 sump som du kortar, och koppla in sputet(vilket du ändå måste lira med på sugisen).

Lät lite för bra kanske, men en konverterad sugis som lämnar kanske max 150hk samt kommer hålla dåligt. VS runt 300hk som ändå håller rätt bra. vilket tycker du är mest värt jobbet??

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
twin_cam Smålänning
3 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Min0lta skrev:

twin_cam skrev:
Som ombyggt fordon borde det gå att besikta, kanske t.om med en 350. Vad som måste bytas mer är svårt att svara på till 100%..

Gäller att hitta en tung 740 först och främst (t.ex en med taklucka), eller vikta upp den vid reggningen.
Borde räcka med att att ta förstärkningsstaget volvo har (ambulansstag) och bättre fjädring (typ last/sportfjädrar och andra dämpare), troligen andra bromsar med.

I en 740 får nog en 700-låda plats, är ju rätt mycket bättre med plats än i 240...

ahh okok smile men vadå skilldnad på taklucka och inte taklucka ? jag har taklucka på min!

så vadå är där bättre plats i 740 än i 240 då ?

Ja bredare tunnel för växellådan.

bilarna med taklucka ör förstärkta och väger runt 40-70 kg mer än dom utan.

Andra sätt att vikta kanska kan vara större batteri och ett billjudsbygge.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Rinnegan Malleus Malificarum
3 mars 2011 · 2 401 Inlägg

Cheva 350 eller 305 från en 75'as Camaro. 150hk samt 350nm med katalysator i 350'n, 145hk med 305'an.

Köp sedan en annan 350 och preppa den lite, och lyft i den efter regbesiktningen så slipper du oroa dig, då de är identiska.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
jimmzzan
3 mars 2011 · 1 168 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

jimmzzan skrev:

AcesHigh666 skrev:
ombyggt fordon behöver du inte klassa upp bilen om du ska ha en 350... om du inte väljer en överbrutal en då.

det är 15kw/100kg som gäller.

I min 960 som väger 1600kg på tjänstevikt(det är den man går efter) så får jag köra med ca 335hk.

Alltså en 740 som ligger på runt 1400 "borde" du få ha ca 280-300hk i. Vridmomentet har jag inte sätt att det finns någon gräns på om man kör som ombyggt fordon.

Alltså så kan ha t.om ta en 350 från en 80 talscamaro eller dylikt om han vill. Den har "bara" ca 240hk.

Men som ombyggt måste han bygga om bromsar och antagligen bakvagnen också(ska man köra dragrace o dylikt vill man nog ha en bra bakvagn ändå).

Turbokonvertera sugmotorn i en 740 är som att skjuta sig själv i foten IMO, idiotiskt och onödigt. Eftersom att det är en av de få bilar där du kan stoppa i motor med ca230hk med endast en regbesiktning.

Då väljer man helt klart en färdig turbomotor som finns och spara pengar, tid och arbete. Sen chippar man och ställer upp laddet så ligger man på runt 200hk och är glad.

Eller så lägger man lite mer arbete(samma eller t.o.m lite mindre än att turbokonvertera) på att stoppa i en T5! den får du också ha med "endast regbes" då har du helt plötsligt runt 300hk med lite chipp, ställt ladd och ett avgas.


Bara mitt tycke och lite tips som jag hört/forskat lite i då jag funderade på att kanske bygga nått på en 740 ett tag.

nu lät det väl lite för bra för vara för sant eller?roll

Fixa grenrör, turbo samt olja till turbon, bygga alla slangar och rördragning, samt modifiera insprutet/byta insprut.

Eller skaffa en t5, ta 960 motorfästen, 960 sump som du kortar, och koppla in sputet(vilket du ändå måste lira med på sugisen).

Lät lite för bra kanske, men en konverterad sugis som lämnar kanske max 150hk samt kommer hålla dåligt. VS runt 300hk som ändå håller rätt bra. vilket tycker du är mest värt jobbet??

hehe, skiljer runt 20tusen med om man inte har alla maskiner hemma och tillgång till allt med.
men tror fortfarande att turbokonvetera är enklare. sen att löda motstånd eller fixa andra spridare skulle inte jag kalla modifera insprutet/byta insprut!
sen är det väl redan oljekälla klart i b230f blocket. bara borra/gänga.

twin_cam Smålänning
3 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Rinnegan skrev:
Cheva 350 eller 305 från en 75'as Camaro. 150hk samt 350nm med katalysator i 350'n, 145hk med 305'an.

Köp sedan en annan 350 och preppa den lite, och lyft i den efter regbesiktningen så slipper du oroa dig, då de är identiska.

Blir jobbigt att regga med en 75:a motor i en 88:a...

Måste ju ha en nyare motor, typ 350TBI från en van eller något med katalysator. Är inte vanarna på 180 hk/360nm? Borde kunna vara godkänt i en 740.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 mars 2011 · 1 948 Inlägg

Min0lta skrev:

AcesHigh666 skrev:
ombyggt fordon behöver du inte klassa upp bilen om du ska ha en 350... om du inte väljer en överbrutal en då.

det är 15kw/100kg som gäller.

I min 960 som väger 1600kg på tjänstevikt(det är den man går efter) så får jag köra med ca 335hk.

Alltså en 740 som ligger på runt 1400 "borde" du få ha ca 280-300hk i. Vridmomentet har jag inte sätt att det finns någon gräns på om man kör som ombyggt fordon.

Alltså så kan ha t.om ta en 350 från en 80 talscamaro eller dylikt om han vill. Den har "bara" ca 240hk.

Men som ombyggt måste han bygga om bromsar och antagligen bakvagnen också(ska man köra dragrace o dylikt vill man nog ha en bra bakvagn ändå).

Turbokonvertera sugmotorn i en 740 är som att skjuta sig själv i foten IMO, idiotiskt och onödigt. Eftersom att det är en av de få bilar där du kan stoppa i motor med ca230hk med endast en regbesiktning.

Då väljer man helt klart en färdig turbomotor som finns och spara pengar, tid och arbete. Sen chippar man och ställer upp laddet så ligger man på runt 200hk och är glad.

Eller så lägger man lite mer arbete(samma eller t.o.m lite mindre än att turbokonvertera) på att stoppa i en T5! den får du också ha med "endast regbes" då har du helt plötsligt runt 300hk med lite chipp, ställt ladd och ett avgas.


Bara mitt tycke och lite tips som jag hört/forskat lite i då jag funderade på att kanske bygga nått på en 740 ett tag.

Ahaa tack som fan för information  du, men liksom hur fan blir det då med det med katalysator och lamda osv med den biten! för tydligen skulle det vara svåare på 88 iom där e katalysator, det är ju det jag är mes oroad för


hehe ja många säger ju det med sugis att konvertera den om man säger så!

som sagt hade det varit roligare med v8 faktiskt blir ju inget brutalt då med tanke på ekonomin

men kollar rundor på priser nu med v8 och en automat låda från en cheva men då är det att jag vill veta allt först innan jag bestämmer mig så det inte blir en massa klabb och så ;/

Så hur gjorde du med besiktining osv ?

Jag gjorde aldrig bygget då jag tyckte att jag hellre ville ha japanskt, samt att det var mycket bök med v8 i 740.

Som ombyggt fordon blir det ett jävla arbete, så detta ska du ju bara göra om du är superseriös och vill lägga ett år kanske på att få ihop en bra bil. Bromsar, byta hela bromssystemet t.ex. Mycket jobb.

Bygga ombakvagnen samt kanske förstärka bilen på andra ställen för att klara den högre effekten. också mycket jobb..

Sen ska du ner med motor och växellåda, och fixa en kardan som passar också.. det är också ett jävla jobb.

VIll du hålla dig inom ramen för 740 så blir det runt 220-230hk samt en bit över 300nm enligt vad jag hittade info på när jag kollade läget själv. Då blir det ingen v8, fortfarande ett jävla jobb men du slipper det där med bromsar och förstärkningar.

I en bil nyare än 1975 så måste du stoppa i en motor med katalysator. Det kommer du inte undan.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rinnegan Malleus Malificarum
3 mars 2011 · 2 401 Inlägg

twin_cam skrev:
Blir jobbigt att regga med en 75:a motor i en 88:a...

Måste ju ha en nyare motor, typ 350TBI från en van eller något med katalysator. Är inte vanarna på 180 hk/360nm? Borde kunna vara godkänt i en 740.

Det blir ju endast ett problem om motorn har en kod på sig, de flesta motorerna man hittar har fått sina "tagar" nerslipade för just detta, att kunna stoppa ner i någon annan bil utan att behöva bry sig om får eller inte.

Vanarna har väl 200hk om jag minns rätt?
Sen så är vridet fortfarande ett problem.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang