Tänkte skaffa en personlig reggplåt men det jag vill ha kommer inte vara aktuellt i 10år som vägverket har på personliga skyltar och vill inte kasta bort 6000:-
Så undrar därför vad det är för böter på falskskyltning om jag helt enkelt köper 2st nya skyltar och kör med dem. sen scannar in ett intyg och ändrar lite siffror och klistrar på rutan.
man borde kunna åka dit några gånger innan man når 6000:- kan jag tro eller blir det värre om det inte åtgärdas?
mvh / Martin
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Skulle tro att den typen av falskskyltning är betydligt allvarligare än att köra utan framskylt eller med ogiltliga skyltar typ dekal eller liknande. Då har man ju åtminstone rätt regnummer. Skulle faktiskt inte förvåna mej om lappen ryker, samt dagsböter...
Förslaget på nytt bötesbelopp för avsaknad/ändrad främre skylt är på 2000:-
..kan väl ge fängelsestraff.. ja kör me dubbla skyltar fram..varför bråka me farbror blå när man kan låta bli ( inte riktat till er streetracers för ni kan ändå inte låta bli )
Jag har funderat på att sätta på gamla E-skylten (E-län, Östergötland) på min gamla PV. Undrar vad polisen säger då? (Man får väl ha den gamla skylten monterad bakom (helt dold då förstås) eller något.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)