Problem med VGA I-larm till Volvo 850. Kan man nollställa larmet på något sätt?

_almqvist_
7 mars 2011 · 46 Inlägg

HEJ.

har nu ungefär i några månader sökt och sökt på nätet efter svar som kanske kunde hjälpa mig men inte hittat nått.

problemet har med att göra med mitt VGA I larm till volvo 850 - 96, när jag  bytte batteri i bilen så gick tutan igång i 1 sekund, och efter det har inte mitt larm funkat. när jag har alla säkringar och relä inkopplat så går larmet när man öppnar dörren och går inte stänga av om man inte drar ut säkringen, verkar som den har låst sig på att bilen är larmad hela tiden, och då kan jag inte programmera in min fjärr till larmet.

min fråga är: kan relä 210 211 satt sig i låst läge av nån konstig anledning?

Kan man nollställa larmsystemet på något sätt?

Tacksam för svar smile

Mvh // mattias

Senast redigerat av chrizz (7 mars 2011)

240bns
7 mars 2011 · 1 008 Inlägg

Prova att ha tändningen påslagen när du sätter i säkringen, fungerar det inte så prova att stoppa i/ur den ett par gånger, har lyckats deaktivera vga 1 larm tidigare på detta vis.
Du får antagligen koda om fjärrkontrollerna när du väl fått deaktiverat larmet.
Antagligen fick processorn frispel vid batteribytet, samma problem har även de första cg 950s..

Volvo850mm
25 mars 2011 · 1 Inlägg

240bns.
Tack så vansinnigt mycket för det tipset. Jag har provat nästan allt. Tänkte ta ur larmet för att kunna använda c-låset. Men så testade jag ditt knep. Det räckte inte med att sätta i säkringen med tändningen igång utan jag fick göra som du skrev längre ned. "Sätta i och dra ur säkringen flera gånger." Tusen tusen tack.
Jag var tvungen att regga mig för att få tacka dig.

240bns
25 mars 2011 · 1 008 Inlägg

Där ser man, bara kul att hjälpa till och dela med sig av lite knep smile

gregner
25 april 2011 · 30 Inlägg

har exakt samma problem sedan jag hade inbrott i min bil, lämnade in bilen på försökrings reparation å låset funkade fint i 1 månad efter sen balla de ur totalt å har inte funkat sen dess...

fick lämnat in bilen så dom koppla förbi larmet så jag har c-lås iaf smile men det tipset låter som att de är värt ett försök!

Callediesel
21 mars 2013 · 194 Inlägg

Någon som har koll på vad där ska sitta för batterier i larmdosan till VGA 1? smile

Vissa faller för grupptryck andra för laddtryck :)
Kolla gärna min 945a turbo dizzel :)
Volvo 945 tdic "Sotis" (1994)
sannatielman
9 januari 2018 · 1 Inlägg

Samma här. Registrerade mig bara för att få möjlighet att tacka. TACK TACK TACK TACK! :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang