Vad roligt att det finns ett intresse att se bilen, kul.
Då jag vet att vi kommer få problem med drivaxlar så har jag tillsammans med Roberto på autodelar.net börjat sortera ut vilka andra knutar man kan använda och vad man måste modifiera.
Jag är grymt nöjd med supporten från Roberto kan varmt rekomendera autodelar.
Just nu så kommer jag göra ett försök att använda golf 2s knutar.
Detta innebär att vi måste fräsa ur navhålet i fjäderbenen och ev korta drivaxlarna.
Vi skall först se om det finns gods att göra detta.
Sedan måste vi använda golfnav.
Risken är att skivor, bromsar etc behöver justeras i infästningar pga detta.
Men vi kommer definitivt att behöva göra detta då knutarna "tål" 180Nm enkelt förklarat.
Och det har vi ju redan passerat, och vi kommer att komma en bra bit över det.

Var nere hos LG bildemontering och slet av ett fjäderben från en annan gammal polo.
Vilket djävla jobb och dessa såg fruktansvärda ut.
Trodde inte att de kunde bli så otroligt mycket rost, gjorde ett försök med roterande stål borste men gav upp ganska snabbt.
Så idag blir det till att blästra av dessa, så man kan se lite mer vad vi har att jobba med.
Demonterade av bromsok, fjäder, dämpare etc.
När man skall ha av navet på en polo så får man ett djävligt jobbigt problem.
Lagret separerar hur man än gör, det är typ mitt 4de lager som jag behöver byta på polo av denna modell och inte en gång har det gått att göra detta utan att lagret faller isär.
Många gånger så brukar detta bero på att man inte har monterat sista låsringen.
Undra hur många gånger detta "glöms", när bilverkstäder gör jobbet.
Kommer bilder senare.
Thomas