Hej
Nu har jag pratat med min nya sponsor Svensk turbo service igen som meddelade att turbon var klar.
Ett mkt stort jobb nerlaggt på denna snurra.
Man hade tydligen vänt ut och in på det mesta i detta jobb.
Man hade tex talat med england och tyskland för att få mer information om vad som lät sig göras och vad som skulle bli bra, tilläggas här är att man aldrig hade hört något liknande under sina år i branschen, varken här i sverige eller utomlands.
Lite roligt tycker jag att bilen väcker sådant intresse även från de mest erfarna i branschen.
Jag måste säga att jag gillar verkligen allas engagemang i projektet.
Turbon är nu i basen ett schwitzer (borg-wagner) aggregat, men vi har behållit avgashuset från det tidigare garret aggrigatet då man ville se hur mycket en special bearbetning av detta skulle ge.
Avgashuset har nu modifierats kraftigt.
Axeln är utbytt och diametern på turbin hjulen ändrad, annat turbin hjul och inslipade vingar på dessa för ökat flöde och effekt.
Glädjande nog så är nu turbon god för minst 200 dieselhästar och mkt större register.....

Se bilder nedan:
![http://forumbilder.se/images/c5201172246AMacc2.jpg]()
![http://forumbilder.se/images/2f201172342AM6047.jpg]()
![http://forumbilder.se/images/39201172417AM8c46.jpg]()
![http://forumbilder.se/images/d8201172456AM4821.jpg]()
![http://forumbilder.se/images/ff201172533AM5dc6.jpg]()
![http://forumbilder.se/images/45201172607AM903d.jpg]()
![http://forumbilder.se/images/31201172647AMae4e.jpg]()
![http://forumbilder.se/images/51201172724AMeaa1.jpg]()
![http://forumbilder.se/images/73201172801AM0767.jpg]()
Ni kan ju se att det är rätt duktigt bearbetat i avgas huset samt på kompressor sidan.
Idag skall det fixas ett nytt returrör från turbon då vi nu har en annan anslutning än tidigare.
Sedan så skall en varvräknare in i bilen med shiftligt etc.
Får se vart jag sätter denna, det finns ju inte jätte mycket plats i denna kupen som ni säkert vet redan.
Hur går det med eran röstning på bilen.....

Thomas