7205
Sök

Vad tjänar en bilmekaniker i usa

8 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder vad tjänar man som bilmekaniker i usa?
både små privata verkstäder och stora märkesverkstäder, undrar oxå vad t.ex. små stylingsfirmor eller trimmfirmor ger för löner till en vanlig anställd.

998 Inlägg
9 mars 2011
johan_18 skrev:
Som rubriken lyder vad tjänar man som bilmekaniker i usa?
både små privata verkstäder och stora märkesverkstäder, undrar oxå vad t.ex. små stylingsfirmor eller trimmfirmor ger för löner till en vanlig anställd.

Annual Salary for a Mechanic

According to Salary.com, the median annual salary of an automobile mechanic in 2009 was $35,992. The lowest 25th percentile made $31,957 and the highest 75th percentile made around $41,334. Salary.com states that these figures can be affected by industry, size of the employer, the credentials of a mechanic and years of experience.
Salary for a Mechanic by Years of Experience

Payscale.com lists various median hourly wage ranges for mechanics with differing years of experience. A mechanic with less than one year of experience earned between $8 and $16 in January 2010. On the opposite end of the spectrum, automobile mechanics with 20 or more years of experience earned a wage between $17 and $25 per hour.

http://education-portal.com/how_much_do … _make.html

Glöm inte också att om du ska jobba som mekaniker så får du köpa dina egna verktyg.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
9 mars 2011
LordLife skrev:
Glöm inte också att om du ska jobba som mekaniker så får du köpa dina egna verktyg.

Precis och att det finns inget socialt skyddsnät med tex. fackförbund osv. så blir chefen missnöjd så kan du få packa ihop dina grejjor och gå samma dag. Dessutom är lördagar ofta vanlig arbetsdag.
Senast redigerat av hotrodder (9 mars 2011)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

5 198 Inlägg
9 mars 2011
Jobb på julafton är vanligt förekommande då julen firas på juldagen.

677 Inlägg
9 mars 2011
hotrodder skrev:
LordLife skrev:

Precis och att det finns inget socialt skyddsnät med tex. fackförbund osv. så blir chefen missnöjd så kan du få packa ihop dina grejjor och gå samma dag. Dessutom är lördagar ofta vanlig arbetsdag.

Fackförbund finns...

T.ex Stålindustrin har United steelworkers som inte är spec kul att handla med om det blir problem.
http://www.usw.org/
Dock så styr den fria marknaden i USA och inte detta "sociala välfärdsnätet" som vi har i Sverige!
Missköter du dig får du sparken, du har oftast ingen uppsägningstid om det inte är förhandlat med facket.

Men ska du vara "vanlig" mekaniker så stanna i Sverige, du får det betydligt sämre i USA ( startar du eget eller jobbar som biltrimare, stylare eller något sånt och är jävligt kompetent så kan du tjäna stora pengar men att jobba på te.x Auto-zone är inget drömjobb.

Men brinner du för amerikanska muskler, vill kunna åka muskelbil till jobbet och leva med att bo pissigt så är USA the place!
Senast redigerat av Bergkuist (9 mars 2011)

8 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Vad tjänar man som lastbilschaffis i usa?
Har dom ob tillägg som i sverige?
Med släp borde man väl kunna dra in en del?

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
9 mars 2011
Bergkuist skrev:
hotrodder skrev:
LordLife skrev:

Fackförbund finns...

T.ex Stålindustrin har United steelworkers som inte är spec kul att handla med om det blir problem.
Dock så styr den fria marknaden i USA och inte detta "sociala välfärdsnätet" som vi har i Sverige!
Missköter du dig får du sparken, du har oftast ingen uppsägningstid om det inte är förhandlat med facket.

Men ska du vara "vanlig" mekaniker så stanna i Sverige, du får det betydligt sämre i USA ( startar du eget eller jobbar som biltrimare, stylare eller något sånt och är jävligt kompetent så kan du tjäna stora pengar men att jobba på te.x Auto-zone är inget drömjobb.

Men brinner du för amerikanska muskler, vill kunna åka muskelbil till jobbet och leva med att bo pissigt så är USA the place!

Jodå visst finns det fackförbund men på den lokala bilfirman med tex. 5-10 anställda är det "the boss" som styr. Vidare så är det knappast en självklarhet att åka muskelbil i USA. Soppapriset har skenat de senaste åren och som invandrare är det nog till att knuffa runt i en solkig midsize. Det är en duktig missuppfattning att det är sol och gröna skogar i det förlovade landet USA. Framförallt när man kommer som invandrare för det är ju faktiskt det topicen handlar om. Att jobba och försöka få det att gå ihop som bilmeck är svårt tom. för amerikanerna själva. Det är usla löner, taskiga arbetsförhållanden och minst lika dyrt som här i Sverige att leva och bo. Har du en etablerad kontakt hamnar saken i ett helt annat läge och kan hitta ett smörjobb men utan rejält på fötterna och en bra sull med stålar så nej... Stanna hemma!
Senast redigerat av hotrodder (9 mars 2011)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

5 198 Inlägg
9 mars 2011
Där får du betalt när du kör.. får inte betalt på raster eller när du sover eller lunchar..(iaf på tv). OB ? tveksamt

904 Inlägg
9 mars 2011
Ska du dra till USA så starta eget typ återförsäljare för speedparts autotch

AUTOTECH S60 power

677 Inlägg
9 mars 2011
hotrodder skrev:
Bergkuist skrev:
hotrodder skrev:

Fackförbund finns...

Jodå visst finns det fackförbund men på den lokala bilfirman med tex. 5-10 anställda är det "the boss" som styr. Vidare så är det knappast en självklarhet att åka muskelbil i USA. Soppapriset har skenat de senaste åren och som invandrare är det nog till att knuffa runt i en solkig midsize. Det är en duktig missuppfattning att det är sol och gröna skogar i det förlovade landet USA. Framförallt när man kommer som invandrare för det är ju faktiskt det topicen handlar om. Att jobba och försöka få det att gå ihop som bilmeck är svårt tom. för amerikanerna själva. Det är usla löner, taskiga arbetsförhållanden och minst lika dyrt som här i Sverige att leva och bo. Har du en etablerad kontakt hamnar saken i ett helt annat läge och kan hitta ett smörjobb men utan rejält på fötterna och en bra sull med stålar så nej... Stanna hemma!

Jag håller med att det lovar mer än vad USA leverar, jag vet då jag har bott i Ohio, martins ferry mellan gränsen till WV.
Som invandrare har du det "svårare" speciellt om du inte är vit, ja det låter rasistiskt men det är sanningen.  Det är billigare att leva i USA än i Sverige även om priserna har skenat i väg så är det inte på svenska nivåer än.  USA är kung om du har ett jobb som betalar mycket, annars stanna i sverige. har man som yrke bilmekaniker så skulle jag inte rekomendera USA som jag nämnde tidigare men jag skulle hellre bo och jobba som mekaniker i USA än i Sverige då i sverige blir det svårare att ha en bi hobby men alla dessa miljö parasiter osv.

Usla lönser> är du dålig får du dåligt betalt, lön efter prestation.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
9 mars 2011
Blyfot_Racing skrev:

Jag hoppas du skämtar ...
Varför ska dom t.ex betala 9500:- för ett par vipparmar som kostar 3000:- på Summit Racing? och ja, det är verkliga siffror som min far fick på ett par vipparmar.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

OEM Rox
245 Inlägg
10 mars 2011
Vi kan nog alla lugnt säga att det är en stor risk att utan en rejäl utbildning så kommer du bara halka efter, tjäna dåligt, inte ha råd att gå till sjukhuset samt bo i en rått-låda. Sen ska man även tänka på att det skiljer helt ENORMT på olika stater/städer i Usa, snackar nästan dagligen med en kille i norra USA och han berättade att i vissa städer så behöver du en årsinkomst på över $200.000 för att ens vara normalbärgad.

Men sen finns det även ställen där du kan överleva på 30-50k om året, men det är också ställen som är fan så mycket tråkigare än vårt tråkiga land.. Och du kan bara fetglömma de fina, häftiga ställen som t.ex Miami.

Nåja, hoppas det gav lite ljushet i vardagen, tänk på att de flesta chaufförer i USA lever jävligt dåligt, ligger ute o bor i lastbilarna 24/7 osv.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

904 Inlägg
10 mars 2011
Thunderbird88 skrev:
Blyfot_Racing skrev:

Varför ska dom t.ex betala 9500:- för ett par vipparmar som kostar 3000:- på Summit Racing? och ja, det är verkliga siffror som min far fick på ett par vipparmar.

Menade mer som trim, några vipp armar har jag aldrig nämt

AUTOTECH S60 power

950 Inlägg
10 mars 2011
Om du vill jobba med bilar i USA tycker jag du ska plugga till ingenjör. Den ekonomiska skillnad på att vara ingenjör och mekaniker i USA är mycket större än i Sverige.
För tillfället jobbar jag med motorer på GM i Detroit, så jag ser skillnaden varje dag. USA är inte ett bra land om inte man har gott om pengar.
Och alla kör inte fina bilar här. De flesta kör riktiga skitbilar. Ser fler grymma bilar hemma i Sverige. Okay, i vissa områden i Miami, Los Angeles och Las Vegas ser man riktigt många feta bilar :-)

8 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Men sen finns det även ställen där du kan överleva på 30-50k om året, men det är också ställen som är fan så mycket tråkigare än vårt tråkiga land.. Och du kan bara fetglömma de fina, häftiga ställen som t.ex Miami.

På vilket sätt är Miami svårare?

8 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Dansken- skrev:
Om du vill jobba med bilar i USA tycker jag du ska plugga till ingenjör. Den ekonomiska skillnad på att vara ingenjör och mekaniker i USA är mycket större än i Sverige.
För tillfället jobbar jag med motorer på GM i Detroit, så jag ser skillnaden varje dag. USA är inte ett bra land om inte man har gott om pengar.
Och alla kör inte fina bilar här. De flesta kör riktiga skitbilar. Ser fler grymma bilar hemma i Sverige. Okay, i vissa områden i Miami, Los Angeles och Las Vegas ser man riktigt många feta bilar :-)

Hur ser lönerna ut för er ingenjörer i usa?
Hur svårt är ditt jobb, måste man vara något geni eller kan vilken villig människa som helst klara av det?
Vad gick du för utbildning?

3 929 Inlägg
10 mars 2011
Blyfot_Racing skrev:
Thunderbird88 skrev:
Blyfot_Racing skrev:

Gav vipp armar som exempel.
Och vipparmarna som min far köpte är ju trim ...

Att sälja saker för svenska priser (vilket man då måste för att autotech ska gå i plus) är bara dumt att ens försöka.
Vet du hur mycket billigare saker är i USA till bilar? Ta vad som helst, se vad det kostar i USA och se vad det kostar i Sverige smile
Senast redigerat av Thunderbird88 (10 mars 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 150 Inlägg
10 mars 2011
Blyfot_Racing skrev:
Thunderbird88 skrev:
Blyfot_Racing skrev:

misster trimm nisse kollar du i usa på va delar och saker kostar så ser du att de 30 prosent billigare !

OEM Rox
245 Inlägg
10 mars 2011
Thunderbird88 skrev:
Blyfot_Racing skrev:
Thunderbird88 skrev:

Gav vipp armar som exempel.
Och vipparmarna som min far köpte är ju trim ...

Att sälja saker för svenska priser (vilket man då måste för att autotech ska gå i plus) är bara dumt att ens försöka.
Vet du hur mycket billigare saker är i USA till bilar? Ta vad som helst, se vad det kostar i USA och se vad det kostar i Sverige smile

Det där stämmer ju inte alls? om autotech eller liknande inte säljer sakerna i sverige, och därmed inte tar ut moms/skatt, utan agerar som en mellanhand till USA så går det fortfarande att sälja sakerna billigare där.. Varför tror du folk importerar svenskt öl ifrån tyskland?!

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

3 929 Inlägg
10 mars 2011
Men sen vill Autotech ha lite pengar. Och du som säljer åt autotech vill också ha lite pengar och vipps så är det dyrare än att köpa ifrån Summit racing eller liknande.

Sök