High Performer dackonline - någon som testat?

lummi
11 mars 2011 · 9 Inlägg

Blir lite smått illamående då jag måste byta däck men sparbössan är krossad i tusen bitar sedan länge.
Är det någon som kan säga något vettigt om däcken av märket "High Performer" som säljs av dackonline?

Har sökt febrilt på nätet men hittar inte ett smack om dessa däck men tydligen är det dackonline´s egna märke men mer vet jag inte.

Någon?

dkws2
11 mars 2011 · 176 Inlägg

Lisfarliga när det är blött ute

Mercedes 300tdt "pickup" (1988)
lummi
11 mars 2011 · 9 Inlägg

dkws2 skrev:
Lisfarliga när det är blött ute

Oavsett hastighet? smile

Har inget vrålåk precis och tar det överlag försiktigt just när det regnar. Har planat för ett par år sedan och det kunde gått åt pipan men hade änglavakt. Körde på tok för fort visserligen....

Det verkar som om Asiatiska/Kinesiska däck beteer sig detsamma - Ok när det är torrt men livsfarliga när det är blött...mönstringen ser dock ok ut.
Blandar de in tvål i gummit elle?

Har du personligen haft dessa däck eller bara något du hört?

Forshem
11 mars 2011 · 231 Inlägg

dom blandar plast i gummit för att få ner priserna därav det minst sagt tveksamma våtgreppet

Glimbrink
11 mars 2011 · 723 Inlägg

Jag har köpt dem, inte märkt någon skillnad innan om man ska jämföra med mina gamla som hade 2 mm kvar så är nog dessa bättre på alla möjliga sätt...

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Kinnastreet
11 mars 2011 · 362 Inlägg

sen får man ju se det som så också att ju hårdare å halare ju längre håller dom;)
köp dom du om det inte är nån bil som du alltid ligger över 150 med.

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
monno Elektriker
11 mars 2011 · 718 Inlägg

Håller är väl precis vad kinesarna inte gör?tongue
Fäste på blött med kinesare är ju betydligt sämre, men faktiskt betydligt sämre även på torrt, dock ingen fara bara man kör normalt, men dom kallas ju skrikare av en anledning;)
Sen på min bil kan jag då säga att när du komme upp emot 200 så ja.. dom är rätt kassa faktiskt, som att köra med svampar som däck typ smile Men är budgeten ansträngd så duger dem ju, räkna inte med att dom ska hålla längre eller ens lika länge som ett par "riktiga" däck.

Som att kasta vatten i sjön.
Forshem
11 mars 2011 · 231 Inlägg

Glimbrink skrev:
Jag har köpt dem, inte märkt någon skillnad innan om man ska jämföra med mina gamla som hade 2 mm kvar så är nog dessa bättre på alla möjliga sätt...

Ja för däck med 2mm kvar på är ju verkligen nått att jämföra med, då är våtgreppet redan borta..

Forshem
11 mars 2011 · 231 Inlägg

amazon_jonsson skrev:
sen får man ju se det som så också att ju hårdare å halare ju längre håller dom;)
köp dom du om det inte är nån bil som du alltid ligger över 150 med.

Så du kan inte få vattenplaning eller behöva bromsa när de är blött så länge du ligger under 150km/h?roll

Kinnastreet
11 mars 2011 · 362 Inlägg

Forshem skrev:

amazon_jonsson skrev:
sen får man ju se det som så också att ju hårdare å halare ju längre håller dom;)
köp dom du om det inte är nån bil som du alltid ligger över 150 med.

Så du kan inte få vattenplaning eller behöva bromsa när de är blött så länge du ligger under 150km/h?roll

jo givetvis men det kan du få med däck för 2000kr styck också.
men är det vatten på vägen å kanske lite spårigt så kör man väl ändå efter huvudet å då märker du nog inte så stor skillnad på dyra och billiga däck. å kör man inte 20-30 mil om dagen så kanske man inte behöver det allra värsta.

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Glimbrink
11 mars 2011 · 723 Inlägg

amazon_jonsson skrev:

Forshem skrev:

amazon_jonsson skrev:
sen får man ju se det som så också att ju hårdare å halare ju längre håller dom;)
köp dom du om det inte är nån bil som du alltid ligger över 150 med.

Så du kan inte få vattenplaning eller behöva bromsa när de är blött så länge du ligger under 150km/h?roll

jo givetvis men det kan du få med däck för 2000kr styck också.
men är det vatten på vägen å kanske lite spårigt så kör man väl ändå efter huvudet å då märker du nog inte så stor skillnad på dyra och billiga däck. å kör man inte 20-30 mil om dagen så kanske man inte behöver det allra värsta.

Ja jag bryr mig iafall inte, jag kör inte som en dåre när det regnar ute! Den enda gången jag trycker lite extra är när det är torrt och jag har full kontroll på bilen. Sen om mina däck inte kostar mer än 550kr st det bryr jag mig inte om jag är nöjd ändå!

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
baltis
11 mars 2011 · 1 948 Inlägg

Vad gör ni när ni ligger i 80kmh då och det svänger ut en bil framför?
Kolla teknikensvärld... dom gjorde ett test med just ett budget däck mot "märkes däck" .... var ungefär 60 istället för 40 meters bromssträcka smile

Ska ni nu komma billigt undan när det gäller däck så köp åtminstonde nankang.

Glimbrink
11 mars 2011 · 723 Inlägg

baltis skrev:
Vad gör ni när ni ligger i 80kmh då och det svänger ut en bil framför?
Kolla teknikensvärld... dom gjorde ett test med just ett budget däck mot "märkes däck" .... var ungefär 60 istället för 40 meters bromssträcka smile

Ska ni nu komma billigt undan när det gäller däck så köp åtminstonde nankang.

Det beror ju ganska mycket på föraren också.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
baltis
11 mars 2011 · 1 948 Inlägg

Glimbrink skrev:

baltis skrev:
Vad gör ni när ni ligger i 80kmh då och det svänger ut en bil framför?
Kolla teknikensvärld... dom gjorde ett test med just ett budget däck mot "märkes däck" .... var ungefär 60 istället för 40 meters bromssträcka smile

Ska ni nu komma billigt undan när det gäller däck så köp åtminstonde nankang.

Det beror ju ganska mycket på föraren också.

haha så du menar att du kan stanna lika snabbt på dina billiga däck som du kan på ett par fina märkesdäck?

Men visst kör ni på billiga däck men när ni sitter i sidan på ett lastbilssläp eller har kört ihjäl ett barn... Personligen tycker jag att det är konstigt att man inte ställer högre krav på däcken... mm mått spelar inte roll om gummit ändå är som betong...

Glimbrink
11 mars 2011 · 723 Inlägg

baltis skrev:

Glimbrink skrev:

baltis skrev:
Vad gör ni när ni ligger i 80kmh då och det svänger ut en bil framför?
Kolla teknikensvärld... dom gjorde ett test med just ett budget däck mot "märkes däck" .... var ungefär 60 istället för 40 meters bromssträcka smile

Ska ni nu komma billigt undan när det gäller däck så köp åtminstonde nankang.

Det beror ju ganska mycket på föraren också.

haha så du menar att du kan stanna lika snabbt på dina billiga däck som du kan på ett par fina märkesdäck?

Men visst kör ni på billiga däck men när ni sitter i sidan på ett lastbilssläp eller har kört ihjäl ett barn... Personligen tycker jag att det är konstigt att man inte ställer högre krav på däcken... mm mått spelar inte roll om gummit ändå är som betong...

Haha herregud, du tror det är skit dem säljer eller? Och ja även om du har superduper dyra däck så kan jag stanna lika snabbt som dig så kom inte och tro att däcken är livsräddaren.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Janneutanb
11 mars 2011 · 7 271 Inlägg

Glimbrink skrev:

baltis skrev:

Glimbrink skrev:

Det beror ju ganska mycket på föraren också.

haha så du menar att du kan stanna lika snabbt på dina billiga däck som du kan på ett par fina märkesdäck?

Men visst kör ni på billiga däck men när ni sitter i sidan på ett lastbilssläp eller har kört ihjäl ett barn... Personligen tycker jag att det är konstigt att man inte ställer högre krav på däcken... mm mått spelar inte roll om gummit ändå är som betong...

Haha herregud, du tror det är skit dem säljer eller? Och ja även om du har superduper dyra däck så kan jag stanna lika snabbt som dig så kom inte och tro att däcken är livsräddaren.

Ja?
Ett sämre däck har sämre fäste och därmed kan du fysiskt omöjligt bromsa lika fort som en bil med bättre däck.
Jag hade billiga skitdäck ett tag på min gamla bil och det var helt värdelöst att köra när det hade regnat.
Dom nya, DYRA, däcken som jag köpte efteråt var det en STOR skillnad i fäste på både blött och torrt underlag.

monno Elektriker
11 mars 2011 · 718 Inlägg

baltis skrev:
Vad gör ni när ni ligger i 80kmh då och det svänger ut en bil framför?
Kolla teknikensvärld... dom gjorde ett test med just ett budget däck mot "märkes däck" .... var ungefär 60 istället för 40 meters bromssträcka smile

Ska ni nu komma billigt undan när det gäller däck så köp åtminstonde nankang.

Hoppas verkligen teknikens värld gjorde testet i 100km/h å inte 80, för i sånna fall är däck mkt sämre nu än för ba nått år sen då man bromsade från 100km/h på typ 30m.yikes

Nä men vist haru en poäng i det du säger, men är ju bra att det finns billiga däck för oss med skral ekonomi, för ett par nya linglong är faktiskt bättre än ett par 0.5mm goodyear m.m..
Men ja, dom är skit, kallas ju som sagt skrikare, nästan svårt å ta sig genom en rondell utan däck skrik:P

Som att kasta vatten i sjön.
Glimbrink
11 mars 2011 · 723 Inlägg

Brains skrev:

Glimbrink skrev:

baltis skrev:

haha så du menar att du kan stanna lika snabbt på dina billiga däck som du kan på ett par fina märkesdäck?

Men visst kör ni på billiga däck men när ni sitter i sidan på ett lastbilssläp eller har kört ihjäl ett barn... Personligen tycker jag att det är konstigt att man inte ställer högre krav på däcken... mm mått spelar inte roll om gummit ändå är som betong...

Haha herregud, du tror det är skit dem säljer eller? Och ja även om du har superduper dyra däck så kan jag stanna lika snabbt som dig så kom inte och tro att däcken är livsräddaren.

Ja?
Ett sämre däck har sämre fäste och därmed kan du fysiskt omöjligt bromsa lika fort som en bil med bättre däck.
Jag hade billiga skitdäck ett tag på min gamla bil och det var helt värdelöst att köra när det hade regnat.
Dom nya, DYRA, däcken som jag köpte efteråt var det en STOR skillnad i fäste på både blött och torrt underlag.

Menar inte att dem som är lite dyrare är sämre, nu är detta vad jag har råd med som högskolestudent utan någon inkomst.. Men problemet är att folk tror bara för dem har "dyra" däck så kan dem stanna snabbare när dem inte ens kan köra bil det är det som jag syftar på.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Oves_Bror
11 mars 2011 · 456 Inlägg

Många som tror att bara för att man betalar 2500 per däck så är dom fantastiska, och lika åt andra hållet, att ett nytt däck för 400:- är fantastiskt bra!

Köper själv oftast däck bland dom billigaste när jag köper, men har på dom åren jag använt billiga däck oxå kört efter gällande hastighetsbestämmelser och har då heller aldrig haft några problem med fäste varken vid torrt eller blött väglag.

Så själv tror jag att så länge man kör som folk så duger nog dom billigare däcken till normal körning.
Ska man däremot köra snabbare eller rent ut av race:a så ska man antagligen satsa på riktiga regndäck.
Men då ska man givetvis vara på en bana och köra, kör man så på en allmän väg så har man definitivt större problem än vilka däck man använder!!!

growing old is mandatory growing up is optional
monno Elektriker
11 mars 2011 · 718 Inlägg

Ja håller du gällande hastighet så äre nog inte däcken de beror på om de går på tok. MEN, kines däcken är rejält mycket sämre faktiskt, men kör man som folk så äre ytterst sällan du märker någon skillnad.

Vinterdäck dock så skulle jag aldrig få för mig å köpa nå annat än riktiga däck, gärna det årets testvinnare till å med smile
Huvva blir dyrt de nästa vinter...=\

Som att kasta vatten i sjön.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang