High Performer dackonline - någon som testat?

Janneutanb
11 mars 2011 · 7 267 Inlägg

Oves_Bror skrev:
Många som tror att bara för att man betalar 2500 per däck så är dom fantastiska, och lika åt andra hållet, att ett nytt däck för 400:- är fantastiskt bra!

Köper själv oftast däck bland dom billigaste när jag köper, men har på dom åren jag använt billiga däck oxå kört efter gällande hastighetsbestämmelser och har då heller aldrig haft några problem med fäste varken vid torrt eller blött väglag.

Så själv tror jag att så länge man kör som folk så duger nog dom billigare däcken till normal körning.
Ska man däremot köra snabbare eller rent ut av race:a så ska man antagligen satsa på riktiga regndäck.
Men då ska man givetvis vara på en bana och köra, kör man så på en allmän väg så har man definitivt större problem än vilka däck man använder!!!

Sen skiljer det nog en hel del mellan vilka billiga däck man använder.
Men dom jag hade var rent ut sagt SKIT i blött underlag.
Körde man inte som farmor Agda i rondeller så kanade bilen.

Det finns hur många däcktester som helst så det borde inte vara allt för svårt att hitta några som duger för rimliga pengar.
Men DURO kommer aldrig någonsin hamna på en bil jag äger igen.

Dubs I got Dubs!
11 mars 2011 · 2 423 Inlägg

Skulle inte snåla på däck, det är en billig livförsäkring.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Glimbrink
11 mars 2011 · 723 Inlägg

monno skrev:
Ja håller du gällande hastighet så äre nog inte däcken de beror på om de går på tok. MEN, kines däcken är rejält mycket sämre faktiskt, men kör man som folk så äre ytterst sällan du märker någon skillnad.

Vinterdäck dock så skulle jag aldrig få för mig å köpa nå annat än riktiga däck, gärna det årets testvinnare till å med smile
Huvva blir dyrt de nästa vinter...=\

Självklart är vinterdäck en annan femma då är man ju beroende utav däck som klarar hal vägbana. Men som ni skriver sålänge man inte race:ar så är det ingen fara med dessa däcken.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Oves_Bror
11 mars 2011 · 456 Inlägg

Glimbrink skrev:
Självklart är vinterdäck en annan femma då är man ju beroende utav däck som klarar hal vägbana. Men som ni skriver sålänge man inte race:ar så är det ingen fara med dessa däcken.

Ska man köpa testvinnande vinterdäck så pratar vi ju nånstans 8-10000 för 4 däck?
Det är ju typ 3 gånger mer än vad vinterbilen kostar!!
Tycker det är samma där, anpassa hastigheten efer däcken och väglaget, är det riktigt halkigt så kör riktigt jävla sakta då!
Flickvännen köpte vinterdäck från ett asiatist land och hon lever fortfarande, men då kör hon inte rally heller....
Så kör som folk!

growing old is mandatory growing up is optional
Forshem
13 mars 2011 · 231 Inlägg

Glimbrink skrev:

Brains skrev:

Glimbrink skrev:

Haha herregud, du tror det är skit dem säljer eller? Och ja även om du har superduper dyra däck så kan jag stanna lika snabbt som dig så kom inte och tro att däcken är livsräddaren.

Ja?
Ett sämre däck har sämre fäste och därmed kan du fysiskt omöjligt bromsa lika fort som en bil med bättre däck.
Jag hade billiga skitdäck ett tag på min gamla bil och det var helt värdelöst att köra när det hade regnat.
Dom nya, DYRA, däcken som jag köpte efteråt var det en STOR skillnad i fäste på både blött och torrt underlag.

Menar inte att dem som är lite dyrare är sämre, nu är detta vad jag har råd med som högskolestudent utan någon inkomst.. Men problemet är att folk tror bara för dem har "dyra" däck så kan dem stanna snabbare när dem inte ens kan köra bil det är det som jag syftar på.

Men alltså, köper du ett par dyrare däck som har bra våtgrepp och har kortare bromssträcka och jämför med ett par däck som inte har nått våtgrepp att prata om och betydligt längre bromssträcka så rullar ju dom sämre däcken längre innan dom stannar oavsett om det är en rostig opel ascona som håller 90km/h eller en sprillans ny bmw. Är du nu dålig förare är det ju samma sak där, man kan inte blunda för bromssträckor hur grym du än anser dej vara på att köra bil.

Man får precis vad man betalar för, betalar du långt under halva priset per däck så borde till och med en efterbliven inse att det billigare är sämre i kvalité

monno Elektriker
13 mars 2011 · 718 Inlägg

Oves_Bror skrev:

Glimbrink skrev:
Självklart är vinterdäck en annan femma då är man ju beroende utav däck som klarar hal vägbana. Men som ni skriver sålänge man inte race:ar så är det ingen fara med dessa däcken.

Ska man köpa testvinnande vinterdäck så pratar vi ju nånstans 8-10000 för 4 däck?
Det är ju typ 3 gånger mer än vad vinterbilen kostar!!
Tycker det är samma där, anpassa hastigheten efer däcken och väglaget, är det riktigt halkigt så kör riktigt jävla sakta då!
Flickvännen köpte vinterdäck från ett asiatist land och hon lever fortfarande, men då kör hon inte rally heller....
Så kör som folk!

Så vinterbilen kostar 4000kr??tongue

Saken är den att än hur fint å försiktigt man kör så är det alltid trevligt att veta att man kan bromsa. Sladd å grejer är ju lätt att undvika, men oförutsedda panikbromsningar brukar vara svårare..

Som att kasta vatten i sjön.
TimR
14 mars 2011 · 84 Inlägg

Någon som kört med DURO DP8000?

monno Elektriker
14 mars 2011 · 718 Inlägg

Brains inlägg överst på sidan så tar han ju upp vad han tycker om Duro iaf;)

Som att kasta vatten i sjön.
328cabbish
14 mars 2011 · 827 Inlägg

va är det för strl du jagar?

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
TimR
15 mars 2011 · 84 Inlägg

monno skrev:
Brains inlägg överst på sidan så tar han ju upp vad han tycker om Duro iaf;)

Det finns många olika typer av DURO däck;))

twin_cam Smålänning
15 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Jag har provat en del olika, och jag säger att begagnade 0-kr Michelin som är 5 år med 5mm mönster greppar ENORMT mycket bättre än budgetdäck jag provat. Så leta i däckhögar efter riktiga däck som noggranna (paranoida?) ägare bytt i förtid.

Sen behöver man inte köpa det billigaste billiga.

Jag brukar, när jag köper nytt, köpa Kumho, inte top notch, men bättre än dom rena kinesmärkena.

Sen gör ju dom stora ofta budgetdäck också, med gamla mönster t.ex.. Nokian har sitt Nordman, Kumho döpte överproduktionen till Zetum.. Ja dom flesta har gamla mönster under annat märke till billigare pris...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
mats757
15 mars 2011 · 912 Inlägg

Vad menas med ett "Billigt" däck?
Att inköpspriset är lågt? Att milkostnaden är låg?
Ett vettigt märkesdäck, typ Good Year, Michelin av normal modell, alltså inte sport däck, har väldigt bra grepp under hela däckets livslängd, och ger lång livslängd. Dom extra hundringarna som det däcket kostade tjänar man snabbt in på längre livslängd och lägre bränsleförbrukning. Det är absolut inte försummbart.
Men framför allt. Finns det en vettigare dimention som man har råd med istället. Man kanske inte ska ha 19" på sin gamla -80tals Golf......

Mats

Oves_Bror
16 mars 2011 · 456 Inlägg

monno skrev:

Oves_Bror skrev:

Glimbrink skrev:
Självklart är vinterdäck en annan femma då är man ju beroende utav däck som klarar hal vägbana. Men som ni skriver sålänge man inte race:ar så är det ingen fara med dessa däcken.

Ska man köpa testvinnande vinterdäck så pratar vi ju nånstans 8-10000 för 4 däck?
Det är ju typ 3 gånger mer än vad vinterbilen kostar!!

Så vinterbilen kostar 4000kr??tongue

Årets kostade 1000:- wink

growing old is mandatory growing up is optional
twin_cam Smålänning
17 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Oves_Bror skrev:

Glimbrink skrev:
Självklart är vinterdäck en annan femma då är man ju beroende utav däck som klarar hal vägbana. Men som ni skriver sålänge man inte race:ar så är det ingen fara med dessa däcken.

Ska man köpa testvinnande vinterdäck så pratar vi ju nånstans 8-10000 för 4 däck?
Det är ju typ 3 gånger mer än vad vinterbilen kostar!!

Men vem har pratat om testvinnande däck?

Lite skillnad mellan dåliga, okej, bra och bäst...

Ett däck som va testvinnade för två år sen är ju inte sämre nu än då, bara för att det kommit ett nytt som är bättre? Nokian säljer ju fortfaronde Hakkapelitta 5 t.ex, som bugdetalt. till 7:an, och det skiljer nära tusenlappen i pris...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Oves_Bror
17 mars 2011 · 456 Inlägg

monno skrev:
Vinterdäck dock så skulle jag aldrig få för mig å köpa nå annat än riktiga däck, gärna det årets testvinnare till å med smile
Huvva blir dyrt de nästa vinter...=\

Va endast därför vi pratar testvinnare.....

growing old is mandatory growing up is optional
Conceited GARAGET V.D.
19 mars 2011 · 900 Inlägg

det e bara skitsnack! High Performer e testade av många! och dem kan man jämföra med "kvalitedäcken"
dem e gjorda i lika fina fabriker som michelin tex. jag känner många som kör med High Performer och dem har inte känt något av det folk säger ( folk som inte ens har testat bugetdäcken). jag håller med om att inte alla budgetdäcken e bra, men just High Performer har vi testat därför garanterar jag dem! jag har själv beställt till Lagunan nu och dem kommer nog snart! 245/40 RZ17
kör du som folk så ska det inte vara några problem med att ha budggetdäck, sladdar du runt och vet du ej hur man släpper gaspedalen, så kör med dyrare däck!

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Severin
15 juli 2013 · 1 587 Inlägg

Smakar det så kostar det big_smile? eller...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang