mmh förstår det! Själv så ska jag snart montera Schwitzer s200 turbon. Man känner skillnad man bara snurrar på kompressorhjulet med handen! kkk k27an går nästan trögt medans den andra snurrar ett tag efter man snurrat på den. Helt sjukt! Känns som axeln väger 10ggr mer i k27an.
mmh förstår det! Själv så ska jag snart montera Schwitzer s200 turbon. Man känner skillnad man bara snurrar på kompressorhjulet med handen! kkk k27an går nästan trögt medans den andra snurrar ett tag efter man snurrat på den. Helt sjukt! Känns som axeln väger 10ggr mer i k27an.
Haha! jasså så då har fått tag på en nu Kommer bli stooor skillnad. vad för avgashus?
Jag kommer köra stora avgashuset 1.0Ar. Tror det kommer lira heeelt okej ändå faktiskt! Petar i en snällare kamaxel annars bara för o få lite mer överlapp
Jag kommer köra stora avgashuset 1.0Ar. Tror det kommer lira heeelt okej ändå faktiskt! Petar i en snällare kamaxel annars bara för o få lite mer överlapp
okej, ja allt kommer lira bättre än ett gammalt lastbilsagg Kommer kö med A kammen jag.
Jo det är det. Men när man har stort avgashus kan man köra med rätt vassa sugis kammar, ger mycket effekt! Det är överlappningen man inte vill ha pga spikrisk, men som sagt, har man stora avgashus kan man klämma i hyfsat vassa kamaxlar också!
Små avgashus, höga mottryck m.m. = Större nockvinkel
Kolla på Dannnej´s Volvo 745:a han kör med folkraceshoppens FS234 kam: http://folkraceshop.se/volvo-b21-b23-b2 … ory_id=101 Han kör med HX40 med största avgashuset, han har riktigt fint register med den motorn, dock med 2.5liters vev Bilen: http://www.garaget.org/?car=166569 Jag kommer montera en Holset HX35:a med 12:ans hus och separat wastegate kan ju återkomma om resultat + film?