2916
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

275 026 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
571 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
#361
Jo den funkar fint. Ska be nån kolla på den å se va dom säger.

153 Inlägg
10 augusti 2011
#362
Är dina bitar inte allt för små så går det svetsa ihop. annars så köp en lös kåpa och ta en bit ifrån den och svetsa dit. Dumt att skrota en fungerande låda.


571 Inlägg
10 augusti 2011
Trådstartare
#363
Swec skrev:
Är dina bitar inte allt för små så går det svetsa ihop. annars så köp en lös kåpa och ta en bit ifrån den och svetsa dit. Dumt att skrota en fungerande låda.

Jo en helt ny sprängkåpa måste dit isåfall

571 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
#364
Vafan!! har satt dit ny låda å koppling. Lamellen åt rätt håll denna gång, Kopplingen är trög som den ska vara, men kopplar inte ur. Så de blir väl riva ner lådan IGEN.... mad

2 415 Inlägg
12 augusti 2011
#365
_Persson_ skrev:
Vafan!! har satt dit ny låda å koppling. Lamellen åt rätt håll denna gång, Kopplingen är trög som den ska vara, men kopplar inte ur. Så de blir väl riva ner lådan IGEN.... mad

fy fan vad kul... va har du satt fel denna gång då?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Fri fart för ett fritt folk!
14 775 Inlägg
12 augusti 2011
#366
låter som din slang flexar lite för mycket =/
är det förstärkt tryckplatta så är problemet verkligen inte ovanligt men en stålomspunnen slang brukar fixa problemet

Kör fort så hinner inget hända...

571 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
#367
Ja har ju kört med den slangen innan. Satte dit 712 platta förra året med 6 puckad sinter funkade fin fint. Men  är de slangfen som går mellan huvudcylindern till slaven? eller från kopplingspedalen?
Tycker den borde koppla ur ändå, de där med slangen är väl bara för å få mer känsla? och att den tar högre/längre ner?
Senast redigerat av _Persson_ (12 augusti 2011)

160 Inlägg
12 augusti 2011
#368
Lider med dig:( hoppas du får till det!


571 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
#369
Kan de ha funkat förut med sinter för den är tjockare än en standar lamell ? så den inte behöver ge lika mycket tryck då jämfört med nu när en standard lamell sitter på ?

Fri fart för ett fritt folk!
14 775 Inlägg
12 augusti 2011
#370
slangen mellan kopplings cylinder och slavcylindern

Kör fort så hinner inget hända...

snickare
612 Inlägg
13 augusti 2011
#371
vilken lamell e de man behöver lägga en bricka emellan på typ 0,8 mm för att de ska funka?

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

571 Inlägg
13 augusti 2011
Trådstartare
#372
allenalle skrev:
vilken lamell e de man behöver lägga en bricka emellan på typ 0,8 mm för att de ska funka?

Sinter, den är 1mm tjockare

571 Inlägg
13 augusti 2011
Trådstartare
#373
Nu funkar bilen igen tackvare HampusNr2 här på garaget!

2 419 Inlägg
13 augusti 2011
#374
_Persson_ skrev:
Nu funkar bilen igen tackvare HampusNr2 här på garaget!

Vad var felet då? smile


571 Inlägg
13 augusti 2011
Trådstartare
#375
strandberg31 skrev:
_Persson_ skrev:
Nu funkar bilen igen tackvare HampusNr2 här på garaget!

Vad var felet då? smile

Tryckplattan satt fel troligen, böt till ett gammalt urtrampningslager också smile

1 215 Inlägg
13 augusti 2011
#376
Grattis smile jag sov, därför jag inte svarade när emil ringde. men ni löste det ändå ser jag! (Y)

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

160 Inlägg
13 augusti 2011
#377
härligt mer filmklipp nu då big_smile


571 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
#378
Jaha kopplingen funkar. Men skulle prova låsa fast den på 2an så slirade den satan på kopplingen.. Så nu tar kopplingen jävligt långt ner. Va är de för fel ? Bilen käkar kopplingar. Har iaf kört en del ikväll och motormässigt lirar allt skitbra! Men lite saker ska åtgärdas. läcker som fan mellan grenröret, packningen som är kass. Downpipe tar i mot karossen under bilen och fixa en stålomspunnen slang till slavcylindern.
Senast redigerat av _Persson_ (14 augusti 2011)

548 Inlägg
14 augusti 2011
#379
_Persson_ skrev:
Jaha kopplingen funkar. Men skulle prova låsa fast den på 2an så slirade den satan på kopplingen.. Så nu tar kopplingen jävligt långt ner. Va är de för fel ? Bilen käkar kopplingar. Har iaf kört en del ikväll och motormässigt lirar allt skitbra! Men lite saker ska åtgärdas. läcker som fan mellan grenröret, packningen som är kass. Downpipe tar i mot karossen under bilen och fixa en stålomspunnen slang till slavcylindern.

Trist.. men kul när de lirar sen smile

Verkar mysko de där med kopplingen, är tryckplattan helt schysst? Den har inte slagit sig eller något?  Det ska ju bara inte slira..  min gör inte det med orginal lamell.

Och slangen bör du nog byta rätt omgående, brukar nog ställa till mycket bekymmer.

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
#380
Drift-is-the-shit skrev:
_Persson_ skrev:
Jaha kopplingen funkar. Men skulle prova låsa fast den på 2an så slirade den satan på kopplingen.. Så nu tar kopplingen jävligt långt ner. Va är de för fel ? Bilen käkar kopplingar. Har iaf kört en del ikväll och motormässigt lirar allt skitbra! Men lite saker ska åtgärdas. läcker som fan mellan grenröret, packningen som är kass. Downpipe tar i mot karossen under bilen och fixa en stålomspunnen slang till slavcylindern.

Trist.. men kul när de lirar sen smile

Verkar mysko de där med kopplingen, är tryckplattan helt schysst? Den har inte slagit sig eller något?  Det ska ju bara inte slira..  min gör inte det med orginal lamell.

Och slangen bör du nog byta rätt omgående, brukar nog ställa till mycket bekymmer.

Ja ett jävla skit. Helt ny 712a eller ja gått 40 mil kanske med nästan ny original lamell. Kör med vanliga pinnen till slavcylinder också. Kan de va slangen som ställer till de ändå? Den ska iaf bytas i veckan.


Sök