2909
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

274 964 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
214 Inlägg
13 september 2011
#521
vet nån vilket värde det ska vara på lamda vid bensin eller etanol vid fullt ladd?


571 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
#522
hmm, downpipen har sprukit på 2 ställen, tror dom kom igår. den ligger spänd med resten av avgasröret, blir å svetsa helt ny downpipe på fredag.. vet inte om minsta sprickan vart där länge, har haft avgasbandage över.
http://img829.imageshack.us/img829/6921/20110913163458.jpg
Senast redigerat av _Persson_ (13 september 2011)

2 415 Inlägg
13 september 2011
#523
ajaj. men det är väl bara att svetsa?? svetsa om den och bygg så den inte ligger i spänn?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

571 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
#524
Tryck_o_pys skrev:
ajaj. men det är väl bara att svetsa?? svetsa om den och bygg så den inte ligger i spänn?

Jo precis, men måste svetsa om typ hela, kanske bygga in ett rör från wg också, då jävlar blir de stabilt smile

571 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
#525
kollat kompet nu och de va 9.6 på 1an 2an och 9.2 på 3an å 4an, fast kanske inte riktigt höll i tillräckligt på dom. men iaf va dom ju så gott som lika. och fan vilken stöt ja fick ja kom åt armbågen mot tändspolen tongue stiften är kolsvarta, förutom 3ans men den satt lite halvdåligt.

Oj glömde att motorn skulle va varm också. blev något lägre, typ 9 på alla. va ligger kompet original?
Senast redigerat av _Persson_ (13 september 2011)

2 419 Inlägg
13 september 2011
#526
_Persson_ skrev:
kollat kompet nu och de va 9.6 på 1an 2an och 9.2 på 3an å 4an, fast kanske inte riktigt höll i tillräckligt på dom. men iaf va dom ju så gott som lika. och fan vilken stöt ja fick ja kom åt armbågen mot tändspolen tongue stiften är kolsvarta, förutom 3ans men den satt lite halvdåligt.

Oj glömde att motorn skulle va varm också. blev något lägre, typ 9 på alla. va ligger kompet original?

Hmm Ska det inte vara typ 9? 11-12 på sugis iaf! Om stiften är svarta så får motorn för mkt bränsle!


571 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
#527
strandberg31 skrev:
_Persson_ skrev:
kollat kompet nu och de va 9.6 på 1an 2an och 9.2 på 3an å 4an, fast kanske inte riktigt höll i tillräckligt på dom. men iaf va dom ju så gott som lika. och fan vilken stöt ja fick ja kom åt armbågen mot tändspolen tongue stiften är kolsvarta, förutom 3ans men den satt lite halvdåligt.

Oj glömde att motorn skulle va varm också. blev något lägre, typ 9 på alla. va ligger kompet original?

Hmm Ska det inte vara typ 9? 11-12 på sugis iaf! Om stiften är svarta så får motorn för mkt bränsle!

Jo runt 9 kanske de ska va, är ju jämt på alla iaf. bränsle får den för mycke av vet ja tongue men ny btr beställt.
nya stift kanske ska inhaldlas också, läste nånstans att bosch super 4 inte funka nå bra på 940 turbo roll

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 september 2011
#528
_Persson_ skrev:
strandberg31 skrev:
_Persson_ skrev:
kollat kompet nu och de va 9.6 på 1an 2an och 9.2 på 3an å 4an, fast kanske inte riktigt höll i tillräckligt på dom. men iaf va dom ju så gott som lika. och fan vilken stöt ja fick ja kom åt armbågen mot tändspolen tongue stiften är kolsvarta, förutom 3ans men den satt lite halvdåligt.

Oj glömde att motorn skulle va varm också. blev något lägre, typ 9 på alla. va ligger kompet original?

Hmm Ska det inte vara typ 9? 11-12 på sugis iaf! Om stiften är svarta så får motorn för mkt bränsle!

Jo runt 9 kanske de ska va, är ju jämt på alla iaf. bränsle får den för mycke av vet ja tongue men ny btr beställt.
nya stift kanske ska inhaldlas också, läste nånstans att bosch super 4 inte funka nå bra på 940 turbo roll

köp bpr7es tändstift på lokala autoexperten dom kostar typ 20 kr styck.

NGK BPR7ES är de å de ska inte vara "V-line" stiften dom tyckte jag var sämre.

bpr7es funkar prima till de du kör.


548 Inlägg
14 september 2011
#529
BPR7ES kör jag med, fick leta som en tok efter dem wink

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

571 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
#530
Drift-is-the-shit skrev:
BPR7ES kör jag med, fick leta som en tok efter dem wink

hehe samma här, ringde till meca dom fixar hem såna wink

56 Inlägg
14 september 2011
#531
_Persson_ skrev:
strandberg31 skrev:
_Persson_ skrev:
kollat kompet nu och de va 9.6 på 1an 2an och 9.2 på 3an å 4an, fast kanske inte riktigt höll i tillräckligt på dom. men iaf va dom ju så gott som lika. och fan vilken stöt ja fick ja kom åt armbågen mot tändspolen tongue stiften är kolsvarta, förutom 3ans men den satt lite halvdåligt.

Oj glömde att motorn skulle va varm också. blev något lägre, typ 9 på alla. va ligger kompet original?

Hmm Ska det inte vara typ 9? 11-12 på sugis iaf! Om stiften är svarta så får motorn för mkt bränsle!

Jo runt 9 kanske de ska va, är ju jämt på alla iaf. bränsle får den för mycke av vet ja tongue men ny btr beställt.
nya stift kanske ska inhaldlas också, läste nånstans att bosch super 4 inte funka nå bra på 940 turbo roll

min komp ligger på spikat 10bar på alla 4 cyl. hade du full gas när du gjorde komp testet? smile


1 277 Inlägg
14 september 2011
#532
Angående downpipen så kan du sätta om du nu inte redan har det, flexrör för att avbelasta

571 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
#533
Johan-Westin skrev:
_Persson_ skrev:
strandberg31 skrev:

Hmm Ska det inte vara typ 9? 11-12 på sugis iaf! Om stiften är svarta så får motorn för mkt bränsle!

Jo runt 9 kanske de ska va, är ju jämt på alla iaf. bränsle får den för mycke av vet ja tongue men ny btr beställt.
nya stift kanske ska inhaldlas också, läste nånstans att bosch super 4 inte funka nå bra på 940 turbo roll

min komp ligger på spikat 10bar på alla 4 cyl. hade du full gas när du gjorde komp testet? smile

Nej de hade ja inte, men tror inte de ändras så mycke, var ju iaf ganska jämt på alla cyl smile

571 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
#534
cykelpump skrev:
Angående downpipen så kan du sätta om du nu inte redan har det, flexrör för att avbelasta

Om ja får tag på ett ska ja fixa dit ett, annars tror ja de blir jävligt stabilt med att bygga in wastegaten också

1 277 Inlägg
14 september 2011
#535
Kan va så men det som får röret att spricka är ju när motorn rör sig när du pressar å accelererar, men ska väll inte säga för mkt aldrig testat att göra så

1 938 Inlägg
16 september 2011
#536
Kompressionstrycket bör väl överstiga typ 10-11 även på en turbobil, handlar ju om hur tätt det är, är ju inte kompressionsförhållandet som du får fram, de e något helt annat.

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 september 2011
#537
på en stackars volvo blir de inte mer än 9-9.5 bars tryck när man kör komptest.
du får ju dock högre tryck sen när turbon börjar ladda.


571 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
#538
http://img3.imageshack.us/img3/9105/20110917153515.jpg
Har lappat ihop dp idag, Tack bror som svetsade. Sitter som ett smäck! nya ngk bpr7es stift också ska ut å provaåka snart. skönt å slippa avgaser in i bilen och slippa höra de där jävla oljudet från wg smile

Jävligt ovant å inte höra wastegaten skrika, tycker den verkar gå lite bättre också roll
Får ut å gasa lite mer senare.
Senast redigerat av _Persson_ (17 september 2011)

571 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
#539
vart ut å åkt lite. kändes bra till en början, men efter ett tag tycker ja de låter konstigt. vibrerar som fan vid högre varv nånstnas. Tycker den känns helmysko när man gasar på, känns som de inte händer nånting som kopplingen skulle slira. men de gör den inte!
tappade också laddtryck på 5an i uppförsbacke, laddtrycksmätaren svaja som fan. sen när ja stod å varva på tomgång fick ja 0,3 i ladd, då va bilen riktigt varm. de ska väl bara gå till 0 ?
blir så trött på bilfan sad tror nånting i bakvagnen är kasst också, vibrerar vid gaspådrag på 1an.

556 Inlägg
17 september 2011
#540
_Persson_ skrev:
vart ut å åkt lite. kändes bra till en början, men efter ett tag tycker ja de låter konstigt. vibrerar som fan vid högre varv nånstnas. Tycker den känns helmysko när man gasar på, känns som de inte händer nånting som kopplingen skulle slira. men de gör den inte!
tappade också laddtryck på 5an i uppförsbacke, laddtrycksmätaren svaja som fan. sen när ja stod å varva på tomgång fick ja 0,3 i ladd, då va bilen riktigt varm. de ska väl bara gå till 0 ?
blir så trött på bilfan sad tror nånting i bakvagnen är kasst också, vibrerar vid gaspådrag på 1an.

stönigt sad, men byta bussningarna i bakvagnen kanske är en bra början? smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!


Sök