2286
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

274 946 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
571 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
#601
http://img97.imageshack.us/img97/8324/20110921015117.jpg
Ja vad fan hände med den gamla yikes
Inte den snyggaste men håller kanske lite bättre ?

One Man Clan
4 287 Inlägg
22 september 2011
#602
haha tjuvstopp i nån korsning som krökt den så illa tror jag :p

Jo de nya lär hålla bättre. de är dock hyffsat långt mellan förstärkningarna, vet inte hur de ser ut mellan dom 2 bryggorna.

blev en helt annan klang å svårt å montera min när den var svetsad :p  jävla jobb.


36 Inlägg
22 september 2011
#603
_Persson_ skrev:
Drift-is-the-shit skrev:
Grenröret blir nog kanske lite tajt mot fjäderbenstornet om du inte kör rakställt.  Men ball motor!  Ser välbyggt ut!

inte som när en annan kladdar! ;-)

Trist att man inte kan tävla i effekt mot dig längre bara! haha

Jo rakställt blir de, vxl lådan passar till de + motorfästen.
Den är välbyggd, kollat massa byggbilder, blir aldrig bra när en själv håller på tongue
Ska ja fortsätta på min motor nu vet ja att de kommer bli de dubbla än va ja har tänkt mig i kostnader.
Skulle ha köpt en komplett från första början, men men hmm lite har man ju lärt sig iaf. sen får man ju ut bra mycke mer effekt ur en 16v!

Om du inte lyckas få din motor å gå nå "bra" är det väl ganska dumt å kasta ner den där motorn i din bil? eller? tänkte bara eftersom du inte kan få fart på din motor du har i nu å gå rent?


2 230 Inlägg
22 september 2011
#604
HampusNr2 skrev:
_Persson_ skrev:
Drift-is-the-shit skrev:
Grenröret blir nog kanske lite tajt mot fjäderbenstornet om du inte kör rakställt.  Men ball motor!  Ser välbyggt ut!

inte som när en annan kladdar! ;-)

Trist att man inte kan tävla i effekt mot dig längre bara! haha

Jo rakställt blir de, vxl lådan passar till de + motorfästen.
Den är välbyggd, kollat massa byggbilder, blir aldrig bra när en själv håller på tongue
Ska ja fortsätta på min motor nu vet ja att de kommer bli de dubbla än va ja har tänkt mig i kostnader.
Skulle ha köpt en komplett från första början, men men hmm lite har man ju lärt sig iaf. sen får man ju ut bra mycke mer effekt ur en 16v!

Om du inte lyckas få din motor å gå nå "bra" är det väl ganska dumt å kasta ner den där motorn i din bil? eller? tänkte bara eftersom du inte kan få fart på din motor du har i nu å gå rent?

den andra är ju komplett med sprut och allt? så den är ju mer eller mindre turn key klar tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle

571 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
#605
HampusNr2 skrev:
_Persson_ skrev:
Drift-is-the-shit skrev:
Grenröret blir nog kanske lite tajt mot fjäderbenstornet om du inte kör rakställt.  Men ball motor!  Ser välbyggt ut!

inte som när en annan kladdar! ;-)

Trist att man inte kan tävla i effekt mot dig längre bara! haha

Jo rakställt blir de, vxl lådan passar till de + motorfästen.
Den är välbyggd, kollat massa byggbilder, blir aldrig bra när en själv håller på tongue
Ska ja fortsätta på min motor nu vet ja att de kommer bli de dubbla än va ja har tänkt mig i kostnader.
Skulle ha köpt en komplett från första början, men men hmm lite har man ju lärt sig iaf. sen får man ju ut bra mycke mer effekt ur en 16v!

Om du inte lyckas få din motor å gå nå "bra" är det väl ganska dumt å kasta ner den där motorn i din bil? eller? tänkte bara eftersom du inte kan få fart på din motor du har i nu å gå rent?

Därför ja byter ju wink

571 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#606
Sådär ja, efter en lång resa är motorn hemma. Allt ser jävligt bra ut tycker jag smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-6d47985daaa1580a81debdcb331bceae_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-80cbfd0ead06044cfd76eec04feb1909_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-8ff440fa6304ad453a006c254a33e0a2_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-d0cd9aa65c45b05a227e0669d6fa8f96_large.jpg

Innehåll i motorn
Borrat, toppdeckat och oringat block
96.3 borr
viktade spm stakar och kolvar
balanserad vev, svänghjul och tryckplatta
ståldrev på vevaxeln
Tillfixad topp hos overboost
glt kammar
hårdare ventilfjädrar
separata tändspolar
1200cc spridare
turbobanditen tb60 turbo
60mm wg
zf låda från bakaxel
765 tryckplatta
6 puckad fjädrar sinter
Megasquirt ms3 med allt extra
Senast redigerat av _Persson_ (24 september 2011)

1 938 Inlägg
24 september 2011
#607
Oh nice big_smile

548 Inlägg
24 september 2011
#608
Ser bra ut de där! Blir kul o se vad det presterar smile

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

Trimmare
129 Inlägg
571 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#610
Drift-is-the-shit skrev:
Ser bra ut de där! Blir kul o se vad det presterar smile

Ja ja längtar inte alls till våren lol

571 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#611
_Andersson__ skrev:
Så motorn sitter i ikväll å e provstartad då? hehe

Om de ändå vore så bra smile Nej ja blir tvungen å vänta till våren, först bes med 8 ventiler.
Sen blir de nytt soppasystem också.

2 419 Inlägg
24 september 2011
#612
fan va fint big_smile Glt kammar hur funkar det? för de är ju 5cylle?


571 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#613
strandberg31 skrev:
fan va fint big_smile Glt kammar hur funkar det? för de är ju 5cylle?

740 glt tongue 16v sugis kammar

Trimmare
129 Inlägg
24 september 2011
#614
okej okej, lådan kan du annars skänka till mig, rasa min zf inatt, så nu e min bil också riven, blir lite värre motor till nästa sesong, sen satsa lite på säkerhet men full bur å grejer big_smile


571 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#615
_Andersson__ skrev:
okej okej, lådan kan du annars skänka till mig, rasa min zf inatt, så nu e min bil också riven, blir lite värre motor till nästa sesong, sen satsa lite på säkerhet men full bur å grejer big_smile

En zf rasar väl inte i första taget ? tongue vill också ha bur men sånt jävla jobb å få i den!

571 Inlägg
30 september 2011
Trådstartare
#616
Åhh, sitter å funderar hur fan ja ska gö med besiktningen.. inte så jävla kul å byta motor varje gång. eller iaf elen.
Hur svårt är de om ja har allt ikopplat till 16v motorn och sen ska i med en original b230fk ?
Växellådan bör ja väl kunna ha kvar? och sen sätta b230 motorn rakställd på bes..
hmm hmm yikes
Ska iaf på med originalgrejerna snart å försöka besikta den innan vintern.

571 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
#617
Provade ställa upp laddet lite och kleta på gängtätning på nippeln på wastegaten. tycker den skjuter på bra mycke bättre nu. de va ju kul att ja kom på å göra de nu när de snart är vinter smile

Började små regna lite så de vart lite halt.

548 Inlägg
2 oktober 2011
#618
Ser bättre ut!  Vart läckte den för dig? Vid membranet för vakuumet? Din maskin var nyrenoverad?

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

1 215 Inlägg
2 oktober 2011
#619
Kim åkte dit på flygande idag i skinnsberg, tur att du klara dig ;p

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

571 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
#620
Drift-is-the-shit skrev:
Ser bättre ut!  Vart läckte den för dig? Vid membranet för vakuumet? Din maskin var nyrenoverad?

Visst fan gör de smile vet inte om de läckte eller inte, men la på lite klet vid luftnippeln! jajemen blocket ska hålla  .


Sök