Grenröret blir nog kanske lite tajt mot fjäderbenstornet om du inte kör rakställt. Men ball motor! Ser välbyggt ut!
inte som när en annan kladdar! ;-)
Trist att man inte kan tävla i effekt mot dig längre bara! haha
Jo rakställt blir de, vxl lådan passar till de + motorfästen. Den är välbyggd, kollat massa byggbilder, blir aldrig bra när en själv håller på Ska ja fortsätta på min motor nu vet ja att de kommer bli de dubbla än va ja har tänkt mig i kostnader. Skulle ha köpt en komplett från första början, men men lite har man ju lärt sig iaf. sen får man ju ut bra mycke mer effekt ur en 16v!
Om du inte lyckas få din motor å gå nå "bra" är det väl ganska dumt å kasta ner den där motorn i din bil? eller? tänkte bara eftersom du inte kan få fart på din motor du har i nu å gå rent?
Grenröret blir nog kanske lite tajt mot fjäderbenstornet om du inte kör rakställt. Men ball motor! Ser välbyggt ut!
Jo rakställt blir de, vxl lådan passar till de + motorfästen. Den är välbyggd, kollat massa byggbilder, blir aldrig bra när en själv håller på Ska ja fortsätta på min motor nu vet ja att de kommer bli de dubbla än va ja har tänkt mig i kostnader. Skulle ha köpt en komplett från första början, men men lite har man ju lärt sig iaf. sen får man ju ut bra mycke mer effekt ur en 16v!
Om du inte lyckas få din motor å gå nå "bra" är det väl ganska dumt å kasta ner den där motorn i din bil? eller? tänkte bara eftersom du inte kan få fart på din motor du har i nu å gå rent?
den andra är ju komplett med sprut och allt? så den är ju mer eller mindre turn key klar
Sådär ja, efter en lång resa är motorn hemma. Allt ser jävligt bra ut tycker jag
Innehåll i motorn Borrat, toppdeckat och oringat block 96.3 borr viktade spm stakar och kolvar balanserad vev, svänghjul och tryckplatta ståldrev på vevaxeln Tillfixad topp hos overboost glt kammar hårdare ventilfjädrar separata tändspolar 1200cc spridare turbobanditen tb60 turbo 60mm wg zf låda från bakaxel 765 tryckplatta 6 puckad fjädrar sinter Megasquirt ms3 med allt extra
okej okej, lådan kan du annars skänka till mig, rasa min zf inatt, så nu e min bil också riven, blir lite värre motor till nästa sesong, sen satsa lite på säkerhet men full bur å grejer
okej okej, lådan kan du annars skänka till mig, rasa min zf inatt, så nu e min bil också riven, blir lite värre motor till nästa sesong, sen satsa lite på säkerhet men full bur å grejer
En zf rasar väl inte i första taget ? vill också ha bur men sånt jävla jobb å få i den!
Åhh, sitter å funderar hur fan ja ska gö med besiktningen.. inte så jävla kul å byta motor varje gång. eller iaf elen. Hur svårt är de om ja har allt ikopplat till 16v motorn och sen ska i med en original b230fk ? Växellådan bör ja väl kunna ha kvar? och sen sätta b230 motorn rakställd på bes.. hmm hmm Ska iaf på med originalgrejerna snart å försöka besikta den innan vintern.
Provade ställa upp laddet lite och kleta på gängtätning på nippeln på wastegaten. tycker den skjuter på bra mycke bättre nu. de va ju kul att ja kom på å göra de nu när de snart är vinter