1894
Sök

940 16v turbo

940 16v turbo

274 942 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
571 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
Kim åkte dit på flygande idag i skinnsberg, tur att du klara dig ;p

Fy fan! gick de bra för han då?

1 215 Inlägg
2 oktober 2011
_Persson_ skrev:
Pavva skrev:

de gick hyfsat, han fick 2 poäng, batteriet satt löst och sen va de nå med positionslyset.

Vet inte vilken bil han hade, antar att det va den gröna tongue

571 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
_Persson_ skrev:
Pavva skrev:

de gick hyfsat, han fick 2 poäng, batteriet satt löst och sen va de nå med positionslyset.

Ja hade fått betydligt mer poäng lol

1 215 Inlägg
2 oktober 2011
_Persson_ skrev:
Pavva skrev:
_Persson_ skrev:

haha menar du? wink men du ska ju återställa snart endå, va? tongue

571 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
_Persson_ skrev:
Pavva skrev:

haha menar du? wink men du ska ju återställa snart endå, va? tongue

Ja snart dags för ett besiktnigs försök smile

16 Inlägg
3 oktober 2011
köper din sänkningsats!smile så sälj inte skite jag köper!

snickare
612 Inlägg
3 oktober 2011
ja har precise skaffat en 97 se så e sugen på lite grejer om de finns kvar,pm mig om du har tex turbo o chipp o sånt kvar. har lite pengara liggandes så vill du bli av med de snabbt kan vi fixa de smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

571 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
Ja jävlar vilken kväll de vart.. Bilen går riktigt bra, har aldrig vart så pigg som nu smile Skulle ut å leka av mig ikväll med ett par skit däck, gick bra till en början sen smälte expansionskärlet igen. Men tur så låg de en gammal 740i i diket brevid så tog en ny från den smile Efter de så lossnade en bult mellan turbon å  grenröret, fick tillslut dit en ny. Sen skulle ja in i ett garage så fastnade avgasröret så flexröret gick sönder. När allt va klart så vart de stressigt för att hinna ner å köpa kebab, Dåna som fan med endast downpipe på och fy fan va de small å elda när ja gasa på lite :S väl framme vid pizzerian öppna ja huven å såg att de brann, in å hämta vatten fort som fan! oljereturen som hade läckt.... blev inga skador förutom slangen som tur va smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-effd1a87d6061bcf38cc25af95eb2282_large.jpg

1 215 Inlägg
17 oktober 2011
jag hörde "braaaaaappppwoshhhh!!" när jag körde truck så såg jag att de va du tongue

675 Inlägg
17 oktober 2011
jag ska säga dig att du hade tur! Häromveckan fick jag kabelbrand (min fastsättning för tändkablarna var inte optimal) så tändkablarna låg emot extraktorgrenröret/turbon. Lacken på huven är körd och lite plastdetaljer i motorutrymmet som t:ex oljelock, robotslangen runt kabelhärvan m.m. Och din brand var ju p.g.a. olja så du hade tur som kunde släcka i tid. Finns ju en risk att hela bilen kan brinna upp om man inte märker det i tid hmm det går snabbt!

571 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Linkan_740 skrev:
jag ska säga dig att du hade tur! Häromveckan fick jag kabelbrand (min fastsättning för tändkablarna var inte optimal) så tändkablarna låg emot extraktorgrenröret/turbon. Lacken på huven är körd och lite plastdetaljer i motorutrymmet som t:ex oljelock, robotslangen runt kabelhärvan m.m. Och din brand var ju p.g.a. olja så du hade tur som kunde släcka i tid. Finns ju en risk att hela bilen kan brinna upp om man inte märker det i tid hmm det går snabbt!

fy fan de lät inte alls roligt.. skönt att de inte vart värre för mig!

1 215 Inlägg
17 oktober 2011
du får ha brandsläckare me dig :p

571 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
du får ha brandsläckare me dig :p

Har tänkt skaffat en sen början på sommarn, men ne hmm ska beställa en snarast så jag har en till nästa år smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 oktober 2011
den kombon av oljeslang å så närar grenröret som du har på bilen, eller som jag tycker de ser ut verkar livsfarligt. jag försöker alltid köra 1-2 dm stålrör först och sen med riktigt gummi/telfon slang. bara för att komma undan strålningsvärmen. gärna med glasfiber armering runt slangen också, kan dock vara både för å nackdelar med de.

OM ditt expansionskärl som är fullt av vattten  smälter ( så kan du tänka dig vad som händer med gummi som ligger på samma distans typ.

på min förra stup med hx40 så klädde jag alla rör med glasfiber å gjorde en egen mössa i glasfibermatta å satte över turbon. då slapp jag riktigt mycke strålningsvärme.

548 Inlägg
17 oktober 2011
Jag kör med turbomössa från klracing och lindat expansionskärlet med avgasbandage, fungerar fint!   Sen har jag även en liten smidigt Presto pulversläckare med mig wink

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

675 Inlägg
17 oktober 2011
Såhär kan det se ut efter en omgång med släckarn: https://www1.garaget.org/archive/79/78257/267924/267924-2534969.jpg

Edit: Här ser man min lösning för att slippa smällt expansionskärl smile Skaffa ett expansionskärl från en 740 och sätt det under skärmen smile
Senast redigerat av Linkan_740 (17 oktober 2011)

556 Inlägg
17 oktober 2011
skaffa brandsläckare för helvete!, hade liknande bygge på en 940 med ca 300 häst och hände samma som för dig. men jag var inte i närheten av något hus så slutade med att hela bilen brann upp och bradkåren fick släcka.. så nu är den bilen på skroten!, inte en skans i helvete att man kan släcka om man inte har vatten eller brandsläckare på någon minut..

bara ett tips! wink

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

571 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
Dum som man är har man ju inte skaffat en.. Men efter de här blir de inte en meter till med bilen utan en brandsläckare smile Nya motorn har ett rör hela vägen på oljereturen sen kommer batteriet flyttas bak så expansionskärlet kommer va där batteriet är nu.
Ska försöka göra en snygg bockad plåt å ha runt avgashuset sen också.
Har sett dom hemska bilderna på din 940 marbu sad

571 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
Satte ihop bilen nyss, turbon är paj. de läcker olja mellan turbo och grenrör, alltså nått som är trasigt i turbon. aja ändå dags å börja montera dit original grejerna å försöka besiktiga ändå.

2 415 Inlägg
21 oktober 2011
_Persson_ skrev:
Satte ihop bilen nyss, turbon är paj. de läcker olja mellan turbo och grenrör, alltså nått som är trasigt i turbon. aja ändå dags å börja montera dit original grejerna å försöka besiktiga ändå.

Jag har en hel o fin 13G från en 855 2,0 T5 du kan få köpa. blårycker inte o inga onormala glapp.. inkl WG
Senast redigerat av Tryck_o_pys (21 oktober 2011)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Sök