Alpinabiturbo skrev:
M_icke_ skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Jag vet att SR15 spelar på sjukt bra, men du missade trådskaparens inlägg där det står kostnad 3-5000.
Steget du länkar är inte prisvärt jämfört med K1200 / R1500D.
Tokken: Tipsa om något som är nytt som spelar bättre för pengarna då, BX-P12R är grymma det har tävlats med dem i måååånga år nu.
Helt insnöad på Zachry är jag inte heller, gillar DD, SPL Dynamics, amega, Hertz, DLS, Focal.. det finns många roliga märken.
Kommer själv faktiskt köra på andra basar i år än BX-P12R då jag vill ha 15" i touringen. Men Zachrysteg blir det

Men ni kan gärna plocka fram nya grejer som spelar bättre än det jag rekomenderade för de pengarna, ingen blir nog gladare än trådskaparen själv isåfall

Har du ens själv provat några andra steg med liknande spec som dina älskade Zachry?
Förstår inte hur du kan kalla dom "mest prisvärda" om du inte provat dom dyrare..
På vilket sätt är de inte prisvärda med tanke på effekt / krona de lämnar? Tål mycket stryk gör de också.
Finns många andra fina steg också som är prisvärda, allt handlar om hur mycket man vill lägga och för just 2000kr så är det svårt att hitta något nytt som är bättre än R1500D, eller du kanske kan länka något?
Ja, jag har provat andra steg och vart med och bänkat många andra.
Självklart hade jag rekomenderat något annat om trådskaparen ville köpa ett steg för 5 papp, men det var inte det han var ute efter.
Frågan är om du har provat R1500D, eftersom som du lipar så mycket över dem..

För du kan ju inte säga att något är kasst om du inte har någon erfarenhet av dem.
Jag har inte själv provat R1500D men skulle mer än gärna testa det i riktiga förhållanden, alltså ingen testbänk utan i bil. Och se vad det ger på mätaren mot liknande steg som SPL Dynamics ICE-1500, SinusLive SL-A1500, DLS CAD15 och liknande.
Effekt är inte allt, kontrollen gör extremt mycket! Och kontroll är det som kostar!
Kan du eller någon annan här fixa ett R1500D och vill ta med till elmia??
Så gör vi ett riktigt test o jämför med mitt CAD15..
"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"