4370
Sök

Caliber cw12 basar? Bra grejer?

MolnbyPerformance
365 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#1
Hej

Kanske ska inhandla ett par Caliber cw12 basar.
Tänkte ha dem i framtida 945 men ere ngn kvalle på dem eller är det något china skit?

Hade tänkt bygga låda mot baksätet så dem båda pekar bakåt, portad låda.
Vill gärna ha djup bas smile

isf dem är något att ha vad skulle ni rekommendera för steg? gärna något som använder all effekt i basarna


Info från Caliber.nl
750W max, 250W RMS

4Ω impedance

Sensitivity: 89dB/W/m

tackar för alla svar tongue

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

4 074 Inlägg
16 mars 2011
#2
ADiKO skrev:
Hej

Kanske ska inhandla ett par Caliber cw12 basar.
Tänkte ha dem i framtida 945 men ere ngn kvalle på dem eller är det något china skit?

Hade tänkt bygga låda mot baksätet så dem båda pekar bakåt, portad låda.
Vill gärna ha djup bas smile

isf dem är något att ha vad skulle ni rekommendera för steg? gärna något som använder all effekt i basarna


Info från Caliber.nl
750W max, 250W RMS

4Ω impedance

Sensitivity: 89dB/W/m

tackar för alla svar tongue

Spontant säger jag skit grejer!
Men jag vet INGET om dom,länla gärna till basarna så man kan kika på dom.

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

MolnbyPerformance
365 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#3
http://www.caliber.nl/product_info.php? … c320f32906

Har ju redan bestämt att jag inte vill ha de billigaste man hittar utan de ska låta bra och då får de gärna kosta lite mer tongue

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

Saab älskare!
4 597 Inlägg
16 mars 2011
#4
Satsa på mds, DLS, Kicker osv


4 074 Inlägg
16 mars 2011
#5
ADiKO skrev:
http://www.caliber.nl/product_info.php?cPath=34_96_222&products_id=1432&osCsid=a1b7290f61e90c320f32906

Har ju redan bestämt att jag inte vill ha de billigaste man hittar utan de ska låta bra och då får de gärna kosta lite mer tongue

Skippa dom! smile
Satsa på att köpa här i Sverige..
Finns en uppsjö av bilstereo butiker här hemma!

Såg att du bodde i Sthlm...

www.seastreamsgarage.se har massa fina prylar och Pierre är en kanon kille
www.mds.se Har massa bra skit

Båda finns i Stockholm!
Finns nog massa mer men de va dom som dök upp just nu
Senast redigerat av BJonsson (16 mars 2011)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

MolnbyPerformance
365 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#6
jo de klart om man köper nytt så går man till närmaste bilstereo butik å köper tongue

de va så polarna hade ett par såna ospelade i kartong därför ja ville kolla upp dem smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

21 761 Inlägg
16 mars 2011
#7
Om du bestämmer dig för att testa dem så kan du göra en låda på 135 liter i byggvolym, sedan sätter du 1 st 6" port. Själva röret görs 14 cm och sedan trattar i båda ändar. Beräknad avstämning är ca 35 Hz, borde ge djupbas i en 945. smile

Förslaget är uträknat i ett program, jag har inte testat dem själv.

MolnbyPerformance
365 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#8
Drönirettab skrev:
Om du bestämmer dig för att testa dem så kan du göra en låda på 135 liter i byggvolym, sedan sätter du 1 st 6" port. Själva röret görs 14 cm och sedan trattar i båda ändar. Beräknad avstämning är ca 35 Hz, borde ge djupbas i en 945. smile

Förslaget är uträknat i ett program, jag har inte testat dem själv.

ok så denna låda funkar till alla 12"? spelar ingen roll vilken effekt dem har?
Byggvolym? är det volymen av insidan av lådan? big_smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

21 761 Inlägg
16 mars 2011
#9
Det lådförslaget är till just Caliber CW12. Jag har kikat i manualen till basen och tagit reda på diverse parametrar för att räkna ut låda, men det finns även två lådförslag där.

Byggvolymen är lådans totala innervolym som du utgår ifrån vid bygget, stämmer bra det. smile

MolnbyPerformance
365 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#10
Tackar så länge smile Får se vad som händer

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

4 074 Inlägg
16 mars 2011
#11
ADiKO skrev:
Drönirettab skrev:
Om du bestämmer dig för att testa dem så kan du göra en låda på 135 liter i byggvolym, sedan sätter du 1 st 6" port. Själva röret görs 14 cm och sedan trattar i båda ändar. Beräknad avstämning är ca 35 Hz, borde ge djupbas i en 945. smile

Förslaget är uträknat i ett program, jag har inte testat dem själv.

ok så denna låda funkar till alla 12"? spelar ingen roll vilken effekt dem har?
Byggvolym? är det volymen av insidan av lådan? big_smile

Basarn HAR ingen effekt!
Basar TÅL en viss effekt!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

MolnbyPerformance
365 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#12
BJonsson skrev:
ADiKO skrev:
Drönirettab skrev:
Om du bestämmer dig för att testa dem så kan du göra en låda på 135 liter i byggvolym, sedan sätter du 1 st 6" port. Själva röret görs 14 cm och sedan trattar i båda ändar. Beräknad avstämning är ca 35 Hz, borde ge djupbas i en 945. smile

Förslaget är uträknat i ett program, jag har inte testat dem själv.

ok så denna låda funkar till alla 12"? spelar ingen roll vilken effekt dem har?
Byggvolym? är det volymen av insidan av lådan? big_smile

Basarn HAR ingen effekt!
Basar TÅL en viss effekt!

okej tack smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

3 466 Inlägg
16 mars 2011
#13
Tycker dom basarna ser ut som många andra billigare element på marknaden och kan säkert låta riktigt bra i rätt låda och med rätt steg.

Får du bra pris på dom så e de klart du ska testa dom!

Vad ska du driva dom med?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

MolnbyPerformance
365 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#14
M_icke_ skrev:
Tycker dom basarna ser ut som många andra billigare element på marknaden och kan säkert låta riktigt bra i rätt låda och med rätt steg.

Får du bra pris på dom så e de klart du ska testa dom!

Vad ska du driva dom med?

om jag tar dem kommer jag bygga låda specifik till dem basarna för få de bästa ljudet smile

Steg, de e det jag inte riktig vet har ni några förslag? big_smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

3 466 Inlägg
16 mars 2011
#15
ADiKO skrev:
M_icke_ skrev:
Tycker dom basarna ser ut som många andra billigare element på marknaden och kan säkert låta riktigt bra i rätt låda och med rätt steg.

Får du bra pris på dom så e de klart du ska testa dom!

Vad ska du driva dom med?

om jag tar dem kommer jag bygga låda specifik till dem basarna för få de bästa ljudet smile

Steg, de e det jag inte riktig vet har ni några förslag? big_smile

Hur mycket kan du tänka dig o lägga på steg?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

MolnbyPerformance
365 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
#16
4-5k max smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

3 466 Inlägg
17 mars 2011
#17
ADiKO skrev:
4-5k max smile

få tycker jag att du ska satsa på ett sånt här!
http://stereospecialisten.jetshop.se/dl … c-260.aspx

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

MolnbyPerformance
365 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
#18
haha ah, har en polare som har ett orion 2100 hcca steg. Nypris 19900kr ngt att ha?

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"


Sök