Volvo 945FT 91a, utan gnista?

sledporn06
16 mars 2011 · 18 Inlägg

Har bytt fördelarlock, rotor, spole, impulsgivare. men fortfarande ingen gnista?
Tacksam för hjälp!

nordstromj
16 mars 2011 · 1 772 Inlägg

Tändkablar, tändstift?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
sledporn06
16 mars 2011 · 18 Inlägg

Har inte bytt nått utav dom. det konstiga är att bilen starta 1 gång nydligen, men gick orent och nu startar den inte igen?

volvo244dl
16 mars 2011 · 8 Inlägg

har du komp testat den ??

volvo244dl
16 mars 2011 · 8 Inlägg

prova å byt Tändkablar, tändstift

TireSlayer Tvivlare
16 mars 2011 · 2 266 Inlägg

Jag tror inte det är varken tändkablarna eller stiften. Alla fyra lägger inte av sådär på en gång bara. Kolla kabeln mellan spolen och fördelaren om du ska kolla nån tändkabel.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
sledporn06
16 mars 2011 · 18 Inlägg

kabeln mellan spolen och fördelaren har jag också prövat men fortfarande utan gnista.

TireSlayer Tvivlare
16 mars 2011 · 2 266 Inlägg

sledporn06 skrev:
kabeln mellan spolen och fördelaren har jag också prövat men fortfarande utan gnista.

Har du ström till spolen?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
sledporn06
16 mars 2011 · 18 Inlägg

har ingen ström fram dit

sledporn06
17 mars 2011 · 18 Inlägg

Har ström från spolen, men dock för lite och ingen gnista. jämförde med en kompis och han hade mera volt?
Undrar även vart minus kabeln från spolen ska gå till?

240bns
17 mars 2011 · 1 008 Inlägg

Kan beropå spänningsfall i spridarrelät eller att du har lägre batterispänning än din kompis.

Går bränslepumparna vid startförsök??

Minus på tändspolen ( röd-vit) går till tändslutsteget som sitter mot skärmen på samma sida, slutsteget triggar spolen, steget triggas i sin tur av tändboxen.

Om pumparna går och spridarna öppnar vid startförsök och stiften blir blöta så skulle jag säga att det är tändslutsteget som kastat in isåfall, alternativt att något av stiften i kontaktstycket inte sitter fast riktigt till den.

Både spridare och tändspolens +12v matning går via "spridarrelät" som sitter mot skärmen på samma sida, vanligt att det blir ärgade ledningsbanor i relät.

sledporn06
17 mars 2011 · 18 Inlägg

Bränslepumpen går den.
Ska pröva ett annat spridarrelä från en fungerande bil imorgon.

Minium
17 mars 2011 · 270 Inlägg

Tändmodulen på skärmen röstar jag på då.

/M

Volvo Xc90 (2004)
sledporn06
18 mars 2011 · 18 Inlägg

Har testat en kompis tändmodul idag , men de vart ingen skillnad ''/

volvo244dl
18 mars 2011 · 8 Inlägg

byt Tändkablar, tändstift  och prova komp testa den

sledporn06
21 mars 2011 · 18 Inlägg

Fortfarande utan gnista sad

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
21 mars 2011 · 5 650 Inlägg

inte så de sitter en så kallad dödar knapp vid huvöppnaren i bilen? de hade jag på min 940 tröck man på den slog man ut gnistan. och engång när 1 par kablar rammla av den så startade bilen inte alls och va helt utan gnista



sen satt man bara dit kablarna på den där dödarknappen vips så gick skrället igen som ny
så kolla fall du har en sån vissa 940is har den andra inte värt ett försök?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
sledporn06
21 mars 2011 · 18 Inlägg

Finns tyvär ingen sån knapp på min

volvo244dl
21 mars 2011 · 8 Inlägg

har du komp testa den ?

240bns
21 mars 2011 · 1 008 Inlägg

Har du provat att bytt spridarrelät ?
Hur många volt har du när du mätte på tändspolens 15-anslutning (blå kabel) mät både när tändningen är påslagen och vid startförsök.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang