3030
Sök

Vart sitter brytaren/givaren till bagageluckan på volvo 940?

Industritekniker
433 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Som topic. Jag misstänker att givaren som meddelar öppen/stängd bagagelucka har börjat strula. Bilen tutar nämligen en gång när jag larmar den + att innerbelysningen inte släcks när jag har alla dörrar minkl. bagagelucka stängda.
Behöver veta vart den lilla rackaden sitter. Har letat utan resultat. Bilen är en Volvo 940 -95.

Tack på förhand!smile

Volvo 940 B230 8v, 746WHp, 799WNm. 10.40, 222Km/h @402m LÄNK TILL PROJEKTTRÅD
Sponsorer: Mattssons Smides AB, Bakaxeldelar, L-M-R.se, Oljemagasinet.se

Tvivlare
2 266 Inlägg
20 mars 2011
hur lokaliserar du de till bakluckan? har inte sett någon direkt synlig i min bil så de kan va så att den sitter inne i låskistan.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Industritekniker
433 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Ja jag har börjat med att "stänga av" alla lampgivre till dörrarna och den i motorrummet och kupébelysningen lyser ändå. Så det borde vara bagagluckan. Dessutom uppstod det när jag hade lastat bilen och sedan skulle lasta ur igen. När jag stängde luckan upptäcktes felet.

Tvivlare
2 266 Inlägg
20 mars 2011
Magistern skrev:
Ja jag har börjat med att "stänga av" alla lampgivre till dörrarna och den i motorrummet och kupébelysningen lyser ändå. Så det borde vara bagagluckan. Dessutom uppstod det när jag hade lastat bilen och sedan skulle lasta ur igen. När jag stängde luckan upptäcktes felet.

Verkar som det är där bak då ja. Slog ett litet öga i Vadis och de ser ut som att den sitter i låskistan.

Industritekniker
433 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Okej. Är du helt säker på det? i sådantfall  Får jag ge mig på den i nästa helg.
Senast redigerat av Magistern (20 mars 2011)

Tvivlare
2 266 Inlägg
20 mars 2011
Magistern skrev:
Okej. Är du helt säker på det? i sådantfall  Får jag ge mig på den i nästa helg.

Nej helt säker är jag inte smile De såg dock ut så. 4-5 polig kontakt in i låskistan så nån funktion bör den ha.

Sök