3815
Sök

K-jetronic till b20 `?

692 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
#1
hej ni har hör talas om att det ska finnas k-jetronic till b20 

såkallade b20E motorer  men har letat men inget hittat är det så pass sällsynt ? 
är det speciel topp man behöver en orginal som jag har plus var kan man få tag i k-jetronic systemet ?
Senast redigerat av GTCOUPE (23 mars 2011)

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 mars 2011
#2
GTCOUPE skrev:
hej ni har hör talas om att det ska finnas k-jetronic till b20 

såkallade b20E motorer  men har letat men inget hittat är det så pass sällsynt ? 
är det speciel topp man behöver en orginal som jag har plus var kan man få tag i k-jetronic systemet ?

b20e har elektroniskt insprutning

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

692 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
#3
okej smile är det vanliga motorer ? tänkte nämligen få tag i den toppen och insprutsystemet   vad heter toppen smile

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 mars 2011
#4
GTCOUPE skrev:
okej smile är det vanliga motorer ? tänkte nämligen få tag i den toppen och insprutsystemet   vad heter toppen smile

nja dom är inte så vanliga , men dom finns att hitta

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

456 Inlägg
23 mars 2011
#5
Toppar går att hitta men att hitta en fungerande databox är nog knivigare tror jag!

growing old is mandatory growing up is optional

Smålänning
7 887 Inlägg
23 mars 2011
#6
Toppen heter E-topp, gjutnummer har jag ingen aning om.

Kännetecken är lägre höjd (planat) och större ventiler.

insprutningen heter Bosch D-Jetronic och fanns även i bl.a Saab 99 EMS 72-74 och i VW 1600.

Bra system, men tiden va inte riktigt mogen för elektriska insprutnin gar, och det fick ta en hel del skit, därför ersattes det av K-Jetronic (Bosch CI) som va mekaniskt, en tillbakagång (enl. mig) p.g.a konsumenternas misstro på elektroniken.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Smålänning
7 887 Inlägg
23 mars 2011
#7
Lite info:
http://www.hemsida.net/volvo140/d-jetronic.htm

Har inte läst igenom nyligen, men i en gammal rephandbok för saab näms det att systemet är analogt (dagens är digitala)..

Men problembarn som stog i texten har jag faktiskt aldrig hört någon kalla det, av de som jag vet har haft sånna system i bilarna.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

692 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
#8
oekj k-jetrnic är grymt underbart att jobba med på alla sätt vad jag vet hade det på en audi gt coupe förut men ska försöka hitta det till b20in smile

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
11 november 2016
#9
Hitta en gammal tråd här, men bumpar ändå, det satt på bla 1974ans 140 (dom få som såldes med sprut)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

914 Inlägg
11 november 2016
#10
farbrorbozze skrev:
Hitta en gammal tråd här, men bumpar ändå, det satt på bla 1974ans 140 (dom få som såldes med sprut)

Helt riktigt,satt även på 240 1975 med B20e på usa marknaden.

Smålänning
7 887 Inlägg
12 november 2016
#11
Var väl ändå D-Jetronic som satt i 140/160/p1800?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

914 Inlägg
12 november 2016
#12
twin_cam skrev:
Var väl ändå D-Jetronic som satt i 140/160/p1800?

Som tidigare skrivits: B20 tom 1973 har d-jetronic  from 1974 har K-jetronic, B30 fick däremot aldrig k-jetronic


Sök