Ojämn tomgång sedan batteriet dragit ur A6 -96 2,6

f-linden
28 mars 2011 · 1 Inlägg

skulle vilja ha hjälp med vad som hänt med min Audi A6 2,6 -96.??? sedan jag mekat med fönster hissarna drog batteriet ur, dumt att inte ta bort strömmen... nu startar billen med hög tomgång sedan övergår det till en ryckig tomgång. tacksam för svar. /mvh Fredde

honda1 Isoleringsplåtslagare
28 mars 2011 · 173 Inlägg

Koppla ifrån batteriet  igen för att nolla värdena och låt bilen stå på tomgång i tiominuter utan att röra gasen och se om den adapterar sig och stabiliserar tomgången.

ponneeee
12 april 2011 · 57 Inlägg

Funkade det att dra ut batteriet?

om man kör dubbelt så fort så löper risken hälften så lite att man drabbas av en olycka:)
ponneeee
12 april 2011 · 57 Inlägg

Funkade det att dra ut batteriet?

om man kör dubbelt så fort så löper risken hälften så lite att man drabbas av en olycka:)
Kittson
12 april 2011 · 60 Inlägg

Slå på tändningen och låt den stå så i cirka 30 sek innan du startar bilen.

ponneeee
12 april 2011 · 57 Inlägg

Så jag behöver inte släppa batteriet?

om man kör dubbelt så fort så löper risken hälften så lite att man drabbas av en olycka:)
Audia695
22 januari 2021 · 2 Inlägg

Jag hade glömt innerbelysningen tänd i några dagar....😂😂
Laddade batteriet frånkopplat till fullt. Monterade i batteriet,
Kopplade på batteriladdare igen, tog ur säkringen 30 amp för kupefläkten (ecc), satte på tändningen i ca 45 sekunder, kopplade ur batteriladdaren, startade motorn och lät den varmköras utan att röra gaspedalen, efter varmkörning var tomgång normal.
Det är viktigt att batterispänningen inte sjunker under 12volt under tiden man har tändningen på i ca 45 sekunder. Därav inkopplad batteriladdare samt bortkoppling säkringen för fläkten...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang