6273
Sök

hjälp ang bas Element placering

236 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#1
Tjenare är i full gång med att bygga nu!

När jag provmonterade lådan så tänkte jag shit! det blir för tight mellan bagageluckan och lådan? ser det här möjligt ut att ha lådan spelande mot bagageluckan?

Kommer jag förlora mycket på att ha elementet spelande uppåt? det hade jag tidigare i mitt gammla bygge

https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104630/104630-b00ca6c860e08d5a79b6bc82bb32fb63.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104630/104630-2a96c9f6d23428317778adb67e90b0c5.jpg



Blir mycket glad för snabba svar eftersom jag sitter och väntar i garaget med lim, skruv och sticksåg i högsta hugg smile


MVH cARl
Senast redigerat av Carl_bmw316 (2 april 2011)


Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
2 april 2011
#2
Lådan ser GIGANTISK ut, säker på att du har räknat rätt?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

236 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#3
ja alltså jag ska bygga in batteri och sånt, så jag har en mellan vägg i den smile

men Kim förlorar jag mycket på att ha elementet uppåt?


3 714 Inlägg
2 april 2011
#4
Basen pekandes bakåt med en slotport pekandes uppåt?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

236 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#5
djup: 460
Bred: 548
höjd : 470

så sotort är utrymmet som basen är i, men lådan är 900 bredd där inne är batteriet,


Men som sagt som frågan var kan jag ha basen så tät på bagaget?

eller kan jag ha baset uppåt smile det skulle bli snyggare för då kan jag ha slutsteget mot luckan smile


eller förlorar jag för mycket prestanda då?


236 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#6
Någon som vet om jag förlorar mycket på att ha elementet och portarna uppåt?roll

Tacksam för snabba svar smile


236 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#7
Golf/Halvkombi
I denna typ av bilar bör en baslåda monteras med högtalare och port riktade bakåt. Alternativt kan både
högtalare och port riktas uppåt. Detta monteringssätt är tillämpligt även på s.k. halv-kombi-bilar.


Jag kör med element och portar uppåt jag toror det blir snyggast och bäst=)



Sök