Var köpa verktyg som håller??

MERCEDES-BENZ
2 april 2011 · 247 Inlägg

ja som rubriken lyder..
ja vill köpa bra verktyg som håller till ett vettigt pris.
nån som har tips

Mack Forum- och sitemoderator
2 april 2011 · 26 167 Inlägg

Beror på vad för verktyg du menar.
Clas Ohlson tycker jag håller ett bra sortiment, men vet inte om jag är "rätt" person att uttala mig då jag är mer utav en hobbymek än en professionell.

Senast redigerat av AirOne (2 april 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
ronkinpeace
2 april 2011 · 150 Inlägg

biltemas duger väll för en liten slant, plus att dä ä ju 10 års garanti!

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
Dansken-
2 april 2011 · 950 Inlägg

Ja, det är inte lätt med verktyg. Köper man för billigt verktyg, då går det sönder, och köper man för dyrt, då försvinner der av någon anledning......

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 april 2011 · 17 520 Inlägg

ronkinpeace skrev:
biltemas duger väll för en liten slant, plus att dä ä ju 10 års garanti!

Använt många år. Helt ok. Vi pratar i daglig användning! Farsans bilrekond med många oljebyten/grundservice.

Mvh
Alexander


Edit: Stavning.

Senast redigerat av Dieselsmurfen (2 april 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hilmer
2 april 2011 · 1 789 Inlägg

Biltemas verktyg är både bra och prisvärda.

Ksj
2 april 2011 · 1 217 Inlägg

Instämmer!

Biltema har vettiga verktyg (med undantag för deras spärrnycklar som verkar vara blindarbete av tjernobyl-ungar).

Saab 900 "2.1an" (1992)
Henjer
2 april 2011 · 276 Inlägg

Jag kan starkt rekomendera AmPro, säljs av swedol bland annat! Jobbar i flyget och använder Snapon och Bluepoint varje dag och visst är det skillnad med sådana verktyg, men hemma i garaget kör jag med AmPro. Dom är grymt bra och prisvärda, har haft min vagn i 4 år nu och vi är 3 st som delar på den, de enda som har gått sönder är en torxnyckel, men då användes den på fel sätt. AmPro slår tex Tengtools med hästlängder!!!

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
940R
2 april 2011 · 1 567 Inlägg

Bahco eller en Kamasa är väl ett givet val om man vill gå upp i kvalitet ifrån tex biltema.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Dansken-
3 april 2011 · 950 Inlägg

Henjer skrev:
Jag kan starkt rekomendera AmPro, säljs av swedol bland annat! Jobbar i flyget och använder Snapon och Bluepoint varje dag och visst är det skillnad med sådana verktyg, men hemma i garaget kör jag med AmPro. Dom är grymt bra och prisvärda, har haft min vagn i 4 år nu och vi är 3 st som delar på den, de enda som har gått sönder är en torxnyckel, men då användes den på fel sätt. AmPro slår tex Tengtools med hästlängder!!!

Ja, Tengtools är ett skämt. Särskild tängerna. Helt värdelösa.
Har aldrig hört om AmPro. Får kolla på det.

SoL Eigenbrötler
3 april 2011 · 1 237 Inlägg

jag gillar att ha många verktyg istället för få och dyra, så jag köper typ allt på biltema, FÖRUTOM tänger, där är det KNIPEX som gäller. dåliga och glappiga tänger är tamejfan det sämsta som finns

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Panzar_Audi
3 april 2011 · 820 Inlägg

SoL skrev:
jag gillar att ha många verktyg istället för få och dyra, så jag köper typ allt på biltema, FÖRUTOM tänger, där är det KNIPEX som gäller. dåliga och glappiga tänger är tamejfan det sämsta som finns

Samma här, spärrskaften på biltema är som tidigare sagts inte mycket att hänga i granen heller, kan rekommendera Würth också, dyra men bra.

Min lilla Knipex-polygrip använder jag tamigfan flera gånger om dagen året runt, haft den i över 3 år, inte en skråma och man får en jävla kraft med den trots storleken.

Om man säger
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 april 2011 · 17 520 Inlägg

SoL skrev:
jag gillar att ha många verktyg istället för få och dyra, så jag köper typ allt på biltema, FÖRUTOM tänger, där är det KNIPEX som gäller. dåliga och glappiga tänger är tamejfan det sämsta som finns

I Egenskap av "hantverkare" håller jag med. Tycker nog att en Bacho skiftnyckel är värd sitt pris dessutom. Resten på Biltema. Lätt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
sleepyoh
3 april 2011 · 1 319 Inlägg

Henjer skrev:
Jag kan starkt rekomendera AmPro, säljs av swedol bland annat! Jobbar i flyget och använder Snapon och Bluepoint varje dag och visst är det skillnad med sådana verktyg, men hemma i garaget kör jag med AmPro. Dom är grymt bra och prisvärda, har haft min vagn i 4 år nu och vi är 3 st som delar på den, de enda som har gått sönder är en torxnyckel, men då användes den på fel sätt. AmPro slår tex Tengtools med hästlängder!!!

Kan hålla med. Använt min AmPro sats väldigt flitigt utan några problem! Underbara att skruva med jämfört med billigare skit jag haft.

_----------'
Germax
3 april 2011 · 12 086 Inlägg

Bahco och Kamasa är bra grejor som finns på många ställen att köpa.

Bahco kan man ofta köpa till kampanjpriser på Jula.

killercow
3 april 2011 ·

beror ju lite på vad du ska använda verktygen till och vad det är för verktyg du har tänkt köpa. kategorin verktyg är ju rätt stor smile

Undvik köpa lågpris verktyg i affärer som inte normalt säljer verktyg. dessa brukar inte ha nån högre kvalite. tänk på att dessa butiker enbart säljer dom för att dom kommit över dom väldigt billigt. därför kan dom sälja dom otroligt billigt.

Biltema har bra kvalitets verktyg av sitt egna lite "dyrare" märke. dessa funkar bra och är tåliga. Vill du köpa av kändare märken så rekomenderar jag jula.
Dessa 2 alt. använder jag mej av.

Om det är elektriska-verktyg du är ute efter så vet jag av erfarenhet att man får vad man betalar för och där har jula bra pris på kändare märken

940R
3 april 2011 · 1 567 Inlägg

JapMax skrev:
Bahco och Kamasa är bra grejor som finns på många ställen att köpa.

Bahco kan man ofta köpa till kampanjpriser på Jula.

Även ullared är billigare på bahco smile

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
RD_87 Skrotsamlare
3 april 2011 · 4 031 Inlägg

Känns som att allt är sagt i den här tråden smile Biltemas dyrare grejor är bra, Ampro är också bra, Bacho & Kamasa är bättre. Men biltema funkar perfekt hemma. Måste också hålla med om Knipex tänger, bra så in i helvete.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Aero T16
3 april 2011 · 1 327 Inlägg

Köp biltemas dyra verktyg med 10 års garanti. De som jag köpt verkar hålla bra kvalitet och bra pris.

Ska man ha bra tänger så är nog knipex bland de bästa.

Janneutanb
3 april 2011 · 7 272 Inlägg

Det mesta från biltema har jag faktiskt varit nöjd med!
Men nu i och med pappas bortgång så har jag fått ärva en hel del Snap-on verktyg och dom sträcker sig en bit utanför biltema kan man väl säga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang