Tappat nyckeln - hur göra nu ?

Grimling Professionell amatör
4 april 2011 · 451 Inlägg

Enda nyckeln till bilen har försvunnit, och jag undrar nu om och hur man kan få tag på en ny till samma lås ? Byta lås är ju dyrt och krångligt, finns det något register, t.ex. hos VAG, på nyckelns ID ?
Nyckeln är tappad hemma någonstans, det är 100% säkert, men likförbannat hittar vi den inte !

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
TooS Hjultomte
4 april 2011 · 1 500 Inlägg

På vilken kärra? Det är inte speciellt dyrt annars och köpa och byta själv.
Kolla upp på bildelsbasen.se efter låskolvar o dyligt smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
fredde_petermann
4 april 2011 · 233 Inlägg

jo vag ska kunna gå på regnummret och därigenom kunn beställa en nyckel kollade det när jag låste in nyckeln i min a6 a 7mil hemifrån

Audi frälst
Driftkungen Saab - Move Your Mind
4 april 2011 · 1 094 Inlägg
"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
Grimling Professionell amatör
5 april 2011 · 451 Inlägg

humm.. Kan ju va värt att kolla upp ! Dock så hittade jag en nyckel från min gamla skrotade som passade(!) så jag får använda den tills originalet kanske dyker upp..

Apropå nåt helt annat så fnissade jag ganska ivrigt när jag läste att Driftkungen här ovan är Saab-älskare, det går väl inget vidare ihop XD

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
Driftkungen Saab - Move Your Mind
5 april 2011 · 1 094 Inlägg

Grimling skrev:
humm.. Kan ju va värt att kolla upp ! Dock så hittade jag en nyckel från min gamla skrotade som passade(!) så jag får använda den tills originalet kanske dyker upp..

Apropå nåt helt annat så fnissade jag ganska ivrigt när jag läste att Driftkungen här ovan är Saab-älskare, det går väl inget vidare ihop XD

Hahahaha! Batra..

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
SchleX_320
6 april 2011 · 517 Inlägg

huh? från en annan audi? lr te bussen?

BMW 523iA "cruiser touring" (1998)
BMW E36 COUPÉ "BLÅBÄRT" (1995)
christofer_k Vorsprung durch Technik
6 april 2011 · 2 432 Inlägg

om de är audin så är de skit simpelt att byta bara försöka kolla på blocket efter nån som han nå objelt som du får köpa lös ifrån  a6 100 och 44  ska ha damma kolv  så bara söka:)

Grimling Professionell amatör
7 april 2011 · 451 Inlägg

Hmm fast nu funkade ju nyckeln som jag tror är från min förra audi, så det verkar ju vara lugnt ett tag till hehe big_smile

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
SchleX_320
7 april 2011 · 517 Inlägg

knepigt måste vara en miss i tillverkningen eller så räknade dom inte med att just den kombinationen skulle hända tongue

BMW 523iA "cruiser touring" (1998)
BMW E36 COUPÉ "BLÅBÄRT" (1995)
christofer_k Vorsprung durch Technik
7 april 2011 · 2 432 Inlägg

SchleX_320 skrev:
knepigt måste vara en miss i tillverkningen eller så räknade dom inte med att just den kombinationen skulle hända tongue

om de är låsen till  audin så blir dom  lätt slitna så de går  med nästan viken audi nyckel som hällst:)  har sj bytt mina låskolvar till nya då min gick att  vrida upp med en enkrona xD

Grimling Professionell amatör
7 april 2011 · 451 Inlägg

Nää fast det KAN ju vara en nyckel till denna bilen, men jag är 99% säker på att jag bara hade en.. menmen big_smile

christofer: hehe det är verkligen inte bra ! O.o

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
christofer_k Vorsprung durch Technik
7 april 2011 · 2 432 Inlägg

Grimling skrev:
Nää fast det KAN ju vara en nyckel till denna bilen, men jag är 99% säker på att jag bara hade en.. menmen big_smile

christofer: hehe det är verkligen inte bra ! O.o

dem blir ju utslitna med tiden + 2 inbrott  å 43 k mil på mätare så inte undra på smile

TeedasT 100% ninja
8 april 2011 · 342 Inlägg

jag kunde starta min saab med baksidan på en T-sked... tongue låsen blir slitna efter ett tag.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang