Inför: Race on the base "Färila Raceway" 15-17 Juli

Rojpen
8 juni 2011 · 2 230 Inlägg

street_cars skrev:

Rojpen skrev:
hur kommer ni göra med uppkörning för licens? kommer ni köra hela sträckan eller bara att man först gör start sen 60fot och sist hela sträckan på en gång?

nyfiken om man ska ta den licensen med (har redan enklare för att köra TT)

sen visst hadde ni gjort om depån eller vad man ska säga så det är mkt mer plats nu va? är depå där det var parkering förut nu eller hur var det?

Vad mennar du rojp kan vi åka på dom licensen vi tog på drivers open ?

japp det kan vi smile så länge det är TT eller EDPS wink

så kan det vara då det inte blev som det skulle
MrVain
15 juni 2011 · 904 Inlägg

Anmälningarna ramlar in å de är skoj! smile Vår webmaster jobbar på att få upp listan på hemsidan, den bör komma runt midsommar som det låter.
Vi kommer presentera prispengar i Gatbilsklassen som kommer köras Lördag kväll samt Söndag så passa på att anmäl er!

De ska va gött å leva
Izual
17 juni 2011 · 4 571 Inlägg

Ev sugen att komma ner och köra lite på lördag och kanske parta på kvällen, det blir jävligare att få med husvagnen dock ^^

MrVain
17 juni 2011 · 904 Inlägg

Klart du ska komma ner, å plats kommer de garanterat att finnas smile som det ser ut just nu kommer det nog bli ett rätt bra band också!

De ska va gött å leva
Rojpen
17 juni 2011 · 2 230 Inlägg

anmäld å klar iaf smile klart du ska anmäla dig izual.. min morsa bor ju alldeles i närheten (gång avstånd om man vill) så sov plats är nog absolut inga problem.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
PuttesPOV
17 juni 2011 · 504 Inlägg

Hmmm... Har du en bil som är UTAN dragkrok, Izual? tongue

HÅRDROCK
Izual
17 juni 2011 · 4 571 Inlägg

PuppPutte skrev:
Hmmm... Har du en bil som är UTAN dragkrok, Izual? tongue

Det finns visserligen 200'or med drag men jag tror inte att det är så skoj dragbil ändå wink

Har haft drag på alla bilar jag ägt och nu har varken passaten eller nissan och jag äger en hus/party vagn.... hur tänkte jag där. lol

Men det blir nog att fixa annat boende i värsta fall tältar vi ^^

MrVain
18 juni 2011 · 904 Inlägg

Angående enkel licens som flera i Sveg verkar ha så har jag kollat med SBF angående detta.
Det går bra att köra på denna licens i Test n Tune delen, den är samma som PR licens eller debutlicens.

De ska va gött å leva
hedley Saaboholic
18 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Intressant.
Hur räknar man med break-out osv? (Nybörjare)

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Rojpen
19 juni 2011 · 2 230 Inlägg

MrVain skrev:
Angående enkel licens som flera i Sveg verkar ha så har jag kollat med SBF angående detta.
Det går bra att köra på denna licens i Test n Tune delen, den är samma som PR licens eller debutlicens.

sa ju det wink fast jag inte var hundra hehe bra du fick svar iaf big_smile ses på lördag iaf för då kommer det ett gäng big_smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
MrVain
20 juni 2011 · 904 Inlägg

hedley skrev:
Intressant.
Hur räknar man med break-out osv? (Nybörjare)

breakout innbär den tid man maximalt för köra 402m på, lite enkelt förklarat.
SBF (Svenska bilsportsförbundet) har satt vissa riktlinjer.

Vår bana är i det utförande vi kommer köra Race on the base, besiktad ner till 7,50.
Det innebär att man inte får köra fortare än det, gör man det blir man först varnad sedan avstängd från tävlingen om det upprepas flera gånger. (Detta är banans breakout)

Varje klass har i sin tur breakout tider, nu är våra klasser ganska öppna för just det men tillexempel bracket har 10:00 om jag minns rätt. (Klass index breakout)

Sedan sätter ju även säkerheten på bilen breakout tider. Tillexempel skall du ha Bur om du kör under 10 sekunder, samt bromsskärm om man har en toppfart över 240km/h på 402m.
Finns jätte mycket om detta i SBFs regelbok men har man en bil som inte går under 12 sekunder är det typ bara bälte och heltäckande kläder samt hjälm som gäller. (Bilens brekout)

De ska va gött å leva
hedley Saaboholic
20 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Okej!
Ja min bör ligga runt hög 11.a låg 12.a ungefär lite beroende på hur allt lirar åså.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
MrVain
20 juni 2011 · 904 Inlägg

hedley skrev:
Okej!
Ja min bör ligga runt hög 11.a låg 12.a ungefär lite beroende på hur allt lirar åså.

bara in å anmäla sig då smile

De ska va gött å leva
hedley Saaboholic
21 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Hur funkar fästet för oss som inte kan köra MH/ET däck? Har för stora bromsar och har inte hittat något som passar min bil i 17".

Har vanliga gatdäck samt r-däck att välja på..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
22 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Ingen som har koll på ovanstående fråga?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Rojpen
22 juni 2011 · 2 230 Inlägg

hedley skrev:
Hur funkar fästet för oss som inte kan köra MH/ET däck? Har för stora bromsar och har inte hittat något som passar min bil i 17".

Har vanliga gatdäck samt r-däck att välja på..

det beror på vem man frågar men av vad jag sett och hört av dragracing folk sen läst på nätet så skulle jag säga det kvittar och att r-däcken inte hinner bli varma för att få fäste. bäst tror jag då du har 17" är att hitta så mjuka däck det bara går eller köra på dom du har.

själv ska jag nog inhandla 15" folkrace sulor till detta evenmang ^^

så kan det vara då det inte blev som det skulle
hedley Saaboholic
22 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Rojpen skrev:

hedley skrev:
Hur funkar fästet för oss som inte kan köra MH/ET däck? Har för stora bromsar och har inte hittat något som passar min bil i 17".

Har vanliga gatdäck samt r-däck att välja på..

det beror på vem man frågar men av vad jag sett och hört av dragracing folk sen läst på nätet så skulle jag säga det kvittar och att r-däcken inte hinner bli varma för att få fäste. bäst tror jag då du har 17" är att hitta så mjuka däck det bara går eller köra på dom du har.

själv ska jag nog inhandla 15" folkrace sulor till detta evenmang ^^

Det är sant men eftersom banan är preppad så vet man ju aldrig hehe.
Har 15" MH däck som jag inte kan använda, lagom surt hmm

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Rojpen
22 juni 2011 · 2 230 Inlägg

hedley skrev:

Rojpen skrev:

hedley skrev:
Hur funkar fästet för oss som inte kan köra MH/ET däck? Har för stora bromsar och har inte hittat något som passar min bil i 17".

Har vanliga gatdäck samt r-däck att välja på..

det beror på vem man frågar men av vad jag sett och hört av dragracing folk sen läst på nätet så skulle jag säga det kvittar och att r-däcken inte hinner bli varma för att få fäste. bäst tror jag då du har 17" är att hitta så mjuka däck det bara går eller köra på dom du har.

själv ska jag nog inhandla 15" folkrace sulor till detta evenmang ^^

Det är sant men eftersom banan är preppad så vet man ju aldrig hehe.
Har 15" MH däck som jag inte kan använda, lagom surt hmm

ja det märks ju om inte annat. du får byta till mindre fälgar å bromsar så får du köra med MT däcken:P

så kan det vara då det inte blev som det skulle
hedley Saaboholic
22 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Rojpen skrev:

hedley skrev:

Rojpen skrev:

det beror på vem man frågar men av vad jag sett och hört av dragracing folk sen läst på nätet så skulle jag säga det kvittar och att r-däcken inte hinner bli varma för att få fäste. bäst tror jag då du har 17" är att hitta så mjuka däck det bara går eller köra på dom du har.

själv ska jag nog inhandla 15" folkrace sulor till detta evenmang ^^

Det är sant men eftersom banan är preppad så vet man ju aldrig hehe.
Har 15" MH däck som jag inte kan använda, lagom surt hmm

ja det märks ju om inte annat. du får byta till mindre fälgar å bromsar så får du köra med MT däcken:P

Orka det? tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
MrVain
22 juni 2011 · 904 Inlägg

Alltså bäst fäste får man på ett omönstrat slicks. Sen har ju även gummiblandningen sin roll i det hela så vanliga gat däck har ju teoretiskt sämst fäste.
men ett vanligt gtadäck på klister biter i jävligt bra.

Nu är de ju så att många här kör original drivlina vilket som jag märkt håller betydligt bättre med slicks som inte har hårda sidor, dvs riktiga dragracingslicks.

Om ni ska leta nya/begade däck å köpa nu så röstar jag på riktiga slicks å inte några R-däck.

De ska va gött å leva
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang