Blivit lurad av Ralphs däck THN!!!!

Svanb3rg
8 april 2011 · 187 Inlägg

Jag har gjort affärer med samma företag,och kan bara berömma,mycket bra service.
Fast jag valde dock fälgar/däck/dimension själv.
Hördes det inte att det tog i då??

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Volkswagen Passat 3,2 FSI 4-Motion DSG "The Nitrous Express" (2007)
ExtremeBoost
8 april 2011 · 312 Inlägg

Om man inte hör att däcken tar imot så mycket att inneskärmarna blir skrot på 10mil ska man nog kolla hörseln...

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
Phaetoon
8 april 2011 · 8 156 Inlägg

Hur ser däcken ut? Dom lär ju vara rätt så slitna. I vilket fall så hade jag nog inte försökt att reklamera dom efter 2 vintrar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
granadadr
8 april 2011 · 7 290 Inlägg

sånt ser man ju direkt,, wink om det tar i,, och ja det hörs ju om innerskärmarna tar i, om jag hadde varit osäker så hadde jag provmonterat kört ut från verkstaden,, å svängte å bromsat hyffsat hårt,, å sen åkt tillbaka direkt wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
andino TMR|Team Moisty Racing
8 april 2011 · 454 Inlägg

Lås den här tråden snälla!
Trådskaparen får skämmas, skylla på däckfirman när man har köpt för stora fälgar haha löjligt för fan!

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
Tega Yrkesförare
8 april 2011 · 1 073 Inlägg

Ganska taskigt att hänga ut ett företag såhär, när det uppenbarligen inte finns någon grund till det.

KHRacing
8 april 2011 ·

Jag går emot strömmen o säger att ett företag som säljer säkerhetsgrejjer (oavsett vad det är) har
en "VISS" skyldighet att påpeka saker o ting om det kan bli fel/ en fara !

SÅ.. TS: vad sade däcksföretaget när du beställde/fick det monterat ?

zedthepunk Rocknroller
8 april 2011 · 296 Inlägg

så det tog dig 1.5 år att upptäcka detta ? bara låtit den stå utan att starta den eller något alls?

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Audi_powah
8 april 2011 · 1 515 Inlägg

Jag tror att ni har skrämt iväg tråd-skaparen nu big_smile No offence.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
yoppe
8 april 2011 · 388 Inlägg

Synd att hänga ut företag när det inte finns en representant som kan försvara sig,själv har jag bara gott att säga om Ralphs däck.

RALPH_B Egen företagare
8 april 2011 · 10 Inlägg

Hej Johan,
Tråkigt att läsa att du är missnöjd med ditt inköp hos oss på Ralph's Däck.
För det första kan jag inte påminna mig att jag haft denna diskusionen överhuvudtaget med dig
men jag kan ha glömt och då ber jag omm ursäkt för detta.
Kan inte förstå att du väntat så länge plus att om din bil blir förstörd efter 10mil
så "bör" man ha lagt märke till detta långt mycket tidigare.
Du har inte skrivit vad det är för dimension o.s.v.  Vi på Ralph's Däck skulle ALDRIG
lura någon med okunskap eller med vilje....då hade inte vi funnits efter 10år!!

Det jag menar är inte at vi är ofelbara och vi skyller inte ifrån oss på något sätt.
Sedan är det ett tråkigt sätt att föra denna diskusionen här på ett forum så
stort och seriöst som Garaget.org utan det kunde vi säkert ha löst på ett bättre sätt
om vi har gjort något fel.

Sedan skall man veta att på en Volvo 850 så är orginal dimensionen 205-45-17 och på
en del bilar funkar 215-45-17 men dom flesta kör med 215-40-17.
Men eftersom du inte kan tala om vad det är för dimension så har jag svårt att hjälpa till.
Vi skall givetvis kunna vägleda dig och du skall kunna lita på oss som firma.

Du är hjärtligt välkommen att ringa mig eller besöka oss.

MVH Ralph  0520-44 44 99

Subaru Forrester "Familjebilen" (2012)
KHRacing
8 april 2011 ·

Bättre svar kan man inte få, Tummen upp för Ralphs Däck.

Montana86
9 april 2011 · 70 Inlägg

KHRacing skrev:
Jag går emot strömmen o säger att ett företag som säljer säkerhetsgrejjer (oavsett vad det är) har
en "VISS" skyldighet att påpeka saker o ting om det kan bli fel/ en fara !

SÅ.. TS: vad sade däcksföretaget när du beställde/fick det monterat ?

+ 1

vissa kan ju inte vilka däck man ska köpa. klart då man frågar firman ....

då tycker jag det är firmans fel... men nu vet vi ju inte vad som verkligen hänt mellan dom...

men är det som tråd-skaparen då är det firman fel...

att kalla den bli lurad är liiitttee fel... han kunde ju sagt firman har gjort misstag ist..

andino TMR|Team Moisty Racing
9 april 2011 · 454 Inlägg

Montana86 skrev:

KHRacing skrev:
Jag går emot strömmen o säger att ett företag som säljer säkerhetsgrejjer (oavsett vad det är) har
en "VISS" skyldighet att påpeka saker o ting om det kan bli fel/ en fara !

SÅ.. TS: vad sade däcksföretaget när du beställde/fick det monterat ?

+ 1

vissa kan ju inte vilka däck man ska köpa. klart då man frågar firman ....

då tycker jag det är firmans fel... men nu vet vi ju inte vad som verkligen hänt mellan dom...

men är det som tråd-skaparen då är det firman fel...

att kalla den bli lurad är liiitttee fel... han kunde ju sagt firman har gjort misstag ist..

men som sagt så märker man ganska omgående att däcken sliter sönder innerskärmarna haha, lägg ner tråden nu!
som att klaga på ica för att man har köpt en för stor julskinka som inte får plats i kylen eller vad som helst för fan, ge er nu

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
Victorduvet
9 april 2011 · 395 Inlägg

+1 till Ralphs Däck smile   Gillar när folk/representanter från företag sitter på forum lite här och där smile

BMW 520 (1992)
Phaetoon
9 april 2011 · 8 156 Inlägg

RALPH_B skrev:
Sedan skall man veta att på en Volvo 850 så är orginal dimensionen 205-45-17 och på
en del bilar funkar 215-45-17 men dom flesta kör med 215-40-17.

215-45-17 är i tightaste laget om man ska ha passagerare.

Bra svar förresten! Trevligt med företag (och individer) som vågar svara på frågor och ta tjuren vid hornen. Jag hoppas att allting löser sig och att alla parter blir mer eller mindre nöjda.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Skaune
9 april 2011 ·

Phaetoon skrev:

RALPH_B skrev:
Sedan skall man veta att på en Volvo 850 så är orginal dimensionen 205-45-17 och på
en del bilar funkar 215-45-17 men dom flesta kör med 215-40-17.

215-45-17 är i tightaste laget om man ska ha passagerare.

Bra svar förresten! Trevligt med företag (och individer) som vågar svara på frågor och ta tjuren vid hornen. Jag hoppas att allting löser sig och att alla parter blir mer eller mindre nöjda.

Det går på vissa 850 att köra 225/45-17 utan minsta problem, körde det en gång, dock tog det i innerskärmarna vid fulla ratt utslag! Jag körde t.ex 205/55-16 dubb i vintras, de tog oxå i innerskörmarna vid fulla rattutslag! Däcket uppbyggnad var så kantig av profilen att de nog blev lite bredare än va de skulle vara, alltså klackarna på sidan på däcker var mer kantiga än runda på sidorna på däcket wink . Vad jag vill komma fram till är: Ralphs däck kan ha rekommenderat en dimension som funkar näsan uteslutande på alla 850 men i detta fallet så kan de va så olyckligt att de just inte funka på ts bil! Ralph får gärna rätta mig om jag har fel att däck från olika tilkverkare ibland e annerlunda uppbyggda o kan va lite grövre trots samma storlek?

henke_99 Offroad Racing
9 april 2011 · 3 122 Inlägg

Polestar skrev:

Phaetoon skrev:

RALPH_B skrev:
Sedan skall man veta att på en Volvo 850 så är orginal dimensionen 205-45-17 och på
en del bilar funkar 215-45-17 men dom flesta kör med 215-40-17.

215-45-17 är i tightaste laget om man ska ha passagerare.

Bra svar förresten! Trevligt med företag (och individer) som vågar svara på frågor och ta tjuren vid hornen. Jag hoppas att allting löser sig och att alla parter blir mer eller mindre nöjda.

Det går på vissa 850 att köra 225/45-17 utan minsta problem, körde det en gång, dock tog det i innerskärmarna vid fulla ratt utslag! Jag körde t.ex 205/55-16 dubb i vintras, de tog oxå i innerskörmarna vid fulla rattutslag! Däcket uppbyggnad var så kantig av profilen att de nog blev lite bredare än va de skulle vara, alltså klackarna på sidan på däcker var mer kantiga än runda på sidorna på däcket wink . Vad jag vill komma fram till är: Ralphs däck kan ha rekommenderat en dimension som funkar näsan uteslutande på alla 850 men i detta fallet så kan de va så olyckligt att de just inte funka på ts bil! Ralph får gärna rätta mig om jag har fel att däck från olika tilkverkare ibland e annerlunda uppbyggda o kan va lite grövre trots samma storlek?

Tar däcken i nånstans så funkar det inte utan problem. (detta baserat på en vanlig "svensson" som inte fattar varför det låter konstigt från bilen ibland)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
hedley Saaboholic
9 april 2011 · 3 129 Inlägg

Rspeter skrev:

Johan123456 skrev:
men nu när jag tog bilen i helgen så kolla jag bilen, och man såg tydligt att innerskärmarna va helt sönder slitna både bak och fram, jag ringde såklart Ralphs däck och klaga och sa att det va helt fel dimension, att jag som det är nu inte ens kan vrida på ratten ordentligt.

Då jag antog han va en hederlig man så skulle han kränga på rätt dimension på bilen, men icke.

Detta borde du ju märkt direkt efter monteringen vid första provkörningen.

Håller helt med.
Jag har bara bra erfarenheter av Ralph också. När jag blev lurad på fälgar och däck av en annan tog han fram däck som passade med mina fälgar så att jag kunde köra på kullen förra året smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Atenza Never drive faster than your angel can fly
9 april 2011 · 338 Inlägg

Stor Eloge till Ralphs däck..

Hellre Nürburgring än vigselring
Volvo V70 D5 AWD "R-Design" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang