lägg i högsta växeln, någon får sitta och bromsa och så tar du ett långt spärrskaft med hylsa och lossar skruven till remskivan. Släpp på generator och servopump och häng av remmarna, underlättar om du tar bort fläkten ( om du inte har en elektrisk fläkt ). Plocka av kamremskåpan, men de har du redan gjort

Sätt en nyckel på muttern uppe på kamdrevet och vrid motorn till ÖD, sitter en markering ( liten prick ) på kanten på drevet, och sedan ett litet sträck på plastskyddet på baksidan av drevet. vrid medurs, så du inte råkar lossa drevet. Dom ska vara mitt för varandra. Då har du alla dreven i rätt placering. Plocka av stora remskivan, kan sitta hårt som fan så du kanske får bända lite och banka fram och tillbaka. När den är av kan du plocka bort nedre kamremskåpan. När den är av tar du bort remspännaren genom att ta en polygrip och spänna ihop den, lossa och skruva av muttern först. När fjädern är ihoptryckt dyker det upp ett litet hål i stången som sitter innanför fjädern, och i denna stoppar du i en spik så håller sig spännaren "avspänd"

. Sen är det bara att pilla bort remmen och kränga dit den nya.
Kolla så att vevaxeln står i ÖD genom att kolla på drevet. Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det är på b230, men på b23 sitter det i alla fall brickor, en bakom drevet, och i denna är det ett litet jack som ska ligga framför ett litet gjutsträck på aluminiumkåpan bakom. Man kan säga att jacket ska peka 90 grader uppåt i förhållande till blockets bottenplan, alltså där man skruvar på tråget. Likaså finns det en likadan prick på mellandrevet, och så är det ett litet sträck på plastkåpan bakom här också som ska ligga mitt för. Kräng på nya remmen och dubbelkolla alla markeringar så att alla dreven ligger rätt när du har monterat tillbaka spännaren. Spännaren är bara att rycka ur spiken på så att den spänner remmen, sedan drar du bara åt muttern lite lagom tillsvidare. Somsagt, dubbelkolla alla dreven och verkar det ok sätter du tillbaka nedre kåpan och remhjulet+skruven, dra åt den så gott det går så länge. Tänk på att markeringarna inte ligger 100% mitt för, utan det kan vara lite snett på något drev men det är ok. Så länge det inte är en hel kugg fel är det bra. När remhjulet är på plats snurrar du motorn manuellt ett par varv så kamremmen får sätta sig lite, sedan släpper du på muttern till spännaren och drar åt den igen sen ordentligt.
Sen får du dra dit skruven till remskivan ordentligt, bara lägga i högsta växeln igen och bromsa, ta momentnyckel och dra 60Nm, sedan tar du ett stumt skaft och vrider 90 grader till. Jag tror det är 60Nm först, inte säker att det ska vara det... Dra åt skruven ordentligt i alla fall för allt blir skit om remhjulet släpper.
Sen bara skruva tillbaka resten och ut och kör

Fan blev långt det här menmen... Tror jag fick med allt